Sinä joka ajat automaattivaihteisella autolla! Tunnistatko nämä piirteet itsestäsi?

  • Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti
:)
1. En oppinut ikinä manuaalivaihteita kunnolla tai lainkaan
2. En halua edes oppia manuaalivaihteisella autolla ajamaan
3. Mukavuudenhaluinen

Ja lopuksi vielä:

Miksi juuri automaattivaihteinen auto?
 
huu
1. Väärin (koskee kaikkia automaattivaihteistolla ajavia, jotka tunnen..heitä on paljon..esim TAKSIKUSKIT)
2. Osaan ajaa manuaalilla, tällä hetkellä meillä on manuaalinen
3. Totta helvetissä olen mukavuuden haluinen, automaatti on parempi kaupunkiajoon.

Miksi muuten taksikuskit ja bussikuskit ajaa automaatilla? Oisko siläl jotain tosiaan tekemistä sen näppäryyden kans.

Automaattivaihteinen auto on nimenomaan näppärä, turvallinen mäkilähdöissä (joillakihan se auto lähtee viis kilsaa taaksepäin, varsinki jäisellä..ei toki minulla), auttaa liikenneturvallisuudessa muutenkin. Esim ku sun ei tarvi vaihteita vaihtaa joka käänteessä, varsinki jos ois joku paskempi auto jonka kaa saa vänklätä, niin se kaikki aika voidaan käyttää liikenteen huomioimiseen.

Ottaisin kernaasti taas automaatin, mutta ikävä kyllä maksavat enemmän. On muuteki jo tyyris auto.
 
siis kysymys ap:lle: miten voi olla ettei joku oo oppinu manuaalivaihteisella autolla ajamaan? ei voi oikiasti olla niin pässiä ihmistä ettei vaihekeppiä opita käyttämään???

ja ei oo automaattivaihteinen auto itellä, harkinnassa kyllä on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :):
1. En oppinut ikinä manuaalivaihteita kunnolla tai lainkaan
2. En halua edes oppia manuaalivaihteisella autolla ajamaan
3. Mukavuudenhaluinen

Ja lopuksi vielä:

Miksi juuri automaattivaihteinen auto?
3. menee..

autokoulun kävin manuaalilla ja ekat 2 autoa oli manuaaleja, mut sit ostettiin automaatti ja siihen tykästyttiin. Sen jälkeen tuli 2 manuaalia ja nyt on kaks automaattia, enkä enää pois vaihda...tai siis manuaaliin en halua palata. Se on vaan niin kätevä varsinkin kaupunkiajossa. Täällä heinäkuun pahin ruuhka kun on turistit ja oopperajuhlat, ni kaupunkiajo on helvettiä manuaalilla...
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
siis kysymys ap:lle: miten voi olla ettei joku oo oppinu manuaalivaihteisella autolla ajamaan? ei voi oikiasti olla niin pässiä ihmistä ettei vaihekeppiä opita käyttämään???

ja ei oo automaattivaihteinen auto itellä, harkinnassa kyllä on.
Mm, autokoulussa opetetaan se manuaali kuitenki. Ja käsittääkeni ajokorttiin tulee merkintä, jos vaikka kotiopetuksessa opettelis pelkällä automaatilla?
 
Tottakai automaattivaihteella ajava on mukavuudenhaluinen. Automaatti on nautinnollinen ajaa. Kuka voi muuta väittää.

Kyllä minäkin hankkisin automaatin, jos olisi varaa hankkia auto. Mutta olosuhteiden pakosta pitää vaihdekeppiä vääntää ukon autossa, kun kiihdyttelee. Isäukon autolla kun ajaa, saa ajaa automaatilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
siis kysymys ap:lle: miten voi olla ettei joku oo oppinu manuaalivaihteisella autolla ajamaan? ei voi oikiasti olla niin pässiä ihmistä ettei vaihekeppiä opita käyttämään???

ja ei oo automaattivaihteinen auto itellä, harkinnassa kyllä on.
Jaa en tiedä miksi joku ei opi manuaalia. Itselläni on pari kaveria jotka ajavat molemmat automaattivaihteisella autolla koska eivät oppineet manuaalista. Heillä tosin on ajokortissa merkintä että saavat ajaa vain automaattivaihteisilla autoilla. Kävivät autokoulunkin automaattivaihteisilla.

