Sopivat silmämeikit herkille silmille?

Mulla on kokoajan pahenemaan päin semmonen ikävä taipumus et silmiä alkaa keskenkaiken kirvelemään ja samalla ne vuotaa, tää hellittää vasta kun siivoo meikit pois.
Eli, koska en viittis vallan alkaa paperipussi päässä kulkemaan niin nyt tarvis vissiin vaihtaa silmämeikit johonkin mahd. hellävaraiseen sarjaan (siis ennen kun on joku armas päivä auto ojassa tuon takia tms.) mut mikä olis hyvä?

Kaikkia oikeestaan markkinoidaan allergiatestatuiksi yms, eli nyt tarvis ihan kokemukseen perustuvia vinkkejä.
 
"vieras"
Olen kokeillut joskus aikoja sitten kun sain jonkun luomiväripaletin lahjaks "aikana ennen kirvelyä". Muuten on jäänyt oudommaks sarjaks (ainakin toistaseks)
Kannattaa käydä liikkeessä missä niitä myydään, pyytämässä josko laittaisivat sulle pikkasen luomiväriä ihan vaan, että saisit tietää jos alkaa kirvelemään :) Isadorallakin on ainakin eye-liner, joka on herkille silmille.
 
[QUOTE="vieras";26132294]Kannattaa käydä liikkeessä missä niitä myydään, pyytämässä josko laittaisivat sulle pikkasen luomiväriä ihan vaan, että saisit tietää jos alkaa kirvelemään :) Isadorallakin on ainakin eye-liner, joka on herkille silmille.[/QUOTE]

Täytyypi käydä hätyyttelemässä.
Mä kyl enemmän epäilen ripsarin ja/tai kajalin vaikuttavan asiaan, mut ei tuo kokeilu ainakaan pahaa tee.
Kiitos vinkistä :flower:
 
Beep
Mulla on kokoajan pahenemaan päin semmonen ikävä taipumus et silmiä alkaa keskenkaiken kirvelemään ja samalla ne vuotaa, tää hellittää vasta kun siivoo meikit pois.
Eli, koska en viittis vallan alkaa paperipussi päässä kulkemaan niin nyt tarvis vissiin vaihtaa silmämeikit johonkin mahd. hellävaraiseen sarjaan (siis ennen kun on joku armas päivä auto ojassa tuon takia tms.) mut mikä olis hyvä?

Kaikkia oikeestaan markkinoidaan allergiatestatuiksi yms, eli nyt tarvis ihan kokemukseen perustuvia vinkkejä.

Veikkaan et olet herkistynyt propylene glycolille. Itse olen ja on vain vähän meikkejä, joita voin silmille käyttää.

Kerro käyttämäsi tuotteet josko sattuisin tietämään sisältääkö ne sitä.
 
[QUOTE="vieras";26132331]Cliniquelta löytyy ripsarit ja kajalitkin :)[/QUOTE]

Juu toki, lähinnä mietin et testaaminen voi mennä käteensä jos on nykyiset meikit nassussa ja hakee jonkun testiluomivärin silmiin - lopputulos voi olla kaikkea muuta kun luotettava :D
 
Veikkaan et olet herkistynyt propylene glycolille. Itse olen ja on vain vähän meikkejä, joita voin silmille käyttää.

Kerro käyttämäsi tuotteet josko sattuisin tietämään sisältääkö ne sitä.
Ihan perus "markettimeikkejä" nuo on eli lumenen kajal taitaa tällä hetkellä olla, olisko nyt max factoryn ripsari (?) ja lumenen tai maybelinin luomiväri.
Noiden merkkien välillä en ainakaan ole huomannut eroa kirvelyn esiintymisessä.

Mielestäni Lancomen ripsarikaan ei tuonut mitään onnea tai autuutta kun sellanen tossa jokunen aika sitten oli.
 
Beep
Ihan perus "markettimeikkejä" nuo on eli lumenen kajal taitaa tällä hetkellä olla, olisko nyt max factoryn ripsari (?) ja lumenen tai maybelinin luomiväri.
Noiden merkkien välillä en ainakaan ole huomannut eroa kirvelyn esiintymisessä.

Mielestäni Lancomen ripsarikaan ei tuonut mitään onnea tai autuutta kun sellanen tossa jokunen aika sitten oli.

Noista mulle käy Lumenen rajauskynät ja Maybellinen ripsarit (one by one, the falsies ja great lash) kokeilepa niitä kahta ilman muita meikkejä. Niin ja jos peitevoidetta, meikkivoidetta tai puuteria käytät lähellä silmää ja sisältää propylene glycolia, niin ne myös aiheuttaa kirvelyä/kutinaa.


