Soisko teillä herätyskellot??

Kaverillani on 4-vuotias poika. Hän on yksin tällä hetkellä pojan kanssa, kun lapsen isä on vankilassa. :/
Kaverillani on (minun mielestäni) ongelmia juomisen suhteen vaikka itse sanoo pystyvänsä huolehtimaan pojastaan..
Poika on ohjattu puheterapeutille ja nyt päivähoidossa on sovittu tapaaminen,jossa kokoontuu lastentarhanopettaja, neuvola-täti ja puheterapeutti. Ongelmana on pojan huono yhteistyökyky. Ja plus se että poika ei kuulemma osaa tehdä mitään. Esim. kotona tekee kuperkeikat mutta päiväkodissa ei suostu tekemään.
Siis pointtini on tässä, voivatko päiväkodissa + neuvolassa oikeasti olla huolissaan pelkästään osaamisista/taidoista tulevaa esikoulua varten vai onko tapaamisella jokin muu tarkoitus? :/
 
nooo
Jos lapsi " ei osaa mitään" eikä ole yhteistyökykyinen, on varmaan syytäkin pohtia tilannetta moniammatillisessa kokoontumisessa. Samallahan sitä voi miettiä perhejututkin, eli tuen tarpeen kotiin jne.

Suomessa on tälläkin hetkellä n. 4000 vankia lusimassa, joten hyvin montaa perhettä tällainen tilanne koskettaa. Eikä niissä perheissä varmasti automaattisesti lapset oireile.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 10:04 nooo kirjoitti:
Jos lapsi " ei osaa mitään" eikä ole yhteistyökykyinen, on varmaan syytäkin pohtia tilannetta moniammatillisessa kokoontumisessa. Samallahan sitä voi miettiä perhejututkin, eli tuen tarpeen kotiin jne.

Suomessa on tälläkin hetkellä n. 4000 vankia lusimassa, joten hyvin montaa perhettä tällainen tilanne koskettaa. Eikä niissä perheissä varmasti automaattisesti lapset oireile.

Mieheni istunut vankilassa ja lapsemme on hyvin kehittynyt, normaali tyttö.
 
nooo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 10:09 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 10:04 nooo kirjoitti:
Jos lapsi " ei osaa mitään" eikä ole yhteistyökykyinen, on varmaan syytäkin pohtia tilannetta moniammatillisessa kokoontumisessa. Samallahan sitä voi miettiä perhejututkin, eli tuen tarpeen kotiin jne.

Suomessa on tälläkin hetkellä n. 4000 vankia lusimassa, joten hyvin montaa perhettä tällainen tilanne koskettaa. Eikä niissä perheissä varmasti automaattisesti lapset oireile.

Mieheni istunut vankilassa ja lapsemme on hyvin kehittynyt, normaali tyttö.

Itsellä sellainen tilanne, että mieheni oli vankilassa kun tapasimme. Lapsi on syntynyt vasta vuosia vapautumisen jälkeen. Vieläkin jos joku ääliö haluaa loukata minua, niin hän vinoilee sitten mieheni taustasta kun ei muustakaan voi. Se ei tosin haittaa minua yhtään. Elämämme on tasapainoista ja mukavaa.
 
Ihan normaali käytäntö on noi eri "taustatahojen" tapaamiset jos on kyse erityislapsesta. Meidän pojalla on dysfasia ja 1-2 kertaa vuodessa on päiväkodilla tapaaminen, jossa mukana vanhemmat, päiväkodin edustaja, elto, puheterapeutti ja mahdollisesti myös joku henkilö sairaalasta.
 

Yhteistyössä