Sinä ja miehesi ex yhtäaikaa synnyttämässä...

  • Viestiketjun aloittaja sattumuksen äiti
  • Ensimmäinen viesti
sattumuksen äiti
Onkos kenellekään käynyt tai tiedossa tulevaisuudesta, että mahdollisesti käy niin, että olisit miehesi exän kanssa yhtä aikaa tekemässä vauvaa maailmaan? Minulle nimittäin on vaarassa niin käydä, kun sattuu lasketut ajat (kuulemma; lasten suusta kuultua) lähekkäin. Arvatkaa vain kiljuinko onnesta??? En todellakaan. Toivottavasti saan poliklinikka synnytyksen... Olis aika hirveää joutua samalle osastolle tai jopa samaan huoneeseen (never ever)...
 
HMM
Eiköhän ole mahdollista esittää osastolla toive huonekaverista, jos ihan todella on "uhkana" että miehen exä olisi samassa huoneessa.

Toisaalta: teillä molemmilla on nyt oma elämä, ja siihen kuuluu tuleva lapsikin. Miksi miehen exä sitten on jokin kauhistus tai peikko sinun elämässäsi? Miksi sinun pitäisi välittää siitä, missä miehesi exä on yms?

Mekin asumme samoilla kulmilla kuin mieheni exä. Saatan törmätä häneen kauppakeskuksessa. Saatamme seistä vierekkäisten kirpparipöytien takana myymässä lastemme pieniä vaatteita - ja minä olen myymässä nimenomaan mieheni (siis hänen exänsä) ja minun yhteisen lapsen vaatteita ja tarvikkeita!
Alkuun ajatus tuntui kamalalta, mutta miehen kanssa juteltiin: emme voi alkaa rajoittaa elämäämme sen mukaan, että mahdollisesti kohtaamme/ minä kohtaan hänen exänsä. Jos asia häiritsee exää, se on hänen ongelmana, mutta me emme peru yhtäkään tapahtumaa tai menoa "exä-pelon" takia!
 
Mulla oli vähällä käydä niin pari vuotta sitten, ku oli lasketut ajat ihan samoihin aikoihin.-No, onneks niin ei käyny, meidän tyttö päätti syntyä kolme viikkoo etuajassa ja näin ollen tytöillä on kolme viikkoo ikäeroa.
Ole ihan rauhallisin mielin, ihan mitä vaan voi tapahtua ja jos tosiaan olette siellä yhtäaikaa, samaan huoneeseen joutuminen on aika epätodennäköistä ja tosiaan, ainahan voit pyytää toiseen huoneeseen.
Tsemppiä odotukselle!! :heart:
 
jaaha
Miksi miehen exä on sinulle ongelma? Hänellähän on oma elämä.
Ehkä sinun kannattaisi kasvaa aikuiseksi ja lopettaa tuo sairaalloinen mustasukkaisuus. Et voi sille mitään, että miehelläsi on entinenkin elämä. Ei mee suoraan sanoen hyvin sullakaan jos pitää kytätä exän miehesi ex-vaimon tekemisiä noin tarkkaan. Mitä hänen elämänsä itse asiassa sinulle kuuluu.

Olen kuullut muiltakin eronneilta naisilta, että ex-miehen uusista vaimoista saa todella riesan. Eivät muista elää omaa elämäänsä vaan kyttäävät ex-vaimojen elämään ja keskittyvät heidän elämänsä mustamaalaamiseen.

Kysyn vain, onko sellainen todella tervettä? Suosittelisin tilaamaan ajan psykiatrille ja keskustelemaan ongelmasta jos se liikaa hallitsee elämää. On todella sääli jos et pysty nauttimaan raskaudestasi ja elämästä yleensäkään jos pitää kytätä ex-vaimon tekemisiä noin tarkkaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2005 klo 10:22 jaaha kirjoitti:
Miksi miehen exä on sinulle ongelma? Hänellähän on oma elämä.
Ehkä sinun kannattaisi kasvaa aikuiseksi ja lopettaa tuo sairaalloinen mustasukkaisuus. Et voi sille mitään, että miehelläsi on entinenkin elämä. Ei mee suoraan sanoen hyvin sullakaan jos pitää kytätä exän miehesi ex-vaimon tekemisiä noin tarkkaan. Mitä hänen elämänsä itse asiassa sinulle kuuluu.

Olen kuullut muiltakin eronneilta naisilta, että ex-miehen uusista vaimoista saa todella riesan. Eivät muista elää omaa elämäänsä vaan kyttäävät ex-vaimojen elämään ja keskittyvät heidän elämänsä mustamaalaamiseen.

