sokeriton jäätelö..

Ja sit on sellanen litran paketti mansikkajäätelöä, tais olla Ingmannin. Sekin on makeutusaineella makeutettu, TODELLA makea (ällötys, pitemmän päälle) ja sillä saa vatsan toimimaan, jos on vähän herkempi makeutusaineille, kuten minä :D
 
Just luin jädeauton mainosta ja siinä oli suklaavanilija puikkoja makeutettu aspartaamilla ja selasia soleron tapasia mis on mehujää päällä ja sorbetti sisällä ja sitten vanilja jädeä litran paketissa.
Ja sitten grandi mehujää tai joku tollanen on tän kesän uutuutena sokeriton...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2006 klo 22:03 äätä kirjoitti:
IHANAAAA!!! :D =)
Kiitti kaikille teille jotka ootte vastannu!
eiku siis shoppaileen "terveellisempää" jätskiä... Se ku on miun intohimo, oli kesä tahi talvi! :p
"Terveellisempää" nimenomaan lainausmerkeissä ;) Itse syön kunnon kermajäätelöä silloin kun jäätelöä syön.. (paitsi joskus Kingis light)
 
kamalaa se runsaskuituinen,vähärasvainen jäätelö!mulla tuli maha tosi kipeäksi ja ilmavaivoja!en enää ikinä osta sitä!!syön tavallista jäätelöä jos joskus syön.hyvä vinkki laittaa vaikka mehujää muotteihin rasvatonta,esim vähäkalorista banaanijugurttia!tulee ihana banaanijäädyke,nam!
 
valiolla on kevyitä 64g suklaa ja vadelmajäätelöitä. semmottis pikku purnukoita. suosittelen!

sitten jos ei maito passaa, on tofujäätelöä, monia makuja. kaloreita jotain 200, joten ei nyt ihan hirmu keposia, mutta ei sis. kuitenkaa eläinrasvaa.

samaten on kaurapohjaista Oatly-jäätelöä, jossa on kyllä kovia rasvoja (kookos) vaan haitanneekos tuo silloin tällöin... :p

tosi nameja kaikki!

ja kingiselle lähtee täältäkin lämpimiä ajutuksia...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2006 klo 09:30 Selenicereus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2006 klo 22:03 äätä kirjoitti:
IHANAAAA!!! :D =)
Kiitti kaikille teille jotka ootte vastannu!
eiku siis shoppaileen "terveellisempää" jätskiä... Se ku on miun intohimo, oli kesä tahi talvi! :p
"Terveellisempää" nimenomaan lainausmerkeissä ;) Itse syön kunnon kermajäätelöä silloin kun jäätelöä syön.. (paitsi joskus Kingis light)

Miksi syöt tavallista mielummin kuin sokeritonta..? Onko siulla muuta syytä kuin se et makeutusaineet panee mahan rullaamaan.. ?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2006 klo 22:24 äätä kirjoitti:
Miksi syöt tavallista mielummin kuin sokeritonta..? Onko siulla muuta syytä kuin se et makeutusaineet panee mahan rullaamaan.. ?
Sepä kai se suurin syy on. Ja ennemmin syön kunnon jädeä silloin kun syön, kun jotain kasvirasvamömmöä aspartaamin kera. Jota kyllä söin ennen, kun se oli rasvatonta ja kaloritonta ja vaikka mitä "terveellistä"... Mutta kukin valitsee sen oman linjansa, miten terveellisen ruoan ymmärtää ;) Minä kun en kaloreita niin seuraile, niin ei kermajäätelöannos sillon tällöin kaada mun ruokavaliota mitenkään. Eikä se kingis lightikaan, vaikka on makeutusainetavaraa kasvirasvan kera...
 
kili
Mä syön niin vähän herkkuja että jos oikein tekee jäätelöä mieli niin syön kyllä ihan ehtaa sokeria ja kermaa sisältävää. Eriasia on tietty jos syö jäätelöä usein ja suuria määriä niin kevytjäätelöt vois olla parempi kuin tavallinen. Toisaalta siinä tapuksessa ehkä kannattais kyllä ennemmin vähän yrittää hillitä himojaan kun mättää mitään "laihdutus"- :) jäätelöitä", mutta helpommin kai sanottu kuin tehty...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2006 klo 23:59 kili kirjoitti:
Mä syön niin vähän herkkuja että jos oikein tekee jäätelöä mieli niin syön kyllä ihan ehtaa sokeria ja kermaa sisältävää. Eriasia on tietty jos syö jäätelöä usein ja suuria määriä niin kevytjäätelöt vois olla parempi kuin tavallinen. Toisaalta siinä tapuksessa ehkä kannattais kyllä ennemmin vähän yrittää hillitä himojaan kun mättää mitään "laihdutus"- :) jäätelöitä", mutta helpommin kai sanottu kuin tehty...
Mie ku oon sellanen himo hiipertäjä... Ilat yksinään kuppaan ja sit aina sorrun, vaik mite itelle jankutan et "EI OTA!!!"... :ashamed: \|O
Iha tosissaan ottaa ihtiäki jo nii paljon päähän tämä mässäily, mut en vaa saa lopetettua! :headwall: :headwall: Jospa joku kaunis päivä... :whistle:

Voiko muuten makeutusaineet turvottaa..? ku joillakin alkaa maha justiinsa toimiin ni voiko ne vaa kerätä mahan täyteen ilmaa..? Ku miusta tunnustaa et mulla käy niin.. seuraavana päivänä tosi pallo maha ja kauhiat rupruttelut... :ashamed: :/ :ashamed:
 
kili
[/quote]

