Sokerirasituskoe

  • Viestiketjun aloittaja Loka
  • Ensimmäinen viesti
hjdkx
Nykyäänhän sitä suositellaan kaikille odottaville äideille mikä on minusta hyvä. Löytyy sitten nämä raskausdiabetekset, kun se nyt voi olla ihan normipainoisellakin tai monesti onkin.
 
viikko sitten kävin
Mulla BMI ennen raskautta 26 ja viikko sitten kävin tuolla rasituksessa. Tosiaan sen kaks tuntia sinne sai varata ja litku maistui kokikselta, ihan hyvää. Viikkoja oli tuolloin 25+4. Tuloksia en ole tuosta vielä saanut, mutta en usko että mulla on raskausdiabetesta koska eipä ole sokerit korkeat olleet kun muuten vaan olen joskus mittaillut.

Ja paastota piti 12 tuntia, pahinta oli se kun ei saanut juoda.
 
Mulla BMI 36 ja vielä sukurasite päälle, eli kaksinkertainen riski. Oon ite niitä arvoja mittaillu raskauden aikana, ja ollu normaaleja. Ei ole ollu sokeria pissassa. Ja viime viikon sokerirasitustestissä sitten ''jäin kiinni''. Kaikki arvot yli sallittujen rajojen. Eikä mikään, vointi, kotimittaukset tms. antanu aiemmin aihetta epäillä että olis RD. Nyt siis viikkoja 17+1.
 
kolmatta odottava
En tuo koitos nyt niin kamala ole, kun vertaa vaikkapa sektion jälkeiseen "paastoon", jota minun kohdallani edelsi myös hurjan pitkä syömättömyys ja juomattomuus, joka taas johtui synnytyksestä jossa ei tapahtunut yhtään mitään. Paitsi supisteli älyttömästi. Minulla isot vauvat, siksi koe. BMI 21.
 
"Äiti83"
Mä joudun menee kahteen otteeseen rasituskokeeseen. Eka nyt vko.14-16 ja seuraavat sielä normi viikkoina. Syyt johtuen esikoisen syntymä painosta, hän oli ns. Iso vauva ja tuohon aikaan ei tälläisiä kokeita tehty, (eli edellisestä raskaudesta on niin paljon aikaa että oon ihan pihalla nyt 12 vuoden jälkeen) Ja olen kyllä hieman ylipainoinenkin ja isälläni oli diabetes. Synnytys kokemus oli aika kamala tuon ison koon takia ja nyt haluavat varautua että jos tämä seuraavakin oon iso syntyessään että voidaan muokata synnytys kaikille osapuolille turvalliseksi.
 

Yhteistyössä