silkkaa uteliaisuutta...miten esim.6ja siitä enem.lapsia

  • Viestiketjun aloittaja pienihetki harmaana
  • Ensimmäinen viesti
Senni suorasuu
Meidän naapurissa, ihan kerrostalossa asuu 9 henkinen-perhe,7 lasta joidenka ikähaitari on 3-24v.Äiti vaikuttaa melko väsyneeltä mutta tämä 24v.tytär hoitaa aikapaljon myös nuorempia,yleensä ulkoiluttaa heitä pihalla,oma äiti ei juuri koskaan.Ikinä eivät kyllä lapsiaan vie tuohon lähileikkipuistoon.Toinen naapuri joka tuntee heidät lähemmin, käyn heillä kylässä sanoo että asunto melko sotkuinen ja haiseva.
:LOL:
 
Voi, kyllä mie ainakin oon väsynyt, ja aika useinkin. Mutta niinhän se menee että mitä enemmän lapsia, niin sitä vähemmän "saa" valittaa. Yhden tai kahden lapsen äidit saa valittaa väsymystään, mutta suuren perheen ei. Kun se on meidän oma vika, kun ollaan niin paljon lapsia tehty. Siitä ehkä johtuu myös se myytti että suurperheen äidit on superäitejä.. Ei uskalleta myöntää sitä että väsyttää.. ja että ei kaikki oo niin täydellistä kun annetaan ymmärtää. Mut näin se vaan on... :/
 
Minulla vain kaksi lasta, ja välistä kaduttaa sekin määrä.
En ymmärrä, miten jaksatte.

Suurperheiden äideille pitäisi järjestää yhteiskunnan taholta lomitusjärjestelmä, sama kuin maanviljelijöillä ja omaishoitajilla. Joku tulisi hoitamaan päivän kuukaudessa ja äidit pääsisivät hoitoihin/lenkille/ nukkumaan jonnekin. Olisiko kannatusta? Vai onko tällainen jo olemassa? Luulisi, että jos eläinten hoitajille on, pitäisi olla myös monen lapsen kasvattajille ja hoitajille.
 
väsynyt äiti
Minä olen välillä tosi väsynyt! 8 lasta ,nuorimmaiset puolivuotiaat kaksoset. kaveripiirissä toiset ihmettelevät kuinka jaksan, toiset taas vähättelevät väsymystäni. Voimia jokaiselle väsyneelle äidille! :hug:
 

Yhteistyössä