Mie ku oon sellanen himo hiipertäjä... Ilat yksinään kuppaan ja sit aina sorrun, vaik mite itelle jankutan et "EI OTA!!!"... :ashamed: \|O
Iha tosissaan ottaa ihtiäki jo nii paljon päähän tämä mässäily, mut en vaa saa lopetettua! :headwall: :headwall: Jospa joku kaunis päivä... :whistle:

Voiko muuten makeutusaineet turvottaa..? ku joillakin alkaa maha justiinsa toimiin ni voiko ne vaa kerätä mahan täyteen ilmaa..? Ku miusta tunnustaa et mulla käy niin.. seuraavana päivänä tosi pallo maha ja kauhiat rupruttelut... :ashamed: :/ :ashamed:
[/quote]

Ymmärrän. Joskus ei auta edes oman itsensä suorittama vakava puhuttelu omalle itselleen, vaan täytyy mättää... Mulla on auttanut muihin ruokahimoihin (en siis kauhea makean perään) se etten kiellä itseltäni oikeastaan mitään, mutta yritän ajatella että jos syön nyt VÄHÄN tätä herkkua niin en sitten syö jotain toista sorttia heti perään eli yritän välttää sitä kauheaa kierrettä. Varsinkin kun laihdutin teki mieli kaikkea hyvää (ja kiellettyä) ja jos "sortui" niihin niin tuli niin kauhea pettymyksen tunne että söi sitten kunnolla lisää kun laihari kuitenkin meni jo "yhdestä keksistä" päin h...
Ja sehän olikin viisasta... No tuleehan mulle välillä ylilyöntejä mutta ne on kai enemmän tai vähemmän harkittuja enkä rankaise niistä itseäni syömättömyydellä (niinkuin AINA ennen tein).

Noista makeutusaineista oon kuullut muiltakin että tosiaan aiheuttaisivat ilmavaivojakin. Ei kyllä itselle mutta enhän niitä erityisemmin harrastakaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2006 klo 23:12 kili kirjoitti:
Ymmärrän. Joskus ei auta edes oman itsensä suorittama vakava puhuttelu omalle itselleen, vaan täytyy mättää... Mulla on auttanut muihin ruokahimoihin (en siis kauhea makean perään) se etten kiellä itseltäni oikeastaan mitään, mutta yritän ajatella että jos syön nyt VÄHÄN tätä herkkua niin en sitten syö jotain toista sorttia heti perään eli yritän välttää sitä kauheaa kierrettä. Varsinkin kun laihdutin teki mieli kaikkea hyvää (ja kiellettyä) ja jos "sortui" niihin niin tuli niin kauhea pettymyksen tunne että söi sitten kunnolla lisää kun laihari kuitenkin meni jo "yhdestä keksistä" päin h...
Ja sehän olikin viisasta... No tuleehan mulle välillä ylilyöntejä mutta ne on kai enemmän tai vähemmän harkittuja enkä rankaise niistä itseäni syömättömyydellä (niinkuin AINA ennen tein).

Noista makeutusaineista oon kuullut muiltakin että tosiaan aiheuttaisivat ilmavaivojakin. Ei kyllä itselle mutta enhän niitä erityisemmin harrastakaan.
Sehä se just on.. ku sortuu pikkupalaan jätskiä, suklaata tai pariin karkkiin nii alkaa heti aatteleen et "no joo, koko laihis pilalla!" ... Ja jos otan päivällä jotain makiaa niin se on takuu varma et syön koko päivän läppeesä jotain herkkuja.. En vaa siis pysty lopettaan, vaan ravaan koko ajan kaapilla hakemasa lisää karkkia.. :ashamed: \|O :headwall: Tosi raivostuttaa!!! :headwall:
 
kili
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2006 klo 23:33 äätä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2006 klo 23:12 kili kirjoitti:
Ymmärrän. Joskus ei auta edes oman itsensä suorittama vakava puhuttelu omalle itselleen, vaan täytyy mättää... Mulla on auttanut muihin ruokahimoihin (en siis kauhea makean perään) se etten kiellä itseltäni oikeastaan mitään, mutta yritän ajatella että jos syön nyt VÄHÄN tätä herkkua niin en sitten syö jotain toista sorttia heti perään eli yritän välttää sitä kauheaa kierrettä. Varsinkin kun laihdutin teki mieli kaikkea hyvää (ja kiellettyä) ja jos "sortui" niihin niin tuli niin kauhea pettymyksen tunne että söi sitten kunnolla lisää kun laihari kuitenkin meni jo "yhdestä keksistä" päin h...
Ja sehän olikin viisasta... No tuleehan mulle välillä ylilyöntejä mutta ne on kai enemmän tai vähemmän harkittuja enkä rankaise niistä itseäni syömättömyydellä (niinkuin AINA ennen tein).

Noista makeutusaineista oon kuullut muiltakin että tosiaan aiheuttaisivat ilmavaivojakin. Ei kyllä itselle mutta enhän niitä erityisemmin harrastakaan.
Sehä se just on.. ku sortuu pikkupalaan jätskiä, suklaata tai pariin karkkiin nii alkaa heti aatteleen et "no joo, koko laihis pilalla!" ... Ja jos otan päivällä jotain makiaa niin se on takuu varma et syön koko päivän läppeesä jotain herkkuja.. En vaa siis pysty lopettaan, vaan ravaan koko ajan kaapilla hakemasa lisää karkkia.. :ashamed: \|O :headwall: Tosi raivostuttaa!!! :headwall:
Juuri näin. :) Niinkuin se päivä (ja koko laihis ja ehkä koko elämä) tosiaan menis pilalle siitä kynnenkokoisesta palasta suklaata... Ja jos meneekin niin siihehän sitten ei auta muu kuin se että mättää lisää... Jotenkin tutun kuuloista. ;)
 

Yhteistyössä