sitä niittää mitä kylvää

vierailija
Joo, olis kannattanut miettiä vähän, että montako lasta haluaa, jos tiedossa kuitenkin on ensimmäisten jälkeen, että kyllä niillä seuraavilla on samat viat.
 
vierailija
Huhu kun tilanne on tämä ni pitäisikö valtiolla olla joku hoitopaikka et siellä otettaisiin nämä ja äiti pääsisi vaik kahenviikon ulkomaanmatkalle kelan tukemana näyttää et hermot olisi riekaleina tai jos kaksiviikkoa ei riitä niin pitempi aika sais omiakin ajatuksia kasaan ja rauhaa. Nepsy lapsea on vaikea miettiä nyt et miten toimisin sellaisen lapsen kanssa ei ole kokemusta
 
vierailija
Huhu kun tilanne on tämä ni pitäisikö valtiolla olla joku hoitopaikka et siellä otettaisiin nämä ja äiti pääsisi vaik kahenviikon ulkomaanmatkalle kelan tukemana näyttää et hermot olisi riekaleina tai jos kaksiviikkoa ei riitä niin pitempi aika sais omiakin ajatuksia kasaan ja rauhaa. Nepsy lapsea on vaikea miettiä nyt et miten toimisin sellaisen lapsen kanssa ei ole kokemusta
Miksei samantien ympärivuorokautinen lapsenvahti valtion rahoilla?
 
vierailija
Miksei samantien ympärivuorokautinen lapsenvahti valtion rahoilla?
No välillä voi tarjoo helpotusta ja 5 lasta yhdelle hoitajalle voisi olla liikaa noi oli erikäisiäkin jokaiselle oma ja ne olis eripaikoissa ehkä tuon levon ajan hirveän stressaantuneen ei jaksa ehkä kasvattaa ku ei jaksa yhtään lisää konfliktei ja sit antaa kaikessa periksi kun ei enään vaan jaksa ku päivät on selvitymistä vain toikin nainen ehkä tarvis henkistä tukee et vahvistuis nyt on jätti taakan alla? Ja saada järjestys takas koko hommaan ja siihen voisi jos on juuri se tilanne ettei muualta apua hery ni valtiolla olisi näitä paikkoi et yksinhuoltajat saa välillä levätä ja miksei yksinäiset perheetkin jolla ei tukiverkkoi. Sitku jaksaa taas kasvattaa ni ehkä lapsetkin alkaa voimaan paremmin ja se on yhteiskuunankin etu
 
Pitäisiköhän jo pikkuhiljaa alkaa selvittämään miten nepsyjä on näin paljon!
 
No mitkäs on sun veikkaukset tai mitä suuntaa rupeisit tutkimaan?.
Ei varmaan tule suurena yllätyksenä kun sanon että ravinto, tai oikeammin (ihmiselle optimaalisen) ravinnon puute/epäbalanssi.

Sitäkin tulisi mielestäni arvioida voisiko myös kasvatuksesta/kasvatuksen puutteesta johtuva käytöshäiriö tms. vaikuttaa diagnoosin saamiseen.🤷‍♀️
 
vierailija
Ei varmaan tule suurena yllätyksenä kun sanon että ravinto, tai oikeammin (ihmiselle optimaalisen) ravinnon puute/epäbalanssi.

Sitäkin tulisi mielestäni arvioida voisiko myös kasvatuksesta/kasvatuksen puutteesta johtuva käytöshäiriö tms. vaikuttaa diagnoosin saamiseen.🤷‍♀️
Mut siis mitä nyt noita fitneskissoikin tulee instas luettua ni aika monella o. Adhd vaik ne syö super terveellisesti? Vai vaikuttaako se mitä äiti ruokana syö jos syö runsaasti e koodeilla höystettyä ruokaa joka menee sikiön ruokailuun ja sit ne koodit sotkee pienen aivoja ja ne ei kehity normaalisti? Vai millaista ruokailuu tarkoitat et siksi tulee paljon adhd tapauksia? Et tapahtuuko se sikiö vaiheessa? Mut pitäiskö saada tietää millaisia näiden salikissojen vanhemmat on olleet ruokailunsa kanssa. Nyt vast hojasin et vuonna 2000 syntyneet on jo nyt noin 24vuotiaita. Ja ennen ruoka oli puhtaampaa vai ilman monia lisäaineita.
Tost käytöksest miten sä uppiniskaista adhdta käsittelisit ja sortuisitko joka kiukuttelulle antaa huomiota. Ite oon joissain asioissa etten tykkä jankuttaa ja jos joudun ni mul alkaa pinna kiristymään. Toki mullakin on varmasti jankutettu et enkö tajuu esim tyttö koitti opettaa mikä on virke en vain tajua mitä virkkeellä tarkoitetaan. Onko mahdollista saada adhd rauhallisemmaksi. Mä itte en oo se kaikkein leikkisäin isä. Mut esim piilos leikistä tykkään mua alkaa aina piilossa naurattamaan ku se on jännittävää löytääkö se mut😁.
Mut kuten toises ketjus sanoit ni ei lasten voi alkaa liikaa pompottamaan vanhempia et aina ei voi mennä lasten ehdoilla ku sit ne kasvaa et aina pitää heidän ehdoilla mennnä ja ulkomaailmas se homma ei menekkään niin vaan siel o muitakin ja sit tulee konfliktei. Esim tyttö repi pienenä mun hiuksia ni sit mä otin sen hiukset kahen sormen väliin ja nyppäisin tukasta ja sanoin et tolta se tuntuu miksi haluat että toiselle tekee kipiää ja sattuu. Kyl se ymmärs eikä sen jälkeen repiny hiuksist. Mut joo jos lapsi lyö ni eihän sitä voi lyödä. Et mitä tekisit jos lapsi lyö sinua?
 
