Soseiden alotuksesta, voiko alottaa puurolla?

Miten mä oon ton esikoisen kans pärjänny :ashamed: Niih, ajattelin et jos alkais antamaan iltapuuron jäpikälle (maistelu tietty toteutetaan aamupäivällä jotta näkee tuleeks masukipuja) mutta kun eikös ne suosittele alottamaa perunalla, et onko tosta puurolla alottamisesta jotn haittaa? eikai..? vai onks hölmöä antaa illalla pottua ennen unille menoa?
 
Puurojahan ei suositella ekoiksi ruuiksi sen takia, ettei altistuisi viljalle. (allergia) Mutta mä olen silti aloittanut just iltapuuroilla ekaksi. Tosin peruna päiväruokana on alkanu aikaslailla samoihin aikoihin.
Vellejä meillä syötiin/juotiin jo 4kuisena, vaikka suositus kai on niissäkin 5kk.
 
Mä aloittelin kans nyt perunalla ja maissilla, päivällä kokeiltiin ja jokunen lusikka meni...mutta seuraava ja sitä seuraava päivä niin ripulilla että läpi tuli, kaikki vaatteet riplassa, siihen jäi testing ryhmämme. Velliä koklattiin kans tuttelin sekaan hiukan, huusi naama punaisena 2 tuntii jonka jälkeen oksensi kaikki pois =(
Joten mietin kans josko testais puuroa =)
 
vieras
Meillä 4,5 kk tyttö alottelee nyt perunalla ja annan päivällä, miksi pitäisi olla illalla? Maissivelliä olen myös yrittänyt, muttei kelpaa että oottelen vielä vähän ennen puuroja.
 
vieras
miksette anna iltaisin vellejä maidon sijaan? maissivelliä ja peruna porkkana velliä saa antaa.. itse aloitin 4kk antamalla iltavellin ja aamuvellin ja päivällä maisteltiin hedelmäsoseita, sitten pikkuhiljaa siirryttiin perunakukkakaaliin, porkkanasoseisiin ym..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä 4,5 kk tyttö alottelee nyt perunalla ja annan päivällä, miksi pitäisi olla illalla? Maissivelliä olen myös yrittänyt, muttei kelpaa että oottelen vielä vähän ennen puuroja.
noku meillä jässikkä on ruennu heräilemää vähän useammin. Mieluummin yöllä jos nukkuis ja päivällä tissiteltäis edelleen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Moppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkä ikänen, gluteenipitoista ei saa antaa vasta ku 6 kk.
aijaa, no sitte :( poika on 5kk.
no ei mekään sitten koklata =(
Se ei ole mikään LAKI vaan suositus!
Ei lasta nälässäkään tarvitse pitää!
Meillä on kaikki ruuat aloitettu ennen suositusikää ja yksikään lapsista ei ole allerginen millekään. Maitoakin on juotu puolivuotiaasta.

 
Meillä menee jo lähes kaikki,liha,viljat ym... Ikää neidillä 6kk. Aloitettiin tosin jo kunnolla syöminen 3kk ikäisenä kun alkoi korviketta menemään kauheita määriä. Koskaan ei ole mistään tullut mitään oireita. Esikoinen aikoinaan samoilla linjoilla, eikä tullut mitään, eikä ole nykyäänkään mitään allergioita ym... Neuvolassa olleet koko ajan kanssani samoilla linjoilla syömisten suhteen, en ole mitään lupia kysynyt vaan ihan maalaisjärjellä menty!!
 
justjuu
Alkuperäinen kirjoittaja Mii-mustana:
Alkuperäinen kirjoittaja Moppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkä ikänen, gluteenipitoista ei saa antaa vasta ku 6 kk.
aijaa, no sitte :( poika on 5kk.
no ei mekään sitten koklata =(
Se ei ole mikään LAKI vaan suositus!
Ei lasta nälässäkään tarvitse pitää!
Meillä on kaikki ruuat aloitettu ennen suositusikää ja yksikään lapsista ei ole allerginen millekään. Maitoakin on juotu puolivuotiaasta.
justiinsa juu,tässä taas malliesimerkki äidistä,tavan maitoa 6kk!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
justiinsa juu,tässä taas malliesimerkki äidistä,tavan maitoa 6kk!!!


Ja ajattele, vielä ihan omasta tilatankista käsittelemätöntä rasvaista (3,8%) maitoa!!!! Ihme että lapset on edes hengissä eikä niitä ole otettu huostaan!
Neuvolassakin kyllä tiedetään ja neuvolalääkärin kanssa oli puhetta.
Kivaa, että mäkin voin olla joskus malliesimerkkinä!

 
mkt
mun poika on 5kk ja kuukauden syönyt soseita, aloitin hedelmällä, kuten esikoisellakin. Nyt käskettiin ottaa vielä iltapuuro mukaan.

Mikset aloittaisi hedelmällä? Ei se peruna ole mikään pakollinen aloitusmaku, harva vauva edes pitää perunasta sellaisenaan.
Mielestäni mieto hedelmä, kuten päärynä, on parempi vatsalle ensialkuun, ettei saa pelkän maidon jälkeen yhtäkkiä liian jytyä tavaraa.
 

Yhteistyössä