Kysyn vain, onko sellainen todella tervettä? Suosittelisin tilaamaan ajan psykiatrille ja keskustelemaan ongelmasta jos se liikaa hallitsee
elämää. On todella sääli jos et pysty nauttimaan raskaudestasi ja elämästä yleensäkään jos pitää kytätä ex-vaimon tekemisiä noin tarkkaan.
:LOL: :LOL: :LOL: Sinä se taidat ammatti auttajaa tarvita. Aika kauas pomppasi tekstisi alkuperäisestä aiheesta niin että kauan olet varmaan mielessäsi asiaa paisutellut. Tuskin kyse on mustasukkaisuudesta... eikä kaikki uudet vaimot ole noin kamalia... koita rauhoittua
 
äiti30
On taas sattunut eksymään näköjään sellainen henkilö "opettamaan", ettei taida tietää asiasta yhtään mitään. Eli älä välitä "sattumuksen äiti". Näitä näköjään riittää joka lähtöön. Olen itse ikävä kyllä samassa tilanteessa kuin sinä ja toivon todella, että poliklinikkasynnytys onnistuu. No haluaisin sen kyllä ilman ex-muijaakin. Tiedän siis just tunteesi tällä hetkellä. Kyllä se siitä suttaantuu.

Ja sinulle "jaaha"... Ei kuule kannattaisi noin kärkevästi arvostella muiden elämää. Tiedätkö miksi "sattumuksen äiti" inhoaa ex-muijaa? Oletko kenties ajatellut, että siinä tosiaan voi olla vikaa. Itse inhoan mieheni ex-vaimoa enkä todellakaan kaunistele puheissani häntä, vaikka se olisi sitten sitä mustamaalaamista. Ja että miksikö inhoan? Hän luuli, että voi käskettää miestäni miten haluaa ja yritti säännöstellä mitä meillä saa tehdä ja mitä ei saa tehdä, mutta onneksi saimme emännän järjestyksen. Hänellä todellakin on oma elämä, mutta ei oikein mennyt hänelle perille silloin alkujaan. Toivottavasti nyt pysyy lestissään. Ja totta tosiaan meillä kaikilla on elettyä elämää takana. Mutta meidän tulevaisuuteen ei ex-naiset kuulu. Ne ovat ikävä kyllä pakollinen jäänne sieltä menneisyydestä. Joten tsemppiä kaikille jämäköille uusille vaimoille!!!
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2005 klo 10:22 jaaha kirjoitti:
Miksi miehen exä on sinulle ongelma? Hänellähän on oma elämä.
Ehkä sinun kannattaisi kasvaa aikuiseksi ja lopettaa tuo sairaalloinen mustasukkaisuus. Et voi sille mitään, että miehelläsi on entinenkin elämä. Ei mee suoraan sanoen hyvin sullakaan jos pitää kytätä exän miehesi ex-vaimon tekemisiä noin tarkkaan. Mitä hänen elämänsä itse asiassa sinulle kuuluu.

Olen kuullut muiltakin eronneilta naisilta, että ex-miehen uusista vaimoista saa todella riesan. Eivät muista elää omaa elämäänsä vaan kyttäävät ex-vaimojen elämään ja keskittyvät heidän elämänsä mustamaalaamiseen.

Kysyn vain, onko sellainen todella tervettä? Suosittelisin tilaamaan ajan psykiatrille ja keskustelemaan ongelmasta jos se liikaa hallitsee elämää. On todella sääli jos et pysty nauttimaan raskaudestasi ja elämästä yleensäkään jos pitää kytätä ex-vaimon tekemisiä noin tarkkaan.
 
jaaha
Hohhoijaa. Silti on sääli jos ei pysty synnytyksestä muuta pelkäämään kuin, että ex-vaimo tulee yhtä aikaa synnyttämään.
Teillä uusilla vaimoilla taitaa mennä energiaa enemmän siihen ex-vaimon ajatteluun kuin miehillänne.

Teistä voimakkaista uusista vaimoista tulee mieleen vanhan ajan Justiinat, jotka panee selän taka vapisemaan heikon miehen ja voimakkaasti puolustavat miestä exiltä ja kaikilta uusiltakin naikkosilta. Miehellähän ei ole omia aivoja, on vain exiä, jotka kiusaa. Ainahan se yhteydenpito on yksipuolista exän suunnasta. Miehennehän ei koskaan te mitään. Piilottelee vain selkänne takana kun te olette niin voimakkaita, että raskautenne ajankin uhraatte aikaa exään ja mietitte, että eipä se s**'nan h**ra tulis synnyttämään yhtäaikaa.

eiköhän se ole pahimman laadun vainoharhaisuutta jos luulette, että ex vaimo ihan vain teidän kiusaksenne tekee uuden lapsen samaan aikaan, että teidän suuri elämyksenne menee pilalle.
 