vierailija
Sokeri ja sen korvikkeet
Mitä vuosikymmeniä sä oot elänyt ja miten muuttunut paljon esim sokerimäärät? Niin aspartaamin on todettu reikiinnyttävän aivoja hiirillä ja monet sali tyypithän juo just näit aspartaami litkui ite vaihdoin takas sokeri limuun vaik ei se kauheen hyvää paukuissa olekkaa. Joskus kuitenki ostan esim pitsan kaa hyvä kompo. Millä lailla sun mielestä sokeri vaikuttaa huomaatko tämän maagisen sokerihumalan itse en koe muuttuvani vaik olisin syönyt karamellei pussillisen. Ootko sä ollut koskaan sokeri koukussa miten olet voittanut herkku himon. Taas meinasin suklaan ostaa ku tykkään herkutella mut nyt ostin vain banaania.
 
vierailija
Mitä vuosikymmeniä sä oot elänyt ja miten muuttunut paljon esim sokerimäärät? Niin aspartaamin on todettu reikiinnyttävän aivoja hiirillä ja monet sali tyypithän juo just näit aspartaami litkui ite vaihdoin takas sokeri limuun vaik ei se kauheen hyvää paukuissa olekkaa. Joskus kuitenki ostan esim pitsan kaa hyvä kompo. Millä lailla sun mielestä sokeri vaikuttaa huomaatko tämän maagisen sokerihumalan itse en koe muuttuvani vaik olisin syönyt karamellei pussillisen. Ootko sä ollut koskaan sokeri koukussa miten olet voittanut herkku himon. Taas meinasin suklaan ostaa ku tykkään herkutella mut nyt ostin vain banaania.
Limuja en osta koskaan. Tummaa kaakaojauhetta menee päivittäin ja luomuhunajaa siihen pikkunokare mut ei sokereita
 
vierailija
Limuja en osta koskaan. Tummaa kaakaojauhetta menee päivittäin ja luomuhunajaa siihen pikkunokare mut ei sokereita
Miksi sitä tummaa kaakaojauhetta on hyvä juoda päivittäin?vai onko se vain herkun himon tukahduttamista? Monta lusikallista pistät kuppiin jauhetta? Mikä sai sinut lopettamaan limun käytön vai käytitkö lapsenakaan? Käytkö koskaan pitsalla ja jos käyt ni mitä juot sitten?
 
vierailija
Miksi sitä tummaa kaakaojauhetta on hyvä juoda päivittäin?vai onko se vain herkun himon tukahduttamista? Monta lusikallista pistät kuppiin jauhetta? Mikä sai sinut lopettamaan limun käytön vai käytitkö lapsenakaan? Käytkö koskaan pitsalla ja jos käyt ni mitä juot sitten?
Ei sitä pysty paljoa syömään kerralla. Mantelijauhosta saa hyvää kuitua ja siinä seassa on hyvä. Ei sitä koskaan juoda. Ei kumpikaan olla totuttu limukoihin. Vuohenmaitokaakaota juotiin aikonaan paljon mut siihenkin laitettiin vähän omien pörriäisten keräämään hunajaa
 
vierailija
Ei sitä pysty paljoa syömään kerralla. Mantelijauhosta saa hyvää kuitua ja siinä seassa on hyvä. Ei sitä koskaan juoda. Ei kumpikaan olla totuttu limukoihin. Vuohenmaitokaakaota juotiin aikonaan paljon mut siihenkin laitettiin vähän omien pörriäisten keräämään hunajaa
Itse en pidä vuohenmaidosta enkä varsinkaan juustosta. Siis onko teillä vuodesta toiseen ampiais pesä. Mut mitä sit tapahtuu ku pesä tulee tyhjäksi löytääkö uusi populaatio sen? Vai et siellä pesässä sukupolvet vaihtuu. Vai kuinka paljon saatte vuodessa hunajaa? Hienoo kauppaan oli tullu hampunsiemeniä täytyy maanantaina hakee. Mysli on hyvää ja siihen maustamaton jugurtti vai olisko mustikka parempi ja hampun siemenet. Syötkö sä aamupalaa? Mun pitäisi totutella siihen.
 