Propyleeniglykoli – Wikipedia
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Noista mulle käy Lumenen rajauskynät ja Maybellinen ripsarit (one by one, the falsies ja great lash) kokeilepa niitä kahta ilman muita meikkejä. Niin ja jos peitevoidetta, meikkivoidetta tai puuteria käytät lähellä silmää ja sisältää propylene glycolia, niin ne myös aiheuttaa kirvelyä/kutinaa.


Propyleeniglykoli – Wikipedia
Täytyy nuokin ottaa listalle mukaan, kokeilemallahan tuo sit selviää.
Mä oon todella huono käyttämään meikkivoidetta tms, puuteri on se vakio ja sekään ei tuu silmien lähelle niin helpottaa edes vähän arpomista.
 
Beep
Täytyy nuokin ottaa listalle mukaan, kokeilemallahan tuo sit selviää.
Mä oon todella huono käyttämään meikkivoidetta tms, puuteri on se vakio ja sekään ei tuu silmien lähelle niin helpottaa edes vähän arpomista.

Monissa herkkien silmien tuotteissa on propylene glycolia, joten niihin ei kannata luottaa vaan tosiaan katsoa incit tarkkaan. Jos siis sullakin on siitä kyse. Sitä käytetään todella paljon kosmetiikassa, mutta myös muita glycoleja mm. butylene glycol jolle uskon myös olevani yliherkkä.

Tuleeko sulle myös voiteista tai pesuaineista silmäkutinaa? Mulla on niin voimakas ett
Edes kasvoputsari ei saa noita sisältää tai tulee oireita.

Mä arvoin kans vuosia, kunnes löytyi ainakin yksi iso syyllinen. ;)
 
Monissa herkkien silmien tuotteissa on propylene glycolia, joten niihin ei kannata luottaa vaan tosiaan katsoa incit tarkkaan. Jos siis sullakin on siitä kyse. Sitä käytetään todella paljon kosmetiikassa, mutta myös muita glycoleja mm. butylene glycol jolle uskon myös olevani yliherkkä.

Tuleeko sulle myös voiteista tai pesuaineista silmäkutinaa? Mulla on niin voimakas ett
Edes kasvoputsari ei saa noita sisältää tai tulee oireita.

Mä arvoin kans vuosia, kunnes löytyi ainakin yksi iso syyllinen. ;)
Ei mulla muuten kirvele, siis naaamaa putsatessa tms. Eikä tämä kirvely ainakaan vielä ole ihan päivittäistä, tihenee nämä hepulit kyllä selvästi ja ennenkun pahenee yhtään enempää niin ajattelin pistää stopin.

Mä otan nyt noi vältettävät mömmöt lapulle ylös ja huomenna meen suurennuslasin kans meikkiostoksille.
Eläinkokeita itsellään....
 
Beep
Ei mulla muuten kirvele, siis naaamaa putsatessa tms. Eikä tämä kirvely ainakaan vielä ole ihan päivittäistä, tihenee nämä hepulit kyllä selvästi ja ennenkun pahenee yhtään enempää niin ajattelin pistää stopin.

Mä otan nyt noi vältettävät mömmöt lapulle ylös ja huomenna meen suurennuslasin kans meikkiostoksille.
Eläinkokeita itsellään....
Ja sullahan voi kyse ollakin vaikka hajusteallergiastakin jos Maybellinen ripsaristakin tullut oireita ja Lumenen perusrajauskynistä, kun mulle ei tule. :)
 
Ja sullahan voi kyse ollakin vaikka hajusteallergiastakin jos Maybellinen ripsaristakin tullut oireita ja Lumenen perusrajauskynistä, kun mulle ei tule. :)
Tiedä sit millon on reagoinu mihinkin, mulla on ollu semmonen paha tapa etten ole käyttänyt vaan paria merkkiä vaan ne on vaihtunu ihan fiiliksen mukaan.

Kai sit hajusteallergia reagois jo muutenkin? Kuitenkin pesuaineet on hajustettuja, käytän hajuvettä jne.

Noh, loppuelämä aikaa testailla. Kai joku sopiva merkki mullekin löytyy
 
yrittaja
Nuo meikit on aika myrkkycoctaileja. Niissa on todella paljon ainesosia, jotka ovat toksisia tai arsyttavia.
Kannattaa tosiaan valita tuotteita, jossa olisi mahdollisimman vahan allergeeneja, vaikka siis luonnonkosmetiikkaa.

Itse kannatan Couleur Caramel-sarjaa, jota on hyva valikoima ainakin Hesassa ja Espoossa (esim Sellon apteekki).
http://www.bionature.fi/?/couleur-caramel/category/silmille_ja_kulmille/

Tuon sarjan maskara on ainakin ihan hyva ja sisaltaa 99% luonnon raaka-aineita.



