Siteet vai tampoonit? Nuoren tytön menkat

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Auttakaa nyt äitiä hädässä. 9 (kohta 10) v. tyttärellä alkoi menkat. Jos teillä on tyttäriä, joilla alkanut näin varhain, mitä kuukautissuojia olette ostaneet? Mistä tyttäret itse ovat tykänneet?

Kiitos jo etukäteen!
 
  • Tykkää
Reactions: Marko30
vierailija
Mahdollisimman huomaamattomia ja imukykyisiä koska vuoto voi olla alkuun aika runsasta. Ja siteitä riittävästi, että on mahdollisuus käydä välillä vaihtamassa.
 
Onko niitä erikokoisia nuorille? Itse käytän kuukuppia, joten ihan vieras tuote.
Meillä nuori käyttää samaa kokoa kuin itse käytän. Mutta on S, M, L ja XL kokoa.

nämä olleet parhaita

 
vierailija
Meillä nuori käyttää samaa kokoa kuin itse käytän. Mutta on S, M, L ja XL kokoa.

nämä olleet parhaita

Kiitos. Pitää tutustua! Tilasin muutamia period pantsejä kokeiluun myös.
 
vierailija
Voihan tampoonia kokeilla, jos löytyy vuotoon sopiva koko, mutta ensin lähtisin liikkeelle perus siteistä. Vuodon säännöllisyys ja runsaus hakee vielä todennäkösesti vähän uomiaan, ja jos yhtäkkiä onkin kuivempi emätin, se tampooni on aika tukala. Etenkin kokematon käyttäjä voi myös siitä vähän hätääntyä, jos on vaikea asettaa jne, ja noin nuorella uskoisin että näin saattaa käydä herkemmin kuin teinille. Ehkä. Mutta ennen kuin vuoto säännöllistyy kaikin puolin, side on varmaan hyvä vaihtoehto :) pystyy samalla vähän seuraileen paljonko sitä tulee. Eikä sitten esim koulussa tule tukala olo jos ei saakaan tampoonia pois itse, tms.

Sit vaan eri kokoisia siteitä. Oon henk. koht. ite tykännyt yösiteinä niistä paksummista, ne on tosi pehmosia käyttää ja pituutta riittää. Itellä on ekat päivät tosi runsas vuoto eikä tulis kysymykseenkään pistää tampoonia, se ei pitelis mitään. Ja toisaalta, kun on imeny ittensä ihan täyteen, se on kivulias ottaa pois. Tosin en tiedä onks se normaalia - mulla on endometrioosi. En siksi nykyään käytä kuukuppiakaan, eli pelkkiä siteitä. Eri koko/imuteho eri menkkapäiville. :)

Noille kannattaa ostaa vaikka joku yksisävyinen huomaamaton kapea meikkipussukka, minne voi laittaa eri kokoisia ja sujauttaa reppuun mukaan. On huomiota herättämätön, vaikka näkyisi kun repun avaa. Ja ei, en kannata sitä että pitäs jotenkin hävetä menkkojaan. Mutta koska tiedän sen, että tuon ikänen saattaa asiaa arastella, kun on ihan uus juttu, niin voi olla hänelle mukavampi :)
 
  • Tykkää
Reactions: awuton
vierailija
Itse muistan sen kuinka jotenkin nololta se tuntui kun menkat alkoi aiemmin kun muilla ikätovereilla. Äitini toimi niin, että osti ison kassillisen tampooneja ja siteitä. Ja kertoi niiden ominaisuuksista ja missä tilanteissa mikäkin olisi sopiva. Se oli hyvä, kun sai testailla niitä omassa rauhassa.
 
vierailija
Kiitos vastauksista. Nyt on toiset menkat meneillään ja kuukautisalushousut on toimineet hyvin. Lisäksi on köytetty siteitä.
Onneksi tytär ei yhtään ole nolostellut asiaa. Kertonut lähimmille ystävilleen koulussa. Ja minä laitoin opelle viestiä, että on tietoinen, jos tulee joku hätä koulussa asian suhteen.
Itseä käy jotenkin tyttöä sääliksi, kun on ihan lapsi vielä ja vatsa on kipeä ja itku herkässä. Ei ole helppoa olla nainen.
 
vierailija
Auttakaa nyt äitiä hädässä. 9 (kohta 10) v. tyttärellä alkoi menkat. Jos teillä on tyttäriä, joilla alkanut näin varhain, mitä kuukautissuojia olette ostaneet? Mistä tyttäret itse ovat tykänneet?

Kiitos jo etukäteen!
Hei, Osta menkkapikkarit!! Ainakin Myllymuksuilla on ihan noin nuorille näitä https://www.myllymuksut.com/kuukautisalushousut-teen-p-4004.html

Ei missään nimessä ainakaan tamponeita tai mitään sisäänlaitettavaa.
 

Yhteistyössä