Sinä joka et kuulu mihinkään uskontokuntaan

Mielipidettäjä
No, en ole ainakaan kristillistäopistoa käynyt, vaikka ala-asteen 1 - 2 luokan opettaja pelottelikin meidät puolikuoliaiksi helvetillä, arvosteli mulle mun vanhemmat koska eivät olleet naimisissa ja haukkui luokan lihavan pojan - lihavaksi pojaksi - koko luokan kuullen. Tervemenoa tai oloa taivaassa (toivottavasti jälkimäistä) meitsi menee mieluummin helvettiin.

Alunperin tosin erosin kirkosta sen takia, koska halusin sen prosentin palkasta itselleni. Sen suuremmitta mietiskelyittä.
 
Miten koulutus liittyy uskontokuntaan paitsi papilla?
Ap kerää tukea mieleensä juolahtaneelle teorialle, jonka mukaan vain kouluttamattomat ja matalasti koulutetut, maaseudulla asuvat ihmiset ovat edelleen uskonnollisia eivätkä kykene rationaaliseen ajatteluun ja ymmärrä, ettei tieteellinen maailmankuva tue uskontoa.
Korkeakoulutetut eli sivistyneet ihmiset sen sijaan ymmärtävät tämän ja ovat siksi eronneet uskonnollisista yhdyskunnista.
 
Ap kerää tukea mieleensä juolahtaneelle teorialle, jonka mukaan vain kouluttamattomat ja matalasti koulutetut, maaseudulla asuvat ihmiset ovat edelleen uskonnollisia eivätkä kykene rationaaliseen ajatteluun ja ymmärrä, ettei tieteellinen maailmankuva tue uskontoa.
Korkeakoulutetut eli sivistyneet ihmiset sen sijaan ymmärtävät tämän ja ovat siksi eronneet uskonnollisista yhdyskunnista.
Aah. Sitten mä olen täydellinen mallikappale. En ole koskaan kuulunut kirkkoon, mua ei ole kastettu, en ole käynyt rippikoulua ja cv:ssä on useampia kirjainyhdistelmiä
 
Mielipidettäjä
Ap kerää tukea mieleensä juolahtaneelle teorialle, jonka mukaan vain kouluttamattomat ja matalasti koulutetut, maaseudulla asuvat ihmiset ovat edelleen uskonnollisia eivätkä kykene rationaaliseen ajatteluun ja ymmärrä, ettei tieteellinen maailmankuva tue uskontoa.
Korkeakoulutetut eli sivistyneet ihmiset sen sijaan ymmärtävät tämän ja ovat siksi eronneet uskonnollisista yhdyskunnista.
Parturi-kampaaja. Rikon kaavaa.
 
Mäkin rikon kaavaa, kun erosin uskontokunnasta peruskouluikäisenä ja korkeakouluopiskelun ohessa liityin takaisin.

Tosin ap ei ole käynyt kertomassa täällä, että mikä yhteys hänen mielessään on koulutuksella ja uskontokunnalla. Voihan yhteys olla päinvastainenkin, jos ap on itse korkeakoulutettu uskovainen.

Vai onko tää keskustelu tehty samalla periaatteella kuin mä voisin tehdä keskustelun, jonka otsikko olis "Sinä joka et värjää hiuksiasi, minkä elokuvan katsoit viimeksi?" Mielenkiintoista sattumagalluppia?

Tämmöinen puhe on ihan mielenkiintoinen

[video]http://www.ted.com/talks/alain_de_botton_atheism_2_0[/video]
 
Ap kerää tukea mieleensä juolahtaneelle teorialle, jonka mukaan vain kouluttamattomat ja matalasti koulutetut, maaseudulla asuvat ihmiset ovat edelleen uskonnollisia eivätkä kykene rationaaliseen ajatteluun ja ymmärrä, ettei tieteellinen maailmankuva tue uskontoa.
Korkeakoulutetut eli sivistyneet ihmiset sen sijaan ymmärtävät tämän ja ovat siksi eronneet uskonnollisista yhdyskunnista.
Ei vaan juuri päinvastoin. Oletan kirkosta eronneiden olevan matalasti koulutettuja.
 
pokkura
Amk, opintoja myös yliopistossa. En ole eronnut mistään uskonnosta, enkä koskaan liittynyt mihinkään. En käsitä millä perusteella voisin alkaa pitää yhtä uskontoa oikeana, kaikki ovat kummallisia.
 

Yhteistyössä