Sinä tummaihoisen lapsen äiti/isä tai tummaihoisen puoliso; koetko maahanmuuttovastaiset puheet pahoiksi?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Tuota vaan mietin mitä esim. tummaihoisen adoptiolapsen äiti ajattelee tuosta? Siis tässähän lapsi ei kuulu noihin pakolaisiin, mutta miten vanhemmat kokee nuo ulkomaalaisvastaiset puheet? Tai jos oma mies tai vaimo on tummaihoinen.
 
[QUOTE="vieras";23146460]Siis mitä väliä mitä he ajattelevat, itsehän ovat osansa valinneet.[/QUOTE]

Juuri tämän takia minun veljeni jää ulkomaisen vaimonsa kanssa ulkomaille. Hän aina välillä kommentoi kitkerään sävyyn suomalaisten asenteita ja esim. lehtijuttuja maahanmuuttajista. Jäävät lapsensa kanssa ulkomaille eivätkä ole tulossa tänne meidän ihanaan paratiisi Suomeen asumaan. Olen siitä todella suruissani.
 
Keittiönoita
Käykö anoppi? En koe noita puheita varsinaisesti pahoiksi ja demokraattisessa maassahan enemmistö tietysti päättää. Mielenkiinnolla silti seuraan keskustelua, koska vaikuttavathan mahdolliset tulevat muutokset myös omaan elämääni ja suunnitelmiini siitä, mitä tulevaisuudessa teen. Ja ennenkaikkea missä teen. Jos kansa päättää, että ulkomaalaiset perheineen Suomesta pois, niin eipä tässä sitten muu auta kuin lähteä.
 
"vieras"
Juuri tämän takia minun veljeni jää ulkomaisen vaimonsa kanssa ulkomaille. Hän aina välillä kommentoi kitkerään sävyyn suomalaisten asenteita ja esim. lehtijuttuja maahanmuuttajista. Jäävät lapsensa kanssa ulkomaille eivätkä ole tulossa tänne meidän ihanaan paratiisi Suomeen asumaan. Olen siitä todella suruissani.
Paree vaan asua ulkomailla, koska eihän siellä ole edes rasismia, ja muutenkin kaikki paremmin kuin Suomessa.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23146522:
Käykö anoppi? En koe noita puheita varsinaisesti pahoiksi ja demokraattisessa maassahan enemmistö tietysti päättää. Mielenkiinnolla silti seuraan keskustelua, koska vaikuttavathan mahdolliset tulevat muutokset myös omaan elämääni ja suunnitelmiini siitä, mitä tulevaisuudessa teen. Ja ennenkaikkea missä teen. Jos kansa päättää, että ulkomaalaiset perheineen Suomesta pois, niin eipä tässä sitten muu auta kuin lähteä.
Nyt saat Keittis marttyyrin sädekehän pääsi päälle.

18 kuoli huumekartellien taistelussa Meksikossa
15.2.2011 7:47 | Kommentit
A A Helsingin Sanomat

18 ihmistä kuoli maanantaina pohjoismeksikolaisessa Padillan kaupungissa, kun kahden jengin välinen reviiritaistelu leimahti ammuskeluksi.

Seitsemän ruumista jäi lojumaan kaupungin pääaukiolle ja viisi uhria ammuttiin autoihinsa, kaupunginhallitus kertoi tiedotteessaan. Yksi henkilö kuoli hyökkäyksessä linja-autoon.

Lisäksi viiden muun kaupunkilaisen kerrottiin tulleen tapetuksi.

Kaupunginhallituksen tiedotteen mukaan kuolleiden joukossa oli sivullisia, mutta heidän lukumääräänsä ei vahvistettu.

Ammuskelussa vahingoittui kaupungintalo, oikeusrakennus ja poliisin päämaja.

Padilla sijaitsee Tamaulipasin kaupungin pohjoispuolella. Alueella on nähty useita vakavia yhteenottoja kahden kartellijengin välillä.

Elokuussa 72 siirtolaista löytyi kuolleeksi ammuttuina paikalliselta maatilalta. Toisen jengeistä kerrottiin tappaneen siirtolaiset, kun he eivät suostuneet työskentelemään jengin laskuun.


Viereisessä Nuevo Leonin osavaltiossa aseistautuneet miehet ampuivat tiedustelu-upseerin. Viranomaiset eivät kuitenkaan tuoreeltaan vahvistaneet tekoa huumekartellin iskuksi, vaikka viitteitä siitä olikin.