Minä taas ajan manuaalivaihteisella autolla. Joskus olen kokeillut automaattivaihteiseella ajamista ja ajokokemus oli ihan mukava. Mutta kun olen kuitenkin tottunut ajamaan manuaaleilla niin en viitsi automaattiseenkaan vaihtaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
siis kysymys ap:lle: miten voi olla ettei joku oo oppinu manuaalivaihteisella autolla ajamaan? ei voi oikiasti olla niin pässiä ihmistä ettei vaihekeppiä opita käyttämään???

ja ei oo automaattivaihteinen auto itellä, harkinnassa kyllä on.
Minulla oli kaveri, joka ei kunnolla oppinu autokoulussa manuaalilla ajamaan, ja taisi inssin ajaa loppujen lopuksi automaatilla. Ja sen jälkeen ei tietääkseni ole ajanu ku automaatilla.

Mää tykkään manuaalista, vaikka onhan se automaatti helppo. Ukko haaveilee automaatista minä en.

 
Mie voisin valita kaikki noi kolme.. no, autokoulun jälkeen olen pääasiassa ajanut vain automaattivaihteisella, koska vanhemmillani on sellainen.. varmaan, jos mun vanhemmilla olisi ollut manuaalinen, olisin oppinut paremmin sitä ajamaan.. autonkoulun toisen vaiheen ajokokeessa taisi se autokoulun opettaja antaa vähän anteeksi, koska hän tiesi, että olen vain ajanut automaattivaihteisella.. no, on mun mies joskus yrittänyt laittaa mua ajamaan manuaalisella autolla, mutta se on tökkinyt ja kunnolla.. haaveilen, että jokin päivä meillä on automaattivaihteinen auto ja mieki pääsen rattiin.. tässä kaupungissa mie en edes uskalla ajatella ajavani manuaalivaihteisella, koska täällä on niin hulluja kuskeja..
 
mii
En tunnista mitään noista piirteistä itsessäni, koska meillä on useita autoja ajossa samaan aikaan, osa manuaaleja, osa automaatteja. Pakko se on vaan ajella sen mukaan millainen auto (vaihteisto) on. Myönnän kyllä, että automaatti on mukavampi kaupunkiajossa (samoin kuin nelivedosta en luopuisi talvella).
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
siis kysymys ap:lle: miten voi olla ettei joku oo oppinu manuaalivaihteisella autolla ajamaan? ei voi oikiasti olla niin pässiä ihmistä ettei vaihekeppiä opita käyttämään???

ja ei oo automaattivaihteinen auto itellä, harkinnassa kyllä on.
Jaa en tiedä miksi joku ei opi manuaalia. Itselläni on pari kaveria jotka ajavat molemmat automaattivaihteisella autolla koska eivät oppineet manuaalista. Heillä tosin on ajokortissa merkintä että saavat ajaa vain automaattivaihteisilla autoilla. Kävivät autokoulunkin automaattivaihteisilla.

Minä taas ajan manuaalivaihteisella autolla. Joskus olen kokeillut automaattivaihteiseella ajamista ja ajokokemus oli ihan mukava. Mutta kun olen kuitenkin tottunut ajamaan manuaaleilla niin en viitsi automaattiseenkaan vaihtaa.

Tässä siis ap:n vastaus
 
bem
meillä on automaatti vaan siksi että miehen isä osti sen meille. kumpikaan meistä ei pidä automaatista ollenkaan, mutta myönnän että onhan se kätevä kun takapenkkiläinen kirkuu ja repii irti turvavöitä.
 
