Sodastream vinkkejä kiitos

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ei mun mielestä koneissa ole eroa.Kalliimpi malli Soda Streamilla on jossa myös näyttö mistä näkee kuplien määrän.Käytän vain tiivisteitä ja niitä vesimakuja,tulee tosi hyvää vissyä.Oon kuullut että Fun Lightista tulee hyvää vissyä,mut en tiedä annostuksia.
 
En mää osaa koneiden erosta sanoa mitään, kun meillä on vain tuo yksi ( :D ), mutta olen käyttänyt paljon muutakin kuin "oikeita tiivisteitä". Mm. mustaherukkamehusta tulee i h a n a a :heart: Sitruunalla varmasti saa hyvää myös, riippuu tietenkin mausta.. Vissiin kaikenlaiset mehutiivisteet sopii tuohon, tosin tulee laimeampia kuin oikeasta mehusta.. Annostelen itse oman maun mukaan :D

Ja niin, voihan sitä pelkkää hiilihapotettua vettäkin juoda jos tykkää :)
 
J-t harmaana
MÄ teen ihan kaupan mehuista, eli täytän pullon normaalisti vedellä merkkiin asti, ja sitte hapotuksen jälkeen laitan tiivistettä perään. Vihreetä ja punasta mehukattia käytän eniten, ku tulee ihan Smurffi- tai Muumilimsan makuista :) Tosin ei niin makeita. Mutta sitte jos käyttää näitä 1:7 mehuja, niistä tulee makeempia.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26715110]Patruunasta taitaa tulla 60 litraa.[/QUOTE]

Ja patruuna tulee yleensä koneen mukana ja kun viet sen tyhjänä kauppaan saat tyäden pullon n.11 eurolla.Kokonaan uusi varapullo (ilman tyhjää panttipulloa) on varmaan n.25 euroa.
 
reg
Meillä kestää pullo aika tasan kuukauden, ei ihan kahta litraa tehdä päivässä, mutta tehdään aika "tiukkaa".

Itse ostin jotain tiivisteitä, mutta pidän loppujen lopuksi eniten ihan vain hapotetusta vedestä. Helteillä voi laittaa joukkoon hyppysellisen merisuolaa.
 
Fun Light appelsiini
Fun Light appelsiinista tulee hyvää Jaffaa. Oikeita Soda makuja ostan enää Cokista. Käynyt noin 6 makua niistä läpi, mutta eivät ole olleet hintansa väärti kun Cokis. Sitruunamehusta olen tehnyt ja ei ole hyvää kuplien kanssa. Pelkkään veteen sitten sitruunaa :)
 
Meillä kestää hiilihappopatruuna 2-3 viikkoa
Tarkennetaan sen verran että siinä patruunassa ei ole hiilihappoa vaan hiilidioksidia jotka ovat kaksi täysin eri asiaa. Hiilidioksidihan on siis tuo kaikkien ituhippien kammoksuma kasvihuonekaasu CO2.

Hiilihappo syntyy vasta siellä limupullossa sillä se on veden ja hiilidioksidin muodostama yhdiste.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;26715363:
Tarkennetaan sen verran että siinä patruunassa ei ole hiilihappoa vaan hiilidioksidia jotka ovat kaksi täysin eri asiaa. Hiilidioksidihan on siis tuo kaikkien ituhippien kammoksuma kasvihuonekaasu CO2.

Hiilihappo syntyy vasta siellä limupullossa sillä se on veden ja hiilidioksidin muodostama yhdiste.
Samapa tuo minulle, mutta hiilihappopatruuna nimellä niitä myydään :)
 
Vinkki
Me ei laiteta niitä makuja sinne pulloon laisinkaan, vaan mukiin/tuoppiin, mistä se juodaankin. Ei tarvii tiskailla niin paljon. Verkkokauppa.comista saa ainakin Aqvia-merkkistä AGA:n makutiivistettä. Meillä sokeroimaton omenasiideri. Tulee hyvää kuivaa sidua..
 

Yhteistyössä