sikiön painoarvio rv29

  • Viestiketjun aloittaja huolestunut!
  • Ensimmäinen viesti
huolestunut!
Lääkäri sai painoarvioksi 1500g ja se kuullostaa musta kauheen isolta viikoihin nähden, mutta kuulemma ei ole makrosominen. Siis onko ihan oikeesti rv29 painoarvio 1500g ihan ok?!?
 
huolestunut!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Häh? Miten sait painoarvion? Tehtiinkö ultra? Minulla oli tänään lääkäri, eikä se sanonut mitään painosta rv 29 kans menossa.
Mulla oli äippäpoliaika ja siellä ultrasivat.
Jos tosiaankin heittäisi 500g ylöspäin niin jee mikä jättiläinen olisi tulossa... :/
 
Katsoin just äitiyskortista, että edellisessä raskaudessa oli 30+1 viikoilla sikiön painoarvio 1,3kg. 40+1 ultrattiin vielä ja silloin oli arvio 3,9kg, sanoi että 4kg syntyy taatusti. Tyttö oli 3620g kun syntyi 41+1.. =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut!:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Häh? Miten sait painoarvion? Tehtiinkö ultra? Minulla oli tänään lääkäri, eikä se sanonut mitään painosta rv 29 kans menossa.
Mulla oli äippäpoliaika ja siellä ultrasivat.
Jos tosiaankin heittäisi 500g ylöspäin niin jee mikä jättiläinen olisi tulossa... :/
Ahaa, ok. Kiitos vastauksesta. Mut jos lääkäri ei sanonut asiaan mitään, niin silloin ei kait tarvitse olla huolissaan.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja m:
mulla oli painoarvio 800g nuilla viikoilla. tyttö syntyi 30+2 ja painoi 996g. ja en usko että niillä virtauksilla oli nuin paljoa viikossa kasvanu.
Oliko sulla jotain ongelmia napanuoran kanssa? On meinaan ollut todella pieni tyttö.
 
hah!
Alkuperäinen kirjoittaja keskolassa ollut:
monet 29rsv syntyneet painaa kilon tietämill'.Siis suunnilleen.mutta yksilöllistä on.
Siis ei toi kyllä ihan nyt noin mene ja kilon tietämillä on aika laaja käsite. Mulla on syntynyt keskikäyrällä oleva poika rv28+2 ja painoa oli 1200g.
Ap: Sulla lapsi menee käyrän yläosalla arvion mukaan eli on ihan painokäyrien sisäpuolella, mutta kuitenkin yläkäyrällä. Jos raskaus menee loppuun asti ja pianon kehitys jatkuu samaan tahtiin niin lapsi on siinä 4000-4500g:n tiettämillä syntymähetkellä
 
huolestunut!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
963g oli arvio rv26 ja syntyi rv38 painaen 3900g =)
Niin siis mullakin on painoarvio rv 25 ollut 770g ja nyt siis rv29 1500g, että aika kiihkeetä toi kasvu ollut viimeisen kuukauden aikana. Ehkäpä se tästä tasoittuu, toivottavasti. 250g viikossa ja kun rv32 jälkeen kasvua on yleensä 300g viikossa niin kiitettävän kokoinen jässikkä tulee...
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja just me:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja just me:
no mun 35 viikolla syntynyt keskonen painoi 4kg!!!et miettikää minkä kokonen se ois ollu täysaikasena
ensinnäkin lapsesi ei ollut kyllä keskonen vaan ennenaikainen.
pilkunviilaaja
Siis anteeksi mutta on kyllä aika asiatonta kirjoittaa että KESKONEN jos painoa on 4kg. Ennen aikainen ja keskonen on täysin eri asia.
 
utelija
Alkuperäinen kirjoittaja just me:
no mun 35 viikolla syntynyt keskonen painoi 4kg!!!et miettikää minkä kokonen se ois ollu täysaikasena
Saako kysyä onko sulla ykköstyypin diabetes tai raskausdiabetes vai oliko hedelmöitys tapahtunut kuukautta aiemmin ja la oli väärä? Anteeksi utelu, mutta ajattelin vaan kun lapsi oli aikast iso.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut!:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
963g oli arvio rv26 ja syntyi rv38 painaen 3900g =)
Niin siis mullakin on painoarvio rv 25 ollut 770g ja nyt siis rv29 1500g, että aika kiihkeetä toi kasvu ollut viimeisen kuukauden aikana. Ehkäpä se tästä tasoittuu, toivottavasti. 250g viikossa ja kun rv32 jälkeen kasvua on yleensä 300g viikossa niin kiitettävän kokoinen jässikkä tulee...
onnea sinulle tulevaan =) Onko ensimmäinen lapsesi ? Varmasti voi olla ihan "normaalin"kokoinen lapsonen, mittavirhe ei tarvitse olla kummoinenkaan kun arvio jo heittää :)
Mutta muistan kyllä itsekin kaikenlaisia asioita pohtineeni raskaana :)
 
just me
Alkuperäinen kirjoittaja utelija:
Alkuperäinen kirjoittaja just me:
no mun 35 viikolla syntynyt keskonen painoi 4kg!!!et miettikää minkä kokonen se ois ollu täysaikasena
Saako kysyä onko sulla ykköstyypin diabetes tai raskausdiabetes vai oliko hedelmöitys tapahtunut kuukautta aiemmin ja la oli väärä? Anteeksi utelu, mutta ajattelin vaan kun lapsi oli aikast iso.
mulla oli raskausdiabetes ja edellinen lapsikin oli tosi iso 5130g.
 
utelija
Alkuperäinen kirjoittaja just me:
Alkuperäinen kirjoittaja utelija:
Alkuperäinen kirjoittaja just me:
no mun 35 viikolla syntynyt keskonen painoi 4kg!!!et miettikää minkä kokonen se ois ollu täysaikasena
Saako kysyä onko sulla ykköstyypin diabetes tai raskausdiabetes vai oliko hedelmöitys tapahtunut kuukautta aiemmin ja la oli väärä? Anteeksi utelu, mutta ajattelin vaan kun lapsi oli aikast iso.
mulla oli raskausdiabetes ja edellinen lapsikin oli tosi iso 5130g.
Oliko insuliinit käytössä vai ihan ruokavaliolla hoidettiin? Anteeksi utelu. Itse olen vähän samassa tilanteessa ja siksi kyselen.
 
huolestunut!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut!:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
963g oli arvio rv26 ja syntyi rv38 painaen 3900g =)
Niin siis mullakin on painoarvio rv 25 ollut 770g ja nyt siis rv29 1500g, että aika kiihkeetä toi kasvu ollut viimeisen kuukauden aikana. Ehkäpä se tästä tasoittuu, toivottavasti. 250g viikossa ja kun rv32 jälkeen kasvua on yleensä 300g viikossa niin kiitettävän kokoinen jässikkä tulee...
onnea sinulle tulevaan =) Onko ensimmäinen lapsesi ? Varmasti voi olla ihan "normaalin"kokoinen lapsonen, mittavirhe ei tarvitse olla kummoinenkaan kun arvio jo heittää :)
Mutta muistan kyllä itsekin kaikenlaisia asioita pohtineeni raskaana :)
Ensimmäinen on ja kysymyksiä on pää täynnä! Pitäisi varmaan ottaa vaan ihan rennosti, jos lapsi on iso niin sitten se on, eipä sitä pienemmäksikään enää saa :)

 

Yhteistyössä