vierailija
[QUOTE="vierailija, post: 34568958 Itse en pidä vuohenmaidosta enkä varsinkaan juustosta. Siis onko teillä vuodesta toiseen ampiais pesä. Mut mitä sit tapahtuu ku pesä tulee tyhjäksi löytääkö uusi populaatio sen? Vai et siellä pesässä sukupolvet vaihtuu. Vai kuinka paljon saatte vuodessa hunajaa? Hienoo kauppaan oli tullu hampunsiemeniä täytyy maanantaina hakee. Mysli on hyvää ja siihen maustamaton jugurtti vai olisko mustikka parempi ja hampun siemenet. Syötkö sä aamupalaa? Mun pitäisi totutella siihen.
[/QUOTE]
Vuohenmaidossa maistuu se mitä se kuttu on syönyt: apilaa/timoteitä, ei mitään erityistä makua mut sellainen juusto ei kelpaa ravintoloihin kun ne tahtoo siihen just sen voimakkaan maun. Oon jutellut useinkin aiheesta. Luomukaurajauhoa annettiin (juustonteossa tulleen heran sekaan sekoitettuna) lypsyn yhteydessä, ei muuta.
 
vierailija
[QUOTE="vierailija, post: 34568958 Itse en pidä vuohenmaidosta enkä varsinkaan juustosta. Siis onko teillä vuodesta toiseen ampiais pesä. Mut mitä sit tapahtuu ku pesä tulee tyhjäksi löytääkö uusi populaatio sen? Vai et siellä pesässä sukupolvet vaihtuu. Vai kuinka paljon saatte vuodessa hunajaa? Hienoo kauppaan oli tullu hampunsiemeniä täytyy maanantaina hakee. Mysli on hyvää ja siihen maustamaton jugurtti vai olisko mustikka parempi ja hampun siemenet. Syötkö sä aamupalaa? Mun pitäisi totutella siihen.
Vuohenmaidossa maistuu se mitä se kuttu on syönyt: apilaa/timoteitä, ei mitään erityistä makua mut sellainen juusto ei kelpaa ravintoloihin kun ne tahtoo siihen just sen voimakkaan maun. Oon jutellut useinkin aiheesta. Luomukaurajauhoa annettiin (juustonteossa tulleen heran sekaan sekoitettuna) lypsyn yhteydessä, ei muuta.
[/QUOTE]
No käyttekö ravintoloissa useinkin? Tilaatko samaa ruokaa vai kokeilet uusia ruokia? Mitä ruokalajia haluisit kokeilla jos et ole uskaltanut kokeilla tai sitä ei löydy ravintoloiden listalta. Mikä ruoka on sinun bravuurisi minkä teet kotona?
 
vierailija
Vuohenmaidossa maistuu se mitä se kuttu on syönyt: apilaa/timoteitä, ei mitään erityistä makua mut sellainen juusto ei kelpaa ravintoloihin kun ne tahtoo siihen just sen voimakkaan maun. Oon jutellut useinkin aiheesta. Luomukaurajauhoa annettiin (juustonteossa tulleen heran sekaan sekoitettuna) lypsyn yhteydessä, ei muuta.
No käyttekö ravintoloissa useinkin? Tilaatko samaa ruokaa vai kokeilet uusia ruokia? Mitä ruokalajia haluisit kokeilla jos et ole uskaltanut kokeilla tai sitä ei löydy ravintoloiden listalta. Mikä ruoka on sinun bravuurisi minkä teet kotona?
[/QUOTE]
Ei käydä. Jokainen aamu munskas valkosipulirouheella. Ruohosilpulla kasvatetut luomuperunat. Ei koskaan rypsiöljyä. Lihat paistetaan luomuvoissa, kuten kqlatkin. Hamppua ei ole edes nähty. Leipää ei oo ostettu yli kahteen vuoteen kun niistä ei suolaa saa pois.
 
