Sinne se meni ovet paukkuen

Tyttö nimittäin. Käytiin taas keskustelut pyöräilykypärän käytöstä.
Neidin mielestä sitä ei tarvitse käyttää kun koulukaan ei pakota.
Koulun säännöissä on "suosittelemme kypärän käyttöä", ei siis edellytetä sitä|O
On se kumma että aina saa saarnata:headwall:
Mites teidän lasten kypärän käyttö? Lähinnä tommosten esiteinien.
 
"minä"
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/98134-poliisi-pyorailijat-tietamattomia-tasta-kiellosta
Moni ei myöskään muista sitäkään, että laki määrää käyttämään pyöräilykypärää. Lain mukaan polkupyöräilijän ja polkupyörän matkustajan on ajon aikana "yleensä käytettävä" asianmukaista suojakypärää.
 
[QUOTE="minä";21902452]http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/98134-poliisi-pyorailijat-tietamattomia-tasta-kiellosta
Moni ei myöskään muista sitäkään, että laki määrää käyttämään pyöräilykypärää. Lain mukaan polkupyöräilijän ja polkupyörän matkustajan on ajon aikana "yleensä käytettävä" asianmukaista suojakypärää.[/QUOTE]
Siinäpä se porsaanreikä onkin mitä nuo teinit hyödyntää.
 
12v ja kylhän tuo vielä käyttää. Ja ne jotka pakotetaan käyttään, niin lapset ottavat kypärän tankoon roikkumaan :D ja äidit luulevat lastensa pitävän sen päässään koko matkan.
Monet luokat saattavat tehdä yhtäkkiä pyöräretken ilman ennakkovaroitusta ja se jolla ei oo kypärää, niin joutuu laittamaan jääkiekkokypärän. Monen monituista kertaa on menny luokkia ohi ja varsinkin pojilla on ollu jääkiekkokypärät :D
 
tööt
Tyttö nimittäin. Käytiin taas keskustelut pyöräilykypärän käytöstä.
Neidin mielestä sitä ei tarvitse käyttää kun koulukaan ei pakota.
Koulun säännöissä on "suosittelemme kypärän käyttöä", ei siis edellytetä sitä|O
On se kumma että aina saa saarnata:headwall:
Mites teidän lasten kypärän käyttö? Lähinnä tommosten esiteinien.
Meillä ei fillariin kajota, jollei kypärä ole päässä. Asiasta ei keskustella.
 
"omppis"
12v ja kylhän tuo vielä käyttää. Ja ne jotka pakotetaan käyttään, niin lapset ottavat kypärän tankoon roikkumaan :D ja äidit luulevat lastensa pitävän sen päässään koko matkan.
Monet luokat saattavat tehdä yhtäkkiä pyöräretken ilman ennakkovaroitusta ja se jolla ei oo kypärää, niin joutuu laittamaan jääkiekkokypärän. Monen monituista kertaa on menny luokkia ohi ja varsinkin pojilla on ollu jääkiekkokypärät :D
Jääkiekko kypärät, oikeesti? :D

Meillä ainakin kun itse olin ala-asteella ja jos ei kypärää ollut niin koululta sai lainaan, mutta ne oli just niitä vanhimpia pottia mutta oli kuitenkin ihan oikeita PYÖRÄILY kypäriä eikä jääkiekko :D
 
[QUOTE="omppis";21902514]Jääkiekko kypärät, oikeesti? :D

Meillä ainakin kun itse olin ala-asteella ja jos ei kypärää ollut niin koululta sai lainaan, mutta ne oli just niitä vanhimpia pottia mutta oli kuitenkin ihan oikeita PYÖRÄILY kypäriä eikä jääkiekko :D[/QUOTE]

Juu, oikeesti :D Vanhempainillassa tuosta oli juttua. Vuosi sitten oli vielä yleistä kypärättömyys, mutta nyt on moni rohkee ope lähteny siihen, että jäkiskypärät päähän. Muutama vanhempi nääs soitellu, että ei niin sais tehä jne jne
 
vanhempi päättää
Meillä lähtisi saman tien fillari jäähylle jos ilman kypärää ajettaisiin.

Ensimmäiseksi kyllä kiinnitetään huomiota siihen että kypärä on sen näköinen että sen kehtaa päähänsä pistää.
 
Jep, pyöriä on varalla paljon ja monesti on sitten oppilaita muista luokista, jotka lupaavat kaverin käyttää tunnin ajan. Ei oo vielä sattunu, että ei olis pyöriä ollut saatavilla.
Monet bilsan opettajat on sitä mieltä, että parhaiten oppii menemälle katsomaan sinne luontoon niitä asioita
 
meillä ei saa mennä kouluun ilman kypärää. ja yläkoulu on sen verran kaukana, että sinne joutuu menemään linja-autolla. ja kyllä kypärää käyttävät myös silloin kun menevät vaikka vain lähinaapuriin pyörällä. se on aika paljon totuttelu kysymys. ja se että jos kerran saa periksi, niin kierre alkaa. ja se kypärän käyttö jää
 
"vieras"
Meidän murkku käyttää kypärää mukisematta, vaikka siitä on kiusattukin.

