Sisäkissa livahti pihalle, osaako kotiin ??

  • Viestiketjun aloittaja Voi ei
  • Ensimmäinen viesti
Voi ei
Meillä täällä kova huoli meidän sisäkisulista, joka onnistui viime yönä livahtamaan pihalle. Kissa on karannut pari kertaa aiemminkin ja kotiin tullut, mutta se on tapahtunut kesällä.

Kissa on leikkaamaton narttu, joten onkohan lähtenyt vikittelemään ukkokissoja ?
 
Leikkaamattomasta ei ole kokemusta... Mutta meillä sisäkissa ei uskaltanut lähteä 10metriä kauemmaksi kotiovelta, vaikka oli ainakin tunnin ulkona.

Nythän kyllä kissoja "kevättää", että jos sillä kiima on menossa niin aika varma olen tuosta ukkokissojen vikittelystä :D
 
voi ei
Leikkaamattomasta ei ole kokemusta... Mutta meillä sisäkissa ei uskaltanut lähteä 10metriä kauemmaksi kotiovelta, vaikka oli ainakin tunnin ulkona.

Nythän kyllä kissoja "kevättää", että jos sillä kiima on menossa niin aika varma olen tuosta ukkokissojen vikittelystä :D
...ja meidän neiti lähti kuin ammuttu...Juoksin perässä avojaloin yöpaidassa, mutta beibi ehti kadota.
 
"vieras"
Kysele parin pv välein paikalliselta löytöeläntalolta ja laita ilmoituksia kaupan ilmoitustaululle jne.

Surullista kyllä, karkuteillä olevat sisäkissat jää aika usein joko auton alle kun eivät osaa varoa, tai metsän pikkupetojen välipalaksi :( Jos kisulla on siru tai tatuointi, se helpottaa tunnistamista jos kissa viedään löytöeläintalolle.

Jos kisu palaa kotiin niin muista sisä- ja ulkoloisten häätökuuri ja tarkista kissaruton ja -flunnsan (tappava!) voimassaolo.
 
"Hanna"
Meidän sisäkissapoika oli ulkona yli 20 asteen pakkasella puoli vuorokautta. Reppana oli piiloutunut parvekkeemme alle. Ihme, että osasi kiertää talon ja löysi oikean parvekkeen. Muutama kerta oltiin kesällä valjasteltu pihalla, ehkä muisti siitä.

Ulkokissamme katosi mummolassa hoidossa ollessaan. Löytyi 2,5 kk jälkeen vasta kovien etsintöjen avulla. Itse ei palannut takaisin, vaan kissa luukutettiin n. 5 km:n päässä mummolasta. Onneksi oli kesäaika.
 
"kii"
Me saatiin sisäkissa takaisin Felifriend-suihkeen avulla (saa eläinkaupasta). Sitä ulko-ovien karmeihin ja ovet auki odottelemaan. Loukut syötteineen eikä mitkään muut auttaneet, ehti olla monta päivää pakosalla, talon lähistöllä kuitenkin.
 

Yhteistyössä