Silmälasitko vaihtoon?

Mulla on molemmissa raskauksissa heikentynyt näkö, tosin oli raskausmyrkytys- ja hepatoosi myös, johtuiko sitten niistä, en tiedä. Kävin kysymässä optikolta, milloin kannattaa tulla näöntarkastukseen synnytyksen jälkeen, niin sanoi, että n. 3 kk. Imetyksestä ei ollut puhetta, mutta ilmeisesti sen ei pitäis vaikuttaa. Itse imetän vielä. Olen menossa tässä toukokuun aikana näöntarkastukseen, sitten synnytyksestä on jo kulunut 4 kk. En nyt varsinaisesti vastannut kysymykseen, mutta toivottavasti oli jotain apua...
 
itse imetyksen merkityksestä en minäkään ole ihan varma..mutta minä sain lasit raskaus aikana ja jäi mieleeni kun optikko sanoi,että näkö kannattaa tarkistuttaa noin vuoden kuluttua synnytyksestä. Hän kertoi että hänellä oli molemmissa raskauksissa (2lasta) näkö heikentynyt,mutta palannut sitten myöhemmin lähtövahvuuksiin. Eli hällä siis lasit koko elämänsä ollut,mutta raskauksien aikana näkä heikkeni.
Kannattaa varmaan hetki vielä odotella? Ehkä? :xmas:
 
Minä kävin just silmälääkärissä ja hän sanoi että raskauden aikanen näön heikkeneminen johtuu turvotuksesta. Eli jotenkin silmätkin sit turpoo ja painaa nökähermoja tms. Et sit kun raskauden aikanen turvotus on poissa niin sit kai vois sen puolesta tarkistuttaa näön, et ei siitä sen kummemmin muutu, ainakaan raskauden takia. En imetyksestä tiedä, mut ei kai se mitenkään vaikuta asiaan?
 

Yhteistyössä