Mä en autoo aja, mutta mies ajaa. Ennen kun tuli automaatti, ajoi 18 vuotta tavallisella autolla, ja ajaa edelleen työkseen manuaalisella autolla. Mutta on sanonut, ettei meille kuulemma enää tavallista autoa tule, automaatti sen olla pitää... :D Mulle ihan sama, mimmonen on. Toi tuli meille hiukan "pakon" edessä, kun oli muuten loistoyksilö ja sattu nyt vaan oleen automaatti. Mutta tavallisellakin ois pärjätty, ja mies osaa kyl loistavasti tavallisellakin autolla ajaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
siis kysymys ap:lle: miten voi olla ettei joku oo oppinu manuaalivaihteisella autolla ajamaan? ei voi oikiasti olla niin pässiä ihmistä ettei vaihekeppiä opita käyttämään???

ja ei oo automaattivaihteinen auto itellä, harkinnassa kyllä on.
Jaa en tiedä miksi joku ei opi manuaalia. Itselläni on pari kaveria jotka ajavat molemmat automaattivaihteisella autolla koska eivät oppineet manuaalista. Heillä tosin on ajokortissa merkintä että saavat ajaa vain automaattivaihteisilla autoilla. Kävivät autokoulunkin automaattivaihteisilla.

Minä taas ajan manuaalivaihteisella autolla. Joskus olen kokeillut automaattivaihteiseella ajamista ja ajokokemus oli ihan mukava. Mutta kun olen kuitenkin tottunut ajamaan manuaaleilla niin en viitsi automaattiseenkaan vaihtaa.
Tässä siis ap:n vastaus
juu juu. eli siis voi olla oikiasti niin tyhmiä ihmisiä etteivät ne opi sitä vaihekepin veivaamista ees-taas ja sivulle ja samanaikaista kytkimen alaspainamista vasemmalla jalalla... juu... se on sillon ihan oikein että sieltä ajokortista semmonen maininta, ettei ne saa ajaa ku automaattivaihteisella, löytyy... :headwall:

 
Jaa en tiedä miksi joku ei opi manuaalia. Itselläni on pari kaveria jotka ajavat molemmat automaattivaihteisella autolla koska eivät oppineet manuaalista. Heillä tosin on ajokortissa merkintä että saavat ajaa vain automaattivaihteisilla autoilla. Kävivät autokoulunkin automaattivaihteisilla.
Ei ole mikään ihme etteivät oppineet ajamaan manuaalilla jos ajoivat autokoulun automaatilla. Missäs muuallakaan sen oppisi?

Ja kuka hankkisi automaattisen muusta kuin mukavuudenhalusta? (pl. mm. ne joilta puuttuu vasen jalka kokonaan...) Huvikseenko sitä ostaisi auton joka kuluttaa enemmän?

 
Neiti
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Tottakai automaattivaihteella ajava on mukavuudenhaluinen. Automaatti on nautinnollinen ajaa. Kuka voi muuta väittää.
Voin mä väittää. Ajosta menee täysin mielenkiinto jos on automaatti, eri asia sitten jotkin 700 bemarit.
 
mii
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Mä en autoo aja, mutta mies ajaa. Ennen kun tuli automaatti, ajoi 18 vuotta tavallisella autolla, ja ajaa edelleen työkseen manuaalisella autolla. Mutta on sanonut, ettei meille kuulemma enää tavallista autoa tule, automaatti sen olla pitää... :D Mulle ihan sama, mimmonen on. Toi tuli meille hiukan "pakon" edessä, kun oli muuten loistoyksilö ja sattu nyt vaan oleen automaatti. Mutta tavallisellakin ois pärjätty, ja mies osaa kyl loistavasti tavallisellakin autolla ajaa...
Sori, mutta minua hieman häiritsee tässä tuo "tavallinen vs. automaatti" -jaottelu. Kyllä se automaattilootalla varustettu menopeli on myös ihan "tavallinen auto". Tuohon automaattiin liittyy vieläkin jotain ihme mystiikkaa ja uskomuksia.
 
