Sohvatyynyjen pesusta, auttakee äkkiä!

Meil on sellaiset sohvatyynyt mitkä on sisältä superlonia. Päälliskangas on jotain kangasta mikä varmasti kestää pesun. Napeilla kiinni se päällinen siinä superlonissa.

Oon ihmetelly mikä mein olkkarissa haisee ja nyt nuuskin niitä lähempää. Poika ilmeisesti joskus mäskännyt maitomukin kanssa siinä koska haisi ihan happamalle maidolle.

Kysymys kuuluukin kuinka pesen nuo? Mitä luulette kestääkö konepesua jos pesen 40 asteessa. Tuskin noita käsinkään saa puhtaaksi.
 
Mä ainaki olen onnistunu pilaamaan kaikki tyynyt jotka olen koneeseen heittäny (paitsi yhdet erittäin hyvät tyynyt), ovat menneet ihan klönttisiksi (vaikka kuivausrumpukin on). En tiedä miten onnistuis jos laittais hienopesuohjelmalle ja kytkis linkouksen pois? Entä käsinpesu sillä verhoiluvaahdolla?
 
Siis nuo on ihan sohvien tyynyt. Ei sellaisia koristetyynyjä. Tuskin verhoiluvaahdolla saa sitä hajua pois mikä tulee kun maito on imeytynyt superloniin :x Pitäs saada ihan läpimäräksi kasteltua varmasti että se haju lähtee pois.

Eikö kukaan tiedä?
 
Mimosan äippä
Käyppä huonekalukaupassa (esim Asko) ja kerro asiasta, tekstiilipesuaineella saat pestyä tyynyn ja hajunpoistaja vie hajun pois....kannattaa käyttää oikeanlaisia tuotteita niin sohvasi pelastuu...
 
larppa harmaaana
Ei vaahtomuovia voi pestä. Mutta jos sulla on joku semmonen pesuri, joka samalla imasee takaisin vedet kun pesee, niin sit onnistuu. Ja kaikki kankaat ei ole vesipestäviä. Sen saat selville sieltä, mistä sohvan ostit jos siinä tyynyssä sitä lue.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mimosan äippä:
Käyppä huonekalukaupassa (esim Asko) ja kerro asiasta, tekstiilipesuaineella saat pestyä tyynyn ja hajunpoistaja vie hajun pois....kannattaa käyttää oikeanlaisia tuotteita niin sohvasi pelastuu...
Eli siis mä en uskalla tyrkätä noita pesukoneeseen, paree tietty ottaa varman päälle. Ollaan sit ilman sohvatyynyjä pari päivää. :/

Kiitos neuvosta :flower:
 
pesijä
minä ainakin pesin juuri tällä viikolla meitin sohvatyynyt ihan tavallisessa pesukoneessa 30 min ohjelmalla 40 asteen lämpötilassa ja lopuksi linkous. laitoin vaan jokaiseen kulmaan tyynyyn hakaneulat ettei mene ihan kökkäreeksi koneessa ja hyvin toimi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja larppa harmaaana:
Ei vaahtomuovia voi pestä. Mutta jos sulla on joku semmonen pesuri, joka samalla imasee takaisin vedet kun pesee, niin sit onnistuu. Ja kaikki kankaat ei ole vesipestäviä. Sen saat selville sieltä, mistä sohvan ostit jos siinä tyynyssä sitä lue.
Sohvat on saatu ilmaiseksi yhdeltä palstalaiselta, aivan ihanat sohvat!

Kiitos sullekkin :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pesijä:
minä ainakin pesin juuri tällä viikolla meitin sohvatyynyt ihan tavallisessa pesukoneessa 30 min ohjelmalla 40 asteen lämpötilassa ja lopuksi linkous. laitoin vaan jokaiseen kulmaan tyynyyn hakaneulat ettei mene ihan kökkäreeksi koneessa ja hyvin toimi.
Tuota ohjelmaa minäkin ajattelin, mutta mutta.. tuos on nuo kankaat kiinni kuudella vai kahdeksallakohan ne nyt oli napilla, eli siis lanka menee koko tyynyn läpi.
 

Yhteistyössä