vierailija
No käyttekö ravintoloissa useinkin? Tilaatko samaa ruokaa vai kokeilet uusia ruokia? Mitä ruokalajia haluisit kokeilla jos et ole uskaltanut kokeilla tai sitä ei löydy ravintoloiden listalta. Mikä ruoka on sinun bravuurisi minkä teet kotona?
Ei käydä. Jokainen aamu munskas valkosipulirouheella. Ruohosilpulla kasvatetut luomuperunat. Ei koskaan rypsiöljyä. Lihat paistetaan luomuvoissa, kuten kqlatkin. Hamppua ei ole edes nähty. Leipää ei oo ostettu yli kahteen vuoteen kun niistä ei suolaa saa pois.
[/QUOTE] miksi päädyitte siihen et ravintloissa ei ikinä käydä? Mä joskus ostan leipää ja täytteet on hyvää kaakaon kaa ja keittoruokien kaa. Teettekö kotona koskaan leipää? Millainen se luomuvoi teillä on? Ite koitan ostaa sitä alentaja voita ne ainakin väittää et se voi alentaa kolesterolia on se vähän hinnakas yli 5e rasia. Sitä käytän myös paistamisessa. Mut entäs ku frendi väitti et kaikilla voilla ei voi muka paistaa ruokaa. Ni mitä sille voille jota muka ei voi käyttää tapahtuu kun sen laittaa pannulle?
 
vierailija
Ei käydä. Jokainen aamu munskas valkosipulirouheella. Ruohosilpulla kasvatetut luomuperunat. Ei koskaan rypsiöljyä. Lihat paistetaan luomuvoissa, kuten kqlatkin. Hamppua ei ole edes nähty. Leipää ei oo ostettu yli kahteen vuoteen kun niistä ei suolaa saa pois.
miksi päädyitte siihen et ravintloissa ei ikinä käydä? Mä joskus ostan leipää ja täytteet on hyvää kaakaon kaa ja keittoruokien kaa. Teettekö kotona koskaan leipää? Millainen se luomuvoi teillä on? Ite koitan ostaa sitä alentaja voita ne ainakin väittää et se voi alentaa kolesterolia on se vähän hinnakas yli 5e rasia. Sitä käytän myös paistamisessa. Mut entäs ku frendi väitti et kaikilla voilla ei voi muka paistaa ruokaa. Ni mitä sille voille jota muka ei voi käyttää tapahtuu kun sen laittaa pannulle?
[/QUOTE]ei mitään margariineja koskaan kun nikkeliallergia estää.
Ei oo kaivattu mitään ravintoloita. Joskus kauan sitten käytiin Satulinnassa kerran. Siellä oli kyllä todella hyvä ruoka.
 
vierailija
miksi päädyitte siihen et ravintloissa ei ikinä käydä? Mä joskus ostan leipää ja täytteet on hyvää kaakaon kaa ja keittoruokien kaa. Teettekö kotona koskaan leipää? Millainen se luomuvoi teillä on? Ite koitan ostaa sitä alentaja voita ne ainakin väittää et se voi alentaa kolesterolia on se vähän hinnakas yli 5e rasia. Sitä käytän myös paistamisessa. Mut entäs ku frendi väitti et kaikilla voilla ei voi muka paistaa ruokaa. Ni mitä sille voille jota muka ei voi käyttää tapahtuu kun sen laittaa pannulle?
ei mitään margariineja koskaan kun nikkeliallergia estää.
Ei oo kaivattu mitään ravintoloita. Joskus kauan sitten käytiin Satulinnassa kerran. Siellä oli kyllä todella hyvä ruoka.
[/QUOTE]
Noh minksette käy tuol satulinnas vai onko se lopettanut. Sähän tykkäsit siit ni kait sitä voi kokeilla toistakin ravintolaa? Minkä aterian otit satulinnassa ja missä päin tämä satulinna sijaitsee? Mitä te teette yhdessä kotona ? Muutakuin hunajaa tai poimitte ne?
 
vierailija
ei mitään margariineja koskaan kun nikkeliallergia estää.
Ei oo kaivattu mitään ravintoloita. Joskus kauan sitten käytiin Satulinnassa kerran. Siellä oli kyllä todella hyvä ruoka.
Noh minksette käy tuol satulinnas vai onko se lopettanut. Sähän tykkäsit siit ni kait sitä voi kokeilla toistakin ravintolaa? Minkä aterian otit satulinnassa ja missä päin tämä satulinna sijaitsee? Mitä te teette yhdessä kotona ? Muutakuin hunajaa tai poimitte ne?
[/QUOTE]
Se taitaa olla tilausravintola nykyään. Meillä on just syksyn viimeinen kala syöty pakasteesta.
 

Yhteistyössä