Nuevo Leonissa tapettiin viime vuonna 620 ihmistä, kun toissavuonna lukema oli 112. Koko Meksikossa lähes 35 000 ihmistä on saanut surmansa huumeisiin liittyvässä väkivallassa joulukuun 2006 jälkeen, jolloin presidentti Felipe Calderón määräsi armeijan puuttumaan huumeiden salakuljetuksiin.
 
"saimi"
Kyllä ne minua ainakin sattuu. Tummaihoisen miehen vaimona ja tummaihoisten lasten äitinä masentaa se rasismin määrä, mikä tässä maassa on. Mieheni ja hänen vanhempansa ovat syntyneet Suomessa, joten ihan vastikään muuttaneista ei voida puhua, suomi on heillä kaikilla se vahvin kieli ja kotikieli, he ovat korkeasti koulutettuja yms. ja silti lähes päivittäin heitä kohtaan käyttäydytään epäasiallisesti ja loukkaavasti. Etenkin lasteni kohdalla tämä suututtaa; millä oikeudella heitä kutsutaan "mamuiksi", miksi kaikkien lasten vanhemmat eivät hyväksy lastensa leikkivän minun lasteni kanssa, miksi ihonvärin vuoksi kiusataan?

En minäkään riemuissani ole pakolaisten (ja etenkin huonosti kotiutuneiden) määrästä, mutta vielä enemmän ärsyttää maahanmuuttovastaiset puheet, sillä niillä leimataan lähestulkoon koko tummaihoinen väestö :(
 
"alkup."
Juuri tämän takia minun veljeni jää ulkomaisen vaimonsa kanssa ulkomaille. Hän aina välillä kommentoi kitkerään sävyyn suomalaisten asenteita ja esim. lehtijuttuja maahanmuuttajista. Jäävät lapsensa kanssa ulkomaille eivätkä ole tulossa tänne meidän ihanaan paratiisi Suomeen asumaan. Olen siitä todella suruissani.
Niin, olen huomannut, että tuota yleistetään kaikkiin tummaihoisiin. Maahanmuuttajat=kaikki pakolaisia=kaikki pahoja jollain tapaa. Tällaiseen olen törmännyt. Itselläni on tietystä syystä varmaan jäänyt tietty ryhmä ulkomaalaisia joita pelkään ja joita vastaan olen. Vuosia sitten eräs somalimies teki minulle seksuaalistaväkivaltaa keskellä päivää kotimatkallani töistä. Totesin ettei suomeen tarvita enää yhtään pakolaista jos tulos on tämä. Kuitenkin vihani rajoittuu vain tähän yhteen ryhmään josta on paha muisto. Pelko ajaa tätä vihaa. Muita vastaan minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa. Olen vaan huomannut, että moni yleistää jokaisen tummaihoisen pahaksi pakolaiseksi, mikä on taas ikävää.
 
Keittiönoita
vieras: Olen erittäin tietoinen Meksikon rikollisuudesta. Olen ollut ihan riittävän huolissani silloin, kun tyttäreni on ollut Meksikossa vaikka kyse on ollut vain muutamista kuukausista kerrallaan. Mä en pystyisi tyynen rauhallisena lukemaan noita uutisia täältä 10 000 kilometrin päästä vaan - riskeistä huolimatta - haluaisin olla tytärtäni lähellä.
 
"vieras"
[QUOTE="saimi";23146609]Kyllä ne minua ainakin sattuu. Tummaihoisen miehen vaimona ja tummaihoisten lasten äitinä masentaa se rasismin määrä, mikä tässä maassa on. Mieheni ja hänen vanhempansa ovat syntyneet Suomessa, joten ihan vastikään muuttaneista ei voida puhua, suomi on heillä kaikilla se vahvin kieli ja kotikieli, he ovat korkeasti koulutettuja yms. ja silti lähes päivittäin heitä kohtaan käyttäydytään epäasiallisesti ja loukkaavasti. Etenkin lasteni kohdalla tämä suututtaa; millä oikeudella heitä kutsutaan "mamuiksi", miksi kaikkien lasten vanhemmat eivät hyväksy lastensa leikkivän minun lasteni kanssa, miksi ihonvärin vuoksi kiusataan?

