Silmien laserleikkus

  • Viestiketjun aloittaja Mc
  • Ensimmäinen viesti
Mc
Kokemuksia :) tekis niin mieli mennä, mutta jännittää kun on tuota migreeniä aina välillä ja silmät aika kuivat. Miinusta ei ole paljon ja lukulasit joutuisin varmaan sitten ottamaan :)
Kertokaa omia kokemuksia...
 
"Hannah"
Kolme tuttavaani on leikkauttanut silmänsä (miinusta 2-11 väliltä). Aikaa 1 vuosi-11 vuotta. Jokaisella näkö ja silmät pelanneet loistavasti. Leikkaus oli ollut nopea ja kivuton.
Minäkin menen leikkauttaa, kuhan lopetan imetyksen :)
 
"vieras"
Itselläni oli -8,75 ja näkö ei mennyt aivan "nollaan", toki pärjään ilman laseja, mutta yksi tosi yleinen sivuvaikutus tuolla leikkauksella on ja se on hämäränäön heikkeneminen. Minulla ainakin heikkeni selvästi ja koska näkö ei mennyt aivan nollaan, tarvitsen hämärässä ajaessani autoa edelleen lasit. Raskauksien myötä näköni myös hieman muuttui ja miinusta tuli hieman lisää. Sitähän ei leikkaus estä. Jos miinusta on alle 2, en itse menisi leikkaukseen tällä tietämyksellä.
 
"saana"
Hyvä kokemus on. Miinusta oli vähän alle 4. Nyt näkö sama kuin laseilla ennen leikkausta. Silmät oli kipeät 2 vrk. Tosi kuivat viikon verran. Hämärä näkö ei ole huono, mutta valon arkuutta on jäänyt. Aurinkolasit siis paljon käytössä. Olen tosi tyytyväinen, hintaa muistaakseni tuli n 3000.
 
"soila"
kävin n. 3vuotta sitten enkä ole hetkeäkään katunut, todellakin paras sijoitus mitä olen tehnyt :) 2500e maksoi suunnilleen, hämäränäön kanssa ei ole ongelmaa, silmät joskus kuivuu töissä (ilmastointi?), kuivuisivat varmaan joka tapauksessa :)
 
Mulla oli miinusta noin 8 molemmissa silmissä, kun vuosi sitten kävin. Toinen silmä saatiin nollaan, mutta toiseen silmään jäi miinusta melkein yksi. Se kuulostaa vähältä, mutta on todella häiritsevää, kun siihen lisätään huono hämäränäkö ja silmien kuivuminen. Silmälaseja en halua takaisin, mutta ajoittain harmittaa, kun pitää tehdä jotain tarkkaa hommaa tai käyttää tietokonetta pidemmän aikaa. Silmät väsyy todella helposti.
 
"Sanna"
Lisätietoja ja omakohtaisia kokemuksia löytyy ainaki joittenki yksityisten ko. operaatiota tekevien silmäklinikoiden nettisivuilta osiosta "omat kokemukset". Ja aina pitää muistaa, että silmät on hyvin yksilölliset, meinaan, että asiansa osaava silmälääkäri avustajineen kyllä tutkii sun silmät tarkkaan ennen operaatiota, ja kertoo, mikäli jostain syystä ei suosittelisi sulle ko. toimenpidettä. Pelkkä - silmälasien vahvuudessahan ei kerro sitä, miten hyvin "toivut" laserleikkauksesta.
 

Yhteistyössä