Tavalliset kosmetiikkatuotteet ovat taynna kemikaaleja, jooista monet arsyttavat silmia ja ihoa. Esim Max Factorin maskara:

Aqua, Acrylates Copolymer, Glyceryl Stearate, Quaternium-18 Hectorite, Propylene Glycol, Stearic Acid, Cera Carnuba, Tricthanolamine, Polyvinyl Alcohol, Synthetic Wax, Lecithin, Propylene Carbonate, Oicic Acid, Alcohol Denat., Benzyl Alcohol, Panthenol, Phenoxyethanol, Methylparaben, Ethylparaben, Sodium Laureth-12 Sulfate, Propylparaben, Disodium EDTA, Tetrasodium EDTA, Xanthan Gum, Simethicone, Potassium Sorbate, EDTA, [+/- CI 77007, CI 77491, CI 77492, CI 77499]

Tuossa parabeenit ovat karsonigeeneja (syopaa aiheuttavia), Phenoxyethanol (USA FDA antoi varoituksen, etta aihetuttaa ongelmia keskushermostossa: http://www.truthinaging.com/body/fda-warning-on-phenoxyethanol),
Tricthanolamine on allergisoiva ja vaarallinen aine (http://www.truthinaging.com/ingredients/triethanolamine) yms. Ymmarrat heti, etta useimmat maskarat ovat erittain kovia kemikaaleja ja ei ihme, etta monien silmat vuotavat ja herkistyvat.
 
Nuo meikit on aika myrkkycoctaileja. Niissa on todella paljon ainesosia, jotka ovat toksisia tai arsyttavia.
Kannattaa tosiaan valita tuotteita, jossa olisi mahdollisimman vahan allergeeneja, vaikka siis luonnonkosmetiikkaa.

Itse kannatan Couleur Caramel-sarjaa, jota on hyva valikoima ainakin Hesassa ja Espoossa (esim Sellon apteekki).
Couleur Caramel – Silmille ja kulmille

Tuon sarjan maskara on ainakin ihan hyva ja sisaltaa 99% luonnon raaka-aineita.



Tavalliset kosmetiikkatuotteet ovat taynna kemikaaleja, jooista monet arsyttavat silmia ja ihoa. Esim Max Factorin maskara:

Aqua, Acrylates Copolymer, Glyceryl Stearate, Quaternium-18 Hectorite, Propylene Glycol, Stearic Acid, Cera Carnuba, Tricthanolamine, Polyvinyl Alcohol, Synthetic Wax, Lecithin, Propylene Carbonate, Oicic Acid, Alcohol Denat., Benzyl Alcohol, Panthenol, Phenoxyethanol, Methylparaben, Ethylparaben, Sodium Laureth-12 Sulfate, Propylparaben, Disodium EDTA, Tetrasodium EDTA, Xanthan Gum, Simethicone, Potassium Sorbate, EDTA, [+/- CI 77007, CI 77491, CI 77492, CI 77499]

Tuossa parabeenit ovat karsonigeeneja (syopaa aiheuttavia), Phenoxyethanol (USA FDA antoi varoituksen, etta aihetuttaa ongelmia keskushermostossa: FDA warning on phenoxyethanol / Truth In Aging),
Tricthanolamine on allergisoiva ja vaarallinen aine (Triethanolamine / Truth In Aging) yms. Ymmarrat heti, etta useimmat maskarat ovat erittain kovia kemikaaleja ja ei ihme, etta monien silmat vuotavat ja herkistyvat.
Tulis vähän matkaa meikeille jos niitä pitäis Espoosta lähtee hakemaan, näky kyllä olevan jonkunlainen edustus täälläkin päin.

Onhan se selvä et noi perinteiset meikit on tyjyjä paketteja, joskus testasin jotain ns. luonnonmukasta sarjaa mut se oli kyl pettymys. Täytyy nuoKIN ottaa harkintaan, en kyl tykkää jos kylästä löytyy yks kauppa josta saa meikkinsä ostettua |O
 
"vieras"
Luonnonmukaisissa ripsiväreissä on usein hajusteita ja varisevat helpommin poskille. Teepä nyt niin, että käytät yhtä silmämeikkituotetta kerrallaan ja katso mistä oireita tulee. Sitten katselemaan sisältöä.

Joku on Max Factorin ripsiväreistä sanonut, että niissä on voimakas tuoksu ja laittavat silmät kirvelemään (itse sen ole testannut). Minulla Lancomen Definicilsiä, jota monet herkkäsilmäiset suosivat. Mutta älä vaihda nyt ripsaria, vaan katso ensin mistä oireet tulevat.
 
