Sikiön sukupuolen selvittämisen edut ja haitat

Oletteko te halunneet tietää vauvan sukupuolen etukäteen?
Mä olen ollut koko ajan varma, että haluan.. Tänää sitten äitini ilmoitti, ettei halua tietää etukäteen. Tieto jäisi siis vain minun ja mieheni tietoon, en ulkopuolisille sitä halua huudella etukäteen.
Nyt kuitenkin iski pieni epävarmuus haluanko sittenkään tietää itsekkään...
Perustelkaa ja kertokaa mielipiteitänne ja näkemyksiänne :)
 
Ken guru
Halusin tietää siitä ehkä tavallisimmasta syystä: vauvalle on kiva ostella vaatteita etukäteen myöhemmillekin kuukauisille. Tosin eihän se yleensä ole 100% varmaa kuitenkaan kumpi tulee, varsinkaan tytön suhteen.
 
53258
Itse en ole vielä yhtään lasta ehtinyt saamaan, enkä ole edes raskaana, mutta sitten joskus jos ja kun niitä lapsia on tulossa niin haluan tietää sukupuolet. Olisi mukava päästä raskausaikana suunnittelemaan vauvan huonetta vaatteita jne. En nyt silleenkään tekisi että haluaisin pukea tyttövauvan vaan pinkkiin, pojan siniseen jne mutta haluaisin olla ostelemassa muutakin kuin neutraalia beigeä ja miettimässä, sopiiko nämä vaunut nyt sitten molemmille, jne..
 
"sommarcat"
Esikon aikaan en tiennyt sukupuolta. Olin kyllä ihan varma, että poika tulee. Ja poika tuli.
Toisen kohdalla halusin taas tietää, kun meillä ei ollut sitten mitään käsitystä kumman nimeä ruvetaan miettimään. Jotenkin oli kiva tietää. Ja ne jotka eivät halunneet tietää, niin emme sitten kertoneet.
 
"vieras"
Mä en ole halunnut tietää etukäteen kummallakaan kertaa. Mun mielestä on ihana raskausaikana itsekin arvailla sukupuolta ja tosi kiva nähdä sukupuoli sitten kun vauva syntyy. Lapsen sukupuolella ei ole mulle mitään merkitystä, niin en ole kokenut tietoa tarpeelliseksi ennen vauvan syntymää. Olen tässä ehkä hieman vanhanaikainenkin ja monet ovat ihmetelleet, että miksi en halua. Musta on vähän pinnallista pelkästään vaatevärien takia kysyä. Musta se on sellainen huipennus raskaudelle ja synnytykselle. Siis se kun näkee sen sukupuolen.
 
"vieras"
Esikon kanssa ei haluttu tietää, oli koko raskausajan tyttöolo ja olipas jännä kun kätilö sanoo synnytyksen jälkeen, että poika tuli! :D Tästä kakkosesta ollaan otettu sukupuoli selville, mutta pidetään tieto itsellämme ja muu maailma saa kuulla vasta synnytyksen jälkeen :)
 
[QUOTE="vieras";27284379]Mä en ole halunnut tietää etukäteen kummallakaan kertaa. Mun mielestä on ihana raskausaikana itsekin arvailla sukupuolta ja tosi kiva nähdä sukupuoli sitten kun vauva syntyy. Lapsen sukupuolella ei ole mulle mitään merkitystä, niin en ole kokenut tietoa tarpeelliseksi ennen vauvan syntymää. Olen tässä ehkä hieman vanhanaikainenkin ja monet ovat ihmetelleet, että miksi en halua. Musta on vähän pinnallista pelkästään vaatevärien takia kysyä. Musta se on sellainen huipennus raskaudelle ja synnytykselle. Siis se kun näkee sen sukupuolen.[/QUOTE]

Ymmärrän kyllä näkökantasi, mutta mun mielestä ei ole vaatevärien takia pinnallista kysyä, etenkin jos ei satu olemaan äveriäs. Silloin se ehkä on järkevääkin, pystyy hommaamaan käytettynäkin vaatetta ennakkoon, pienellä riskillä tosin.:)
Mulle se huipennus oli saada se lapsi. Nähdä hänet, ei niinkään sukupuolen selviäminen.

Yhtä monta kohokohtaa ja ärsytyksen aihetta, kuin raskauttakin.:)
 
"meikku"
Esikoisen aikaan en halunnut tietää, tosin olin varma että poika tulee..ja poika tulikin :)

kakkosen aikaan haluttiin tietää sukupuoli,odotus oli jotenkin niin epätodellista...Kun sukupuli selvisi,odotuksesta tuli jotenkin konkreettisempaa!