En minäkään riemuissani ole pakolaisten (ja etenkin huonosti kotiutuneiden) määrästä, mutta vielä enemmän ärsyttää maahanmuuttovastaiset puheet, sillä niillä leimataan lähestulkoon koko tummaihoinen väestö :([/QUOTE]

Itsehän olet valintasi tehnyt ja nyt saat nauttia siitä. Jos meno ei miellytä niin siitä sitten vain nostat kytkintä ja muutat pois Suomesta.

Aika erikoista jos sinua ärsyttää enenmmän puheet kuin mamujen tekemät törkeät (raiskaukset ja tapot) rikokset...
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23146666:
vieras: Olen erittäin tietoinen Meksikon rikollisuudesta. Olen ollut ihan riittävän huolissani silloin, kun tyttäreni on ollut Meksikossa vaikka kyse on ollut vain muutamista kuukausista kerrallaan. Mä en pystyisi tyynen rauhallisena lukemaan noita uutisia täältä 10 000 kilometrin päästä vaan - riskeistä huolimatta - haluaisin olla tytärtäni lähellä.
Ei se ole rikollisuutta vaan sotaa.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";23146704]Ei se ole rikollisuutta vaan sotaa.[/QUOTE]
Mun kannaltani sama asia. Viime kesä oli jo ihan riittävän stressaava. Jos tytön täytyy lähteä, niin sitten mä lähden mukaan. Mieluummin pelkään tytön kanssa Meksikossa kuin yksin täällä Suomessa.
 
veras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23146741:
Mun kannaltani sama asia. Viime kesä oli jo ihan riittävän stressaava. Jos tytön täytyy lähteä, niin sitten mä lähden mukaan. Mieluummin pelkään tytön kanssa Meksikossa kuin yksin täällä Suomessa.
Tervemenoa sitten vain. Onko poika lähdössä mukaan vai jätätkö hänet tänne rasistien sekaan?
 
Lapset ainakin näyttää monasti olevan järkeviä riippumatta vanhempiensa asenteista. Tyttärelläni on tummaihoinen kaveri ja heidän molempien kaveri on tunnetun persun tytär. Ihan hyvin näyttävät tulevan toimeen.
 
"saimi"
[QUOTE="vieras";23146681]Itsehän olet valintasi tehnyt ja nyt saat nauttia siitä. Jos meno ei miellytä niin siitä sitten vain nostat kytkintä ja muutat pois Suomesta.

Aika erikoista jos sinua ärsyttää enenmmän puheet kuin mamujen tekemät törkeät (raiskaukset ja tapot) rikokset...[/QUOTE]

Kyllä, minua ärsyttää enemmän se, että lapsiani kiusataan. Minä olen ehkä tehnyt valinnan mennessäni suomalaisen tummaihoisen miehen kanssa naimisiin, mutta minun mieheni ei ole tehnyt valintaa ihonväristään. Meidän perheemme ei ole "nostamassa kytkintä" vain sen tähden, että sinun kaltaisesi suvaitsematon paskiainen niin toivoisi, meillä on aivan yhtä suuri oikeus asua täällä kuin sinulla. Me maksamme veromme, käymme töissä - lapsilisä on ainut tuki jota nostamme. Meillä kummallakin on täysin puhdas rikoshistoria, sakon sakkoa ei kumpikaan ole saanut. Miksi siis meidän täytyisi lähteä kotimaastamme?
 
xz
[QUOTE="vieras";23146681]Itsehän olet valintasi tehnyt ja nyt saat nauttia siitä. Jos meno ei miellytä niin siitä sitten vain nostat kytkintä ja muutat pois Suomesta.

Aika erikoista jos sinua ärsyttää enenmmän puheet kuin mamujen tekemät törkeät (raiskaukset ja tapot) rikokset...[/QUOTE]

Just tällaiset idiootit ärsyttävät eniten, mutta onneksi tosi elämässä heitä ei tarvitse kovin usein kuulla! Ihan kuin olisin huonompi ihminen sen takia, etten ole tehnyt lapsia blondin suomalaisen miehen kanssa?!
 
Keittiönoita
Tervemenoa sitten vain. Onko poika lähdössä mukaan vai jätätkö hänet tänne rasistien sekaan?
Pojan suunnitelmista ei ole vielä tietoa, päättää itse, mitä tekee. Jonnekin ulkomaille hän varmasti haluaa ainakin jossain vaiheessa lähteä töihin. Tuleeko sitten takaisin vai käykö kuten monille Suomesta nuorina lähteneille, että löytyykin maailmalta se puoliso ja perhe perustetaankin muualle kuin kotimaahan.
 
