silmävärve???

Meidän vauvalla, 4kk, todettiin karsatusta oikeassa silmässä ja silmävärvettä.
nyt odottelemme aikaa silmäpolille..

toi värvehomma on ihan outo juttu meille. netistä etsiskelin tietoa, ja rupes hiukan pelko hiipimään haalariin, kun usein siihen liittyy kehitysvammoja jne..

olis tosi mukava saada tietoa tosta väreestä, mitä muuta se on tuonut tullessaan ja kuinka yleistä se on että tulee niitä muita juttuja kanssa?!

jotenka laittaakas kokemuksianne meille..
kiitos näin etukäteen..

 
No meidän tytöllä on karsastusta molemmissa silmissä. Vasen on huonompi ja siinä tätä värvettä myöskin.
Lähinnä se kaiketi vaikuttaa silmien yhteiskäyttöön ja hahmottamiseen ym. Toisilla se katoaa jossain vaiheessa. Meillä sitä ei ollut ihan aluksi vaan olisko jostain puolivuotiaasta näkyny.
Kehitysvammasta en voi sanoa mitään paitsi, että tiedän kyllä ihmisiä joilla värvettä on mutta ei mitään vammaa.
Meidän tyttö vasta 2 vuotta eli ei pysty vielä sanomaan henkisestä kehityksestä paljoakaan, ei ainakaan mitään syvää kehitysvammaa kun on sosiaalinen ja ymmärtää paljon vaikka ei puhukaan paljoa. Tytöllä on myös vaikea liikuntavamma, josta meidän tapauksessa karsastus saattaa johtua (tai olla johtumatta sitäkään ei vielä tiedetä onko vaan sattumaa)
 
Kas vain, googletin heti mitä silmävärve on, ja musta tuntuu että minulla no sitä.

Pienenä karstastin (en muista kumpaa silmää). Isompana en huomannut enää sitä, mutta kävin silmälääkärillä joka huomasi sitten. Välillä nimenomaan väsyneenä menee silmät vähän sekaisin, huomaa itsekin.
En ole mitenkään muuten vammainen. Mutta tosiaan hahmotushäiriö kai jonkinlainen on, etäisyyksiä mun on todella vaikea hahmottaa.. Mikä haittaa lähinnä pallopeleissä tai auton parkkeeraamisessa (oon aina ihan paniikissa ku luulen että nyt törmään seinään, vaikka tilaa on vielä..).

Eli eipä se aina mitään sen suurempaa tarkoita. Toki ei tämäkään mukavaa ole, mutta eipä se niin mahdottomasti elämää hankaloita.

Toivotaan ettei teilläkään mitään. =)
 
kiitoksia paljon vastauksistanne.. meille tuli silmäpoliaika joka on vasta kesäkuussa,
että pitkä on odotusaika vielä..
poikamme on alkanut kääntyillä ja jutustelee jo kovasti..

laittakaas vaan vielä kokemuksianne meillepäin...
 

Yhteistyössä