Ei ole edes keskusteltu asiasta sen jälkeen, kun näki miten sukulaisen kypärälle kävi aika pienessä pyöräonnettomuudessa. Pää säästyi, kipsillä ja asfaltti-ihottumalla selvisi onneksi.
 
ihan kiva idea
Jep, pyöriä on varalla paljon ja monesti on sitten oppilaita muista luokista, jotka lupaavat kaverin käyttää tunnin ajan. Ei oo vielä sattunu, että ei olis pyöriä ollut saatavilla.
Monet bilsan opettajat on sitä mieltä, että parhaiten oppii menemälle katsomaan sinne luontoon niitä asioita
Ookoo. Meillä tässä tilan+teessa vietäisiin kouluun varakypärä mikä olisi siellä aina...

Tai järjestettäisiin vanhempainyhdistyksessä joku hankintatempaus.
 
"vieras"
Juu, oikeesti :D Vanhempainillassa tuosta oli juttua. Vuosi sitten oli vielä yleistä kypärättömyys, mutta nyt on moni rohkee ope lähteny siihen, että jäkiskypärät päähän. Muutama vanhempi nääs soitellu, että ei niin sais tehä jne jne
Toihan on oikeasti aika typerää.
Pojjat varmana nauttii ku ku ovat just siinä iässä et kuittailu jostain jäkiskypärästä on kivaa,saa mussuttaa ku tyypit hirnuu et jätkäl on lätkäkypärä..
Ja sitten taas se et eihän se oo tarkoitettu siihen pyöräilyyn.
 
Huomautin tässä yläkouluikäisen tyttäreni luokanvalvojalle siitä, että ko. ison yläkoulun oppilaista juurikaan kukaan ei käytä kypärää. Ope ei edes tiennyt että lakikin siihen velvoittaa.

En usko että koulu mitenkään aikoo puuttua asiaan.
 
Tätä kysyttiinki opeilta, mutta on kuulemma niiltä pojiltakin alkanu kypärät löytymään seuraavilla kerroilla. Ja tytöthän ei sellaista laita, kun menee kampaus ;)
Ja taitaa se jäkiskypäräkin olla parempi, kuin ei mitään.
Ja jotkut ovat lainanneet kavereiltaan kypäriä, mutta ite en oikein tykkäis, varsinkin täiaikaan
 
"minä"
Tyttö nimittäin. Käytiin taas keskustelut pyöräilykypärän käytöstä.
Neidin mielestä sitä ei tarvitse käyttää kun koulukaan ei pakota.
Koulun säännöissä on "suosittelemme kypärän käyttöä", ei siis edellytetä sitä|O
On se kumma että aina saa saarnata:headwall:
Mites teidän lasten kypärän käyttö? Lähinnä tommosten esiteinien.
Kysykääs kouluista.
Toisissa kouluissa pakollinen:
Rahkosen koulu
Polkupyöräkypärän käyttö
Viimeisin muutos: 06.08.
Koulumatkoilla on käytettävä polkupyöräkypärää, jonka
käytön päävastuu on kodeilla.
Jos tulet kouluun pyörällä, muista että polkupyöräkypärä pitää olla päässä heti ensimmäisenä kouluaamuna.
 
"minä"
Tuollakin noin:
http://www.soiko.edu.hel.fi/syystiedote.htm
POLKUPYÖRÄN KÄYTTÖ KOULUMATKOILLLA

Oppilaat voivat kolmannesta luokasta alkaen tulla kouluun polkupyörällä.

Turvallisesta reitistä ja liikennesäännöistä on syytä keskustella myös

kotona. Polkupyöräkypärän käyttö on tärkeää. Liikennelaissa kypärän käyttö on nykyisin määrätty pakolliseksi. Koulun polkupyöräretkille ei voi osallistua ilman pyöräilykypärää.
 
"minä"
Käyttättekö te vanhemmat itse kypärää pyöräillessänne? Minulle ainakin työmatkapyöräilijänä kypärä on itseestäänselvyys. Kuten turvavyöt autossa.

Kun minä en oikein ymmärrä, miksi esim. 13-vuotiaan ei enää pitäisi käyttää kypärää.
 
Tämä on meillä ollut aika hankala homma. Jos kotona pihateillä ajelee, niin en ole vaatinut kypärää, mutta jos kylille lähtee polkemaan niin sitten kyllä. Mutta pojalle tämä on suuri ongelma ja uskon, että hän ottaa kypärän pois päästä, kun ei ole näkyvissä. Poika on 11.

Minusta tilannetta auttaisi paljon, jos koululla olisi kypäräpakko ja sitä valvottaisiin. Siellä nyt on kuitenkin valvoja paikalla jo kun lapset tulevat kouluun, joka voisi huomauttaa lapsille, jotka tulevat ilman kypärää.
Aika yleistä on myös se, että kypärää käyttäviä kiusataan.
Yritä nyt tässä sitten olla vastuullinen vanhempi.
 
"joo"
[QUOTE="minä";21902881]Käyttättekö te vanhemmat itse kypärää pyöräillessänne? Minulle ainakin työmatkapyöräilijänä kypärä on itseestäänselvyys. Kuten turvavyöt autossa.[/QUOTE]
Käytän, tietenkin.

Meillä on hyvät pyörät ja hyvät kypärät. Ei mitään styroxpottaa vaan oikeasti hyvännäköiset ja päähän sopivat.
 

Yhteistyössä