äiti30
Totta kai me ollaan voimakkaita. Ei me mitään hiirulaisia halutakaan olla. Niitä on naisissa ihan liikaa. Ja ihan mielelläni otan Justiina-arvonimen. Tiedän siis paikkani ja arvoni. Ja ihan samassa arvossa on mieskin. Ihan samoin hän toimii minun ex-mieheni suhteen. Yhdessä ollaan sovittu, että jos asiaa on, niin se pitää myös sanoa.

Ja minä en enrgiaani mieheni exään tuhraa. On vain ikävää, että kohtalo (tai mikä se nyt onkin) on järjestänyt sellaisen ikävän yllätyksen. Muuten nautimme täysin siemauksin tulevasta päivänsäteestämme ja sitä iloa ei mikään oikeilla sanoilla kuvailemasi henkilö pilaa. Kuten jo viimeksi sanoin, niin se on vain erittäin ikävä jäänne menneisyydestä! Ja sillä siisti. Ne exät ei ole sen arvoisia, että niiden takia kannattaisi ajatuksiaan pilata.
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2005 klo 10:52 jaaha kirjoitti:
Hohhoijaa. Silti on sääli jos ei pysty synnytyksestä muuta pelkäämään kuin, että ex-vaimo tulee yhtä aikaa synnyttämään.
Teillä uusilla vaimoilla taitaa mennä energiaa enemmän siihen ex-vaimon ajatteluun kuin miehillänne.

Teistä voimakkaista uusista vaimoista tulee mieleen vanhan ajan Justiinat, jotka panee selän taka vapisemaan heikon miehen ja voimakkaasti puolustavat miestä exiltä ja kaikilta uusiltakin naikkosilta. Miehellähän ei ole omia aivoja, on vain exiä, jotka kiusaa. Ainahan se yhteydenpito on yksipuolista exän suunnasta. Miehennehän ei koskaan te mitään. Piilottelee vain selkänne takana kun te olette niin voimakkaita, että raskautenne ajankin uhraatte aikaa exään ja mietitte, että eipä se s**'nan h**ra tulis synnyttämään yhtäaikaa.

eiköhän se ole pahimman laadun vainoharhaisuutta jos luulette, että ex vaimo ihan vain teidän kiusaksenne tekee uuden lapsen samaan aikaan, että teidän suuri elämyksenne menee pilalle.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2005 klo 10:52 jaaha kirjoitti:
Hohhoijaa. Silti on sääli jos ei pysty synnytyksestä muuta pelkäämään kuin, että ex-vaimo tulee yhtä aikaa synnyttämään.
Teillä uusilla vaimoilla taitaa mennä energiaa enemmän siihen ex-vaimon ajatteluun kuin miehillänne.

Teistä voimakkaista uusista vaimoista tulee mieleen vanhan ajan Justiinat, jotka panee selän taka vapisemaan heikon miehen ja voimakkaasti puolustavat miestä exiltä ja kaikilta uusiltakin naikkosilta. Miehellähän ei ole omia aivoja, on vain exiä, jotka kiusaa. Ainahan se yhteydenpito on yksipuolista exän suunnasta. Miehennehän ei koskaan te mitään. Piilottelee vain selkänne takana kun te olette niin voimakkaita, että raskautenne ajankin uhraatte aikaa exään ja mietitte, että eipä se s**'nan h**ra tulis synnyttämään yhtäaikaa.

eiköhän se ole pahimman laadun vainoharhaisuutta jos luulette, että ex vaimo ihan vain teidän kiusaksenne tekee uuden lapsen samaan aikaan, että teidän suuri elämyksenne menee pilalle.
:LOL: :LOL: :LOL: uskotko itse noihin juttuihisi, en ole koskaan tavannut ihmistä joka lukee toisia noin huonosti :LOL: :LOL: :LOL: . Mistähän olet saanut sellaista päähäsi että uudet vaimot kuvittelisi että exät tekee kiusallaan yhtäaikaa lapsia :eek: :eek: :LOL: :LOL:
 
onhan jaahan sanoissa perääkin. jos exni tulisi vastaan niin ilman muuta tervehtisin ja kysyisin kuulumiset sekä jos exän nykyset tai entiset tulisivat vastaan. jos tavataan niin tietty terveditään ja jos synnärille joutuisin niin mitä ihmeellistä siinä on. ihmisiä me kaikki ollaan, nykyiset ja entiset ihan samasta taikinasta tehtyjä.
ja olishan se kiva lastenkin saada hyvät välit mahdollisiin sisaruspuoliin.
 
