Sormien nivelkivuista loppuraskaudessa


Moi! Aloin kysäseen onko joku muu teistä kärsinyt sormien nivelivuista nyt loppuraskaudessa? Mulla menossa rv 38+1 ja eilen ihan yhtäkkiä vasemman käden (ja nyt myös oikean) sormet kipeytyivät niin, ettei niitä oikein pysty taittamaan ollenkaan nyrkkiin ilman ihan hirveetä tuskaa (etenkin vasemman keskisormen nivelet). Semiturvotusta niissä on ollut pitkin kesää, mutta ei mitään hirveetä ja nyt iski tällainen oire. Levossa sormia ei säre. Onko kohtalotovereita ja mitä teille on lääkäri vaivasta sanonut? Juonut olen hurjasti, samoin ananakset ja mansikat on ruokavaliossa, Panadolia menee ja kylmähoitoa koetettu...ei auta ei.
 
heips!

Minulla oli esikosta aikanaan tosi ikäviä kipuja sormien nivelissä. Turvotus ei ollut kauheaa ennen loppuraskautta, mutta silti, varsinkin aamuisin, kipu oli sormissa niin kovaa, ettei kahvikuppia saanut kannettua ilman kipua.

Tuo vaiva katosi vasta synnytyksen jälkeen kokonaan, mutta siihen auttoi runsas juominen ja esim.ananas nesteen poistajana.
 
Täällä kans oikea käsi ollu toimettomana reilun viikon. Ranne on kipee, lisäks etu-ja keskisormi on lähes tunnottomat ja särkevät. Neuvolassa asiaa tiedustelin ja hoitsu sano sen johtuvan turvotuksen aiheuttamasta hermopinteestä, joka esiintyy useimmiten ranteessa ja sormissa. Hoitoa vaivaan ei oikein ole muuta kuin se ikuinen juominen, juominen ja juominen. Tosin ei auta meikäläisen tapauksessa :|
 
Anskaliini:

Kokeile nesteen poistoon myös seuraavia, ellet ole allerginen tms.

Ananas
Tuore persilja
Tankoparsa
Tuoreet mansikat
Pieni käsi jumppa ja tietysti muutenkin pientä jumppaa tai venyttelyä
Ja sitten se iänikuinen juominen =)
 
Mulla oli kans esikoisesta aamuisin niin tönköt ja kipeät sormet, etten saanut mistään mitään otetta... Ja kesti useamman viikon, kun alkoi jo muistaakseni rv35-36 tienoilla. Toivottavasti ei tule tällä kertaa; nyt menossa 33+4.
 
Mulla myös sormet ja kädet ovat etenkin aamuisin ihan jäykät sekä puutuneet :/ Välillä oli jo paremmat,mut taas rv 37,nyt 38+0, alkoi paheta..yöt on välillä melkoista tuskaa,kun käsi puutuu.Päivälläkään ei tahdo saada mitään tehtyä,kun tunto lähtee näpeistä alta aikayksikön ja mitkään tavarat ei tahdo pysyä otteessa :( Lääkärin kanssa juteltiin tästä,eikä se oikein mitään osannut vastata..katsotaan tilannetta sitten synnytyksen jälkeen.
 
Sama vaiva iskenyt mullekin, 35. raskausviikolla. Terkkari sanoi sen olevan normaaleja loppuraskauden vaivoja ja kehotti tosiaan välttämään suolaista, juomaan paljon nestettä ja syömään ananasta, mansikkaa ja persiljaa.
Ananasmurskapurkki on nytkin kädessäni:)
 

Yhteistyössä