Nyt olen raskaana ja rakenneultrassa veikattiin tytöksi.Jäi harmittamaan että edes halusin tietää :/ Tuo on tosiaan täysi veikkaus,mutta ollaan siltikin asennoiduttu tytön tulemiseen. Ja vaatteet saatu sukulaisilta tytölle..
Ei olisi pitänyt kysyä,mutta minkäs teet enää...
 
Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja Äksymaija;27284445:
Ymmärrän kyllä näkökantasi, mutta mun mielestä ei ole vaatevärien takia pinnallista kysyä, etenkin jos ei satu olemaan äveriäs. Silloin se ehkä on järkevääkin, pystyy hommaamaan käytettynäkin vaatetta ennakkoon, pienellä riskillä tosin.:)
Mulle se huipennus oli saada se lapsi. Nähdä hänet, ei niinkään sukupuolen selviäminen.

Yhtä monta kohokohtaa ja ärsytyksen aihetta, kuin raskauttakin.:)
Samaa mieltä. Ja eihän se kuitenkaan yleensä ole 100% varmaa kumpi sieltä tulee. Ei mua yhtään kirpaisisi vaikka sitten olisikin poika tulossa vaikka tyttöä on "luvattu". Nauraisin vaan varmaan ja olisin yhtä iloinen kuin tytöstäkin olisin. Muutamat ajatukset vaan menisi uusiksi...
 
Ei
Emme halunneet tietää ja tämän ilmoitimme kaikissa ultrissa.
Samaan aikaan sukulaisemme odottivat myös ja he ottivat selvää sukupuolesta etukäteen. Meitä pidettiin outona, kun emme halunneet tietää. Syyttivät myös ns. valehtelusta, kun emme kertoneet sukupuolta, "kun kuitenkin tiesimme".

Jos toista lasta koskaan tulee, toimimme samalla tavoin. Emme halua tietää etukäteen. Vaatteita en kuitenkaan ostaisi etukäteen lähes mitään, joten sillä ei olisi mitään väliä.
 
"vieras"
Emme halunneet tietää ja tämän ilmoitimme kaikissa ultrissa.
Samaan aikaan sukulaisemme odottivat myös ja he ottivat selvää sukupuolesta etukäteen. Meitä pidettiin outona, kun emme halunneet tietää. Syyttivät myös ns. valehtelusta, kun emme kertoneet sukupuolta, "kun kuitenkin tiesimme".

Jos toista lasta koskaan tulee, toimimme samalla tavoin. Emme halua tietää etukäteen. Vaatteita en kuitenkaan ostaisi etukäteen lähes mitään, joten sillä ei olisi mitään väliä.
Ihanaa kun joku on samaa mieltä!!! Emme halunneet tietää ja jo ekalla kerralla mua ärsytti sukulaisten /tuttavien kommentit sukupuolesta ja se, että asia oli niin tärkeä meidän perheen ulkopuolisille ihmisille. Siis asia, jota emme itse juurikaan edes ajatelleet. Toisellakaan kerralla emme halunneet tietää ja jos kolmas meille joskus suodaan, niin en halua tietää etukäteen.
 
Halusin tietää, ihan samasta syystä kun haluaisin tietää sitten syntymän jälkeenkin. Haluan tutustua lapseeni ja sukupuoli on olennainen tieto hänestä. Lisäksi on kiva kun voi ostella vaatteita valmiiksi, ne kun ovat isolta osin aika sukupuolettuneita. Tosin jos valkoinen, beige tai harmaa sattuu oleen ne lempivärit niin silloin ei kai niin väliä ole.
 
Saraldo
Me halusimme tietää etukäteen. En oikeastaan tiedä miksi, ehkä siitä vauvasta tuli jotenkin vielä konkreettisempi ja läheisempi, kun tiesi sukupuolen.

Mä jäin miettimään sitä, että mikä funktio sun äidillä tässä asiassa on? Jos hän ei halua tietää, hänen ei tarvitse tietää. Mutta älkää nyt äidin mielipiteen antako vaikuttaa omiin ajatuksiinne.
 
"Niina"
Rakenneultra vasta 2 viikon kuluttua, mutta haluamme tietää sukupuolen jos sen vain näkee. Olen utelias asian suhteen enkä ymmärrä miksi tietoa pitäisi pantata jos se on mahdollista saada. Uskon myös, että sukupuolen tietäminen jotenkin antaa sikiölle enemmän persoonallisuutta mielessäni.
 
"vieras"
Äitisi aikana sukupuolta ei varmaan sukupuolta juurikaan tiedetty ennen syntymää. Nykyään suurin osa kysyy etukäteen. Itse en halunnut tietää, mutta olenkin monessa asiassa vanhanaikainen.
 

Yhteistyössä