tiuku123
Mitäs väliä sillä on..
tuskin se exä sinun miehellesi lasta odottaa, vaan rakkaalle miehelleen ja epäilen ettei päätään vaivaa myöskään sinun raskaudellasi.
eihän hänen raskautensa liity sinuun mitenkään.
Hän on siellä perheensä kanssa, ja vaikka sinun miehesi on hänen isompien lastensa isä, hänellä on uusi perhe nyt...
Ja jos välinne ovat surkeat, pääset varmasti eri huoneeseen.
 
vieras
Ajatella. Minä en ole huomannut, että miehen entisestä vaimosta pitäisi noin suuri trauma saada.
Emme sentäs olleet synnyttämässä yhtäaikaa, mutta kuljimme samassa perhekahvilassa yhtäaikaa. Ihan kiva oli jutustella. Hänellä on oma uusi perhe ja meillä omamme. Minua ei kyllä liikuta hänen asiansa ja vauvansa ja seurustelunsa yhtään sen enempää kuin muidenkaan tuttujen.

Ja jos oikein on mustasukkainen miehen entisestä vaimosta niin parempihan se on, että sillä on uusi perhe. Vai onko niin, että aloittajalla on pelko, että he ovatkin exän kanssa synnyttämässä lasta samalle miehelle yhtäaikaa :LOL: :LOL: :LOL:
 
äiti30
No jokainen taaplaa tavallaan. Minun elämääni ex ei kuulu kuin minimaalisen vähän (pakolliset kuviot) enkä todellakaan tervehdi saatikka että juttelen hänen kanssaan. Ja miksikö ei? On tyyppinä sellainen, että vaikka ei olisi mieheni ex, niin ei kuuluisi ystäväpiiriini eikä edes tuttaviini. Tässä maailmassa vain on niin, että toisten kanssa natsaa yhteen ja toisten kanssa ei. Ja kun luonteeseeni ei kuulu se, että mielistelisin ihmisiä, joista en pidä, niin minun tapauksessani näin. Ja tunne on molemmin puolinen. Ja onneksi tiedän sen, ettei miehellenikään ole mitään iloa asioida exänsä kanssa, joten mainitsemillesi viimeisille lauseille ei ole mitään aihetta. Mutta jokainen elää omaa elämäänsä ja kuka meistä tietää mikä tilanne "sattumuksen äidillä" on.
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2005 klo 19:02 vieras kirjoitti:
Ajatella. Minä en ole huomannut, että miehen entisestä vaimosta pitäisi noin suuri trauma saada.
Emme sentäs olleet synnyttämässä yhtäaikaa, mutta kuljimme samassa perhekahvilassa yhtäaikaa. Ihan kiva oli jutustella. Hänellä on oma uusi perhe ja meillä omamme. Minua ei kyllä liikuta hänen asiansa ja vauvansa ja seurustelunsa yhtään sen enempää kuin muidenkaan tuttujen.

Ja jos oikein on mustasukkainen miehen entisestä vaimosta niin parempihan se on, että sillä on uusi perhe. Vai onko niin, että aloittajalla on pelko, että he ovatkin exän kanssa synnyttämässä lasta samalle miehelle yhtäaikaa :LOL: :LOL: :LOL:
 
Miksihän kaikki haluaa vetää tähän mustasukkaisuuden mukaan :eek: :eek: . Minä sain sen käsityksen että ap ei vain HALUA yhtä aikaa miehen exän kanssa synnyttämään, mikä on ihan ymmarrettävää. Te nyt teette kärpäsestä härkäsen.
 
äiti30
Olen aivan samaa mieltä. Miksipä sitä olla mustasukkainen, kun ei ole aihetta. Olen vissiin jo miljoona kertaa sanonut, että kaikilla on elettyä elämää ja sillä siisti. Joka ei sitä ymmärrä, niin ei varmaan kuulu uusperhettä pyörittämään. Ehkä se on sitten jokin inhon lähellä oleva tuntemus exästä, kun sen kanssa ei muutenkaan halua olla tekemisissä, niin johan sitä kysyy kavereilta neuvoa... Ystävä hädässä tunnetaan!!!
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2005 klo 12:50 vierailija kirjoitti:
Miksihän kaikki haluaa vetää tähän mustasukkaisuuden mukaan :eek: :eek: . Minä sain sen käsityksen että ap ei vain HALUA yhtä aikaa miehen exän kanssa synnyttämään, mikä on ihan ymmarrettävää. Te nyt teette kärpäsestä härkäsen.
 

Yhteistyössä