Mulla oli ennen käytössä max factorin masterpiece ja vaihdoin sen just silmien kutiamisen ja vuotamisen takia isadoran johonkin mascaraan, kun ne on ainakin hajusteettomia. Silmäoireet on kyllä vähentynyt mutta koostumukseltaan toi ei oo ihan samaa luokkaa kun se masterpiece joka on mun lempi ripsari ollu pitkän aikaa jo. Tykkään muutenkin tosi paljon isadoran meikeistä. Kajal mulla on Lancomen ja siitä ei oireita ole tullut,tosin en laita sitä silmän sisäpuolelle tohon märälle luomelle. Cliniquella on kans hyviä meikkejä, mutta niiltä en oo kauheesti kokeille muuta kun meikkivoiteita.
 
"Yrittäjä"
[QUOTE="vieras";26132924]Luonnonmukaisissa ripsiväreissä on usein hajusteita ja varisevat helpommin poskille. Teepä nyt niin, että käytät yhtä silmämeikkituotetta kerrallaan ja katso mistä oireita tulee. Sitten katselemaan sisältöä.

Joku on Max Factorin ripsiväreistä sanonut, että niissä on voimakas tuoksu ja laittavat silmät kirvelemään (itse sen ole testannut). Minulla Lancomen Definicilsiä, jota monet herkkäsilmäiset suosivat. Mutta älä vaihda nyt ripsaria, vaan katso ensin mistä oireet tulevat.[/QUOTE]

Mikä tuossa Lancomen ripsarissa muka on hyvää herkkäsilmäisille?
Aika samat aineet kuin Max Factorossakin.
On luokiteltu keskitasoa ärsyttävämmäksi maskaraksi kosnetiikkatietokannassa:
Lancome DEFINICILS High Definition Black Mascara || Skin Deep
 
"vieras"
[QUOTE="Yrittäjä";26134063]Mikä tuossa Lancomen ripsarissa muka on hyvää herkkäsilmäisille?
Aika samat aineet kuin Max Factorossakin.
On luokiteltu keskitasoa ärsyttävämmäksi maskaraksi kosnetiikkatietokannassa:
Lancome DEFINICILS High Definition Black Mascara || Skin Deep[/QUOTE]
Skin Deep ei pisteytyksellään ärsyttävyydestä kerro vaan laskee "haitallisuusnumeronsa" ainesosaluettelon perusteella. Säilöntäaineiden määrä ym. voi myös vaihdella tuotteesta toiseen vaikka tuotesisältö olisi lähes sama. Ja kyse oli siis siitä, että monet herkkäsilmäiset käyttävät juuri tuota maskaraa, koska se ei ärsytä. Ei siitä, että se olisi jotenkin erityinen ainesosiltaan.

Itse käytän täysin luonnonkosmetiikkaa muuten, mutta ripsiväri on tavallinen. En usko, että ripsistä ja siitä pienestä alasta, joka ihoon koskee, pystyy tulemaan yhtään mitään verrattuna mihin muuhun tahansa kosmetiikkaan. Eli ainut kriteeri ripsivärivalinnalle on, ettei se aiheuta ärsytystä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26134117]Skin Deep ei pisteytyksellään ärsyttävyydestä kerro vaan laskee "haitallisuusnumeronsa" ainesosaluettelon perusteella. Säilöntäaineiden määrä ym. voi myös vaihdella tuotteesta toiseen vaikka tuotesisältö olisi lähes sama. Ja kyse oli siis siitä, että monet herkkäsilmäiset käyttävät juuri tuota maskaraa, koska se ei ärsytä. Ei siitä, että se olisi jotenkin erityinen ainesosiltaan.

Itse käytän täysin luonnonkosmetiikkaa muuten, mutta ripsiväri on tavallinen. En usko, että ripsistä ja siitä pienestä alasta, joka ihoon koskee, pystyy tulemaan yhtään mitään verrattuna mihin muuhun tahansa kosmetiikkaan. Eli ainut kriteeri ripsivärivalinnalle on, ettei se aiheuta ärsytystä.[/QUOTE]
Mutta jos jollekin tietylle aineososalle on herkistynyt, niin ei siinä auta mitkään "allergiatestatut" ja muut hellävaraiset mascarat. Se on se yksi aine mikä ärsyttää. Se voi olla esim. sellainen, mitä käytetään myös luonnonkosmetiikassa, esim. luonnonvahat.
 
"vieras"
Ja tuosta Max Factorin esimerkkimaskarasta voisi esimerkiksi sanoa, että siinä oleva bentsyylialkoholi aiheuttaa monille oireita, on luokiteltu juuri tuolla Skin Deepissä selvästi haitalliseksimonella tapaa (6) ja sitä saa luonnonkosmetiikassa käyttää ja käytetäänkin erityisesti Ecocert-tuotteissa. Että ei voi tehdä yksinkertaistuksia noista jutuista. Itse vältän sitä luonnonkosmetiikass ja se sulkee monia tuotteita pois. Esim. Couleur Caramelin tuotteissa sitä on.
 

Yhteistyössä