Meille ostettiin juuri uusi auto miehen käytöön, jossa on automaatti vaihteet. Mun käytöön jäi vanha manuaalivaihteinen auto. Mies osaa ajaa hienosti manuaalilla eli automaatin valinta uuteen autoon ei siis johtunut ajotaidon puutteesta. Automaattivaihteiston hankkimista mies perusteli mm. seuraavin kommentein:
1) ajomukaavuus
2) automaatti on nykyaikaa
3) Automaatissa tietokone osaa vaihtaa vaihteet juuri oikeaan aikaan ja nopeasti, joten se säästää bensaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Mä en autoo aja, mutta mies ajaa. Ennen kun tuli automaatti, ajoi 18 vuotta tavallisella autolla, ja ajaa edelleen työkseen manuaalisella autolla. Mutta on sanonut, ettei meille kuulemma enää tavallista autoa tule, automaatti sen olla pitää... :D Mulle ihan sama, mimmonen on. Toi tuli meille hiukan "pakon" edessä, kun oli muuten loistoyksilö ja sattu nyt vaan oleen automaatti. Mutta tavallisellakin ois pärjätty, ja mies osaa kyl loistavasti tavallisellakin autolla ajaa...
Sori, mutta minua hieman häiritsee tässä tuo "tavallinen vs. automaatti" -jaottelu. Kyllä se automaattilootalla varustettu menopeli on myös ihan "tavallinen auto". Tuohon automaattiin liittyy vieläkin jotain ihme mystiikkaa ja uskomuksia.
no mut kato se johtuu siitä että aiemmin niillä automaattivaihteisilla ajelivat lähinnä ne, joilla oli varaa ostaa niin kallis auto jossa oli automaattilaatikko ;) :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
siis kysymys ap:lle: miten voi olla ettei joku oo oppinu manuaalivaihteisella autolla ajamaan? ei voi oikiasti olla niin pässiä ihmistä ettei vaihekeppiä opita käyttämään???

ja ei oo automaattivaihteinen auto itellä, harkinnassa kyllä on.
Jaa en tiedä miksi joku ei opi manuaalia. Itselläni on pari kaveria jotka ajavat molemmat automaattivaihteisella autolla koska eivät oppineet manuaalista. Heillä tosin on ajokortissa merkintä että saavat ajaa vain automaattivaihteisilla autoilla. Kävivät autokoulunkin automaattivaihteisilla.

Minä taas ajan manuaalivaihteisella autolla. Joskus olen kokeillut automaattivaihteiseella ajamista ja ajokokemus oli ihan mukava. Mutta kun olen kuitenkin tottunut ajamaan manuaaleilla niin en viitsi automaattiseenkaan vaihtaa.
Tässä siis ap:n vastaus
juu juu. eli siis voi olla oikiasti niin tyhmiä ihmisiä etteivät ne opi sitä vaihekepin veivaamista ees-taas ja sivulle ja samanaikaista kytkimen alaspainamista vasemmalla jalalla... juu... se on sillon ihan oikein että sieltä ajokortista semmonen maininta, ettei ne saa ajaa ku automaattivaihteisella, löytyy... :headwall:
täällä on yks niin tyhmä ihminen, että ei ole oppinut manuaalivaihteisella autolla ajamaan, vaikka autokoulun kävin semmoisella autolla ja inssinkin suoritin samalla autolla.. voi olla, kyllä että minun tapauksessa on kyseessä vain harjoituksen puutteesta, mutta automaattivaihteisella on vain niin paljon helpompi ajaa.. voi keskittyä liikenteeseen, eikä tarvi miettiä kytkintä tai vaihteita..

 

Yhteistyössä