Sikiön painoarvio

Mulla oli tänään viimeinen lääkärikäynti ja odotin kovasti kuulevani jotain sikiön arvioidusta koosta, mutta ei lääkäri mitään sanonut. Neuvolasta poistuessani huomasin myös, ettei pään kiinnittymisestäkään ollut mitään puhetta. Eikö painoarviota siis saakaan missään vaiheessa?!?
 
esikoista oottaessain sitä piti ultras kysyä..
ja nyt toista oottaess ei oo ku 12rv:n ultra eli NP...
mut kysyin osaako ns. käsituntumall kokoarvioo sanoo ja pään kiinnittymisesta sano ettei oo viel kiinnittynnä rv 35
 
Mulle kerrotiin painoarvio kun menin synnyttämään ja kiinittymisen tais neuvolalääkäris olla puhetta ja että on oikeinpäin.Eikä jokapaikas edes puhuta painoarviosta koska se monesti on niin eri kuin oikeesti,ellei tosiaan ultralla pääse katsoon.
 
pallomasu
Mulle on kerrottu painoarvio aina ultran yhteydessä, lukuunottamatta ihan varhaisraskauden ultria. Kiinnittymisestä en muista onko sanottu, mutta oon kyllä ite tuntenu ku se pää ottaa kiinni tuonne lantioon... \|O
 
Esikoista odottava
Hei,

Ultrassa annetaan mulle aina painoarvio ja korkeiden sokereiden takia olen käynyt ultran arviossa viimeksi viikolla 36+0 ja seuraava kerta 39+0. Mutta kokoarviota ei ole tehty neuvolassa, kun vatsan päältä kokeillaan. Viimeksi neuvola eilen (rv 37+5) ja sanottiin, ettei pää ole kiinnittynyt (=liikkuu vielä vapaasti), mutta ei kuulema aina kiinnitykään mitenkään ennen synnytystä, vaan vasta sen aikoina. eli oikein päin on ollut jo viikkotolkulla ja tuntuu laskeutuneenkin jonkin verran eli painaa ihan erilailla tuonne alapäähän....
 
Mulle ei lääkäri suostunut sanomaan mitään kokoarviota. Sanoi, ettei lähde veikkaamaan, kun ne voi tosiaan heittää jopa kilolla! Ja on kyllä tuttavapiirissä tällaisia sattunutkin. Kiinnittymisen totesi neuvolatäti viimeviikon käynnillä.
 

Yhteistyössä