"vieras"
Just tällaiset idiootit ärsyttävät eniten, mutta onneksi tosi elämässä heitä ei tarvitse kovin usein kuulla! Ihan kuin olisin huonompi ihminen sen takia, etten ole tehnyt lapsia blondin suomalaisen miehen kanssa?!
No enpä pitäisi kovin hyvänä valintana parinmuodostusmielessä jos joutuu ottamaan puolisokseen sossurahoilla elävän kielitaidottoman mamun, mut meitähän on moneen junaan...
 
zx
[QUOTE="vieras";23146908]No enpä pitäisi kovin hyvänä valintana parinmuodostusmielessä jos joutuu ottamaan puolisokseen sossurahoilla elävän kielitaidottoman mamun, mut meitähän on moneen junaan...[/QUOTE]

Niih,mutta minunkaan mies ei ole sossurahoilla elävä kielitaidoton mamu, vaikka tummaihoinen muslimi onkin, päin vastoin, koulutettu ja useita kieliä sujuvasti puhuva, jos tuo kerta määrittää "miehisyyden" sinun mielestäsi. Mikähän sinusta on hyvä valinta? Miksi helvetissä sinun "hyvä" valinta PITÄISI olla minullekin hyvä?!
 
"vieras"
Niih,mutta minunkaan mies ei ole sossurahoilla elävä kielitaidoton mamu, vaikka tummaihoinen muslimi onkin, päin vastoin, koulutettu ja useita kieliä sujuvasti puhuva, jos tuo kerta määrittää "miehisyyden" sinun mielestäsi. Mikähän sinusta on hyvä valinta? Miksi helvetissä sinun "hyvä" valinta PITÄISI olla minullekin hyvä?!
Juu, kaikki tummaihoiset muslimimamut ovat huippukoulutettuja ja useita kieliä puhuvia (suomeakin=;)) työmyyriä jotka maksavat suomalaisten sossurahat.:D Uskoo ken tahtoo...

No sinulla nyt ei vain ole mitään mahdollisuuksia saada samantasoista miestä kuin mitä minulla on, joten siltä osin voimme lopettaa väittelyn tähän.:)
 
zx
[QUOTE="vieras";23147003]Juu, kaikki tummaihoiset muslimimamut ovat huippukoulutettuja ja useita kieliä puhuvia (suomeakin=;)) työmyyriä jotka maksavat suomalaisten sossurahat.:D Uskoo ken tahtoo...

No sinulla nyt ei vain ole mitään mahdollisuuksia saada samantasoista miestä kuin mitä minulla on, joten siltä osin voimme lopettaa väittelyn tähän.:)[/QUOTE]

Kyllä, mieheni osaa suomeakin (+ 4 muuta kieltä) jo hyvin paljon enemmän kuin moni vuosia maassa ollut.

Enpä usko, että sietäisin sekunttiakaan miestä, joka sietää kaltaistasi naista! "Taso" on liian matala, rimani on paljon korkeammalla!
 
zx
[QUOTE="vieras";23147107]"Vaikka sen valeheksi vannotkin niin kyllä sinua uskotaan..." :D[/QUOTE]

Kiitos, asumme täällä oikein mukavasti. Ghettoksi tätä ei kyllä voi kutsua, sen verran hiljaista seutua, mutta vuokralla viihdytään, jotta koti Afrikassa saadaan kunnolla rakennettua. :)
 
"qwer"
[QUOTE="vieras";23146460]Siis mitä väliä mitä he ajattelevat, itsehän ovat osansa valinneet.[/QUOTE]

Minkä ihmeen osan? Kaikki ihmiset tekevät valintoja puolison, asuinpaikan, työn, opiskelun jne suhteen, mutta mikä valinta oikeuttaa jonkun toisen arvostelemaan sitä?
 
Lapset sentään tietävät mikä on oleellista ;)

4 v tyttöni kertoili tänään päiväkodin tapahtumista ja mainitsi yhden tytön nimen jota en heti muistanut, ja kun kysyin että ai kuka se onkaan, vastasi hän: No se on se jolla on ne hienot rillit. Kyseessä on päiväkodin ainoa tummaihoinen lapsi jolla on siis silmälasit.


Olen niin iloinen nelivuotiaastani: hänelle erotteleva tekijä ei ollut ihon väri vaan rillit (jotka nekin ovat kuulemma hienot)..
 

Yhteistyössä