Silmätulehdus ja hoitoonvienti?

  • Viestiketjun aloittaja pumpsi
  • Ensimmäinen viesti
pumpsi
Epäilen esikoisella silmätulehdusta ja huomenna käymme lääkärissä. Tuo tulehdushan tarttuu helposti, joten miten on sitten tuon kuopuksen hoitoon vienti? Veisittekö kuopuksen hoitoon vai pitäisittekö kotona? Ainakaan vielä kuopuksella ei näy mitään tulehdukseen viittaavaa...
 
"Runko"
Veisin hoitoon, jos ei oireita. Eihän sitä kaikkien elämää voi yhden silmätulehduksen vuoksi pysäyttää. Ei se tartunta kuitenkaan täysin varmaa ole, meille ei esim. viimeksi tarttunut esikoiselta kuopukselle, vaikka ovat hyvinkin lähikontaktoivia.
 
"Pusse"
Lapsen päiväkodin seinästä just perjantaina luin lappua, jossa sanottiin ettei silmä- tai korvatulehduksen takia tarvitse jättää tulematta hoitoon. Olin jo syksyllä todella ihmeissäni miten vapaa meno noitten sairauksien kanssa on lapsen päiväkodissa, pojalla oli kolme korvatulehdusta ja neljä silmätulehdusta ja hoitajat tuntuivat olevan aina yhtä ihmeissään kun ilmoitin että lapsi on kotona päivän verran... Kun palstalta on saanut sellaisen käsityksen että jos edes nenänpäätä kutittaa niin ei missään tapauksessa saa mennä päiväkotiin :D
 
viivi harmaana
tipat voi laittaa hoitoon mukaan. tai pyytää lekuria laittamaan nimeltä mainetsematonta tippaa joka annostellaan aamuin illoin, jolloin kotona tiputtelu onnistuu hyvin.
 
"vieras"
No henk.koht. jos mulla on yksi lapsi kotona niin sitten on kaikki.

Ja en tosiaan näe järjenhäivää viedä sairasta lasta kotiin, silmätulehduskin tarttuu niin herkästi. Ja päiväkodissa eivät edes saa antaa mitään silmätippoja.
 
"alli"
tipat voi laittaa hoitoon mukaan. tai pyytää lekuria laittamaan nimeltä mainetsematonta tippaa joka annostellaan aamuin illoin, jolloin kotona tiputtelu onnistuu hyvin.
Eivät hoidossa anna tippoja. En ole koskaan lääkäriltä saanut tuollaisia tippoja vaikka viimeksi sanoin, että ei neljän tunnin välein laittaminen onnistu, koska lapsi on hoidossa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23402173]No henk.koht. jos mulla on yksi lapsi kotona niin sitten on kaikki.

Ja en tosiaan näe järjenhäivää viedä sairasta lasta kotiin, silmätulehduskin tarttuu niin herkästi. Ja päiväkodissa eivät edes saa antaa mitään silmätippoja.[/QUOTE]

Näinpä. Ei yksi ylimääräinen vapaapäivä pienemmällekkään pahaa tee:)
 

Yhteistyössä