Soseiden tekijät (vauvaruoka-asiaa)

  • Viestiketjun aloittaja "iines"
  • Ensimmäinen viesti
"iines"
Miten teette esim kukkakaalista soseen vauvalle?Oon nyt pari erää saanut sössittyä,niistä on tullu lähinnä velliä (laihaa liurua joka ei tahdo pysyä lusikassa)
Marjasoseetkin kiinnostas tehdä itse,mutta meneekö ne velliksi?
 
[QUOTE="Maarikka";30641600]Et taida olla penaalin terävin kynä.[/QUOTE]

En vissiin. Joten voisitko sivistää mua kun en itse tajua? Meillä ei lapsi ole koskaan syönyt mitään soseita (paitsi perunamuusia ja kasvissosekeittoa.)
 
"humps"
[QUOTE="Haa";30641651]Tästäkin ihan asiallisesti aloitetusta ketjusta tuli vittuiluketju :([/QUOTE]

MItä vittuilua tässä nyt tuli? Sormiruokaa antaa aika monikin, sitä varmaan tarkoitettiin.
 
Vierras
Kukkakaalin sekaan ei yhtään nestettä niin kyllä siitä sosetta tulee. Kannattaa jatkossa yhdistää vaikka perunaan.
Marjat oon vaan muussannu haarukalla, banaania mukaan jos kaipaa makeutta(esim puolukka-banaanisurvos on hyvää)
 
-.-.-
ilman nestettä soseutin ja tuli hyvä koostumus. Tai sitten survoin jonkun toisen vihanneksen kera. Mutta eihän se haittaa vaikka osa on nestemäisempää :)

Joillakin ei näköjään järki luista että on eri tapoja syöttää vauvaansa. Jos kiinteät aloitetaan 3-4 kuukauden ikäisenä, niin sormiruokailu ei ole aina se paras ratkaisu. Meillä vauva kakoi pitkään ja oli pakko antaa soseena. Sormiruokailu aloitettiin vasta liki vuoden vanhana. Se ei vaan sovi kaikille.
 
[QUOTE="Hih";30641823]Ootkos koittanut syödä kukkakaalia sellaisenaan ilman hampaita? Ei maailman helpointa :D[/QUOTE]

En ole ite syöny ilman hampaita kun mulla sellaset sattuu olemaan, vauva kyllä söi haudutettua kukkakaalia ja ei näyttänyt kovin vaikealta.
 
no miks sosekeittoa ja muusia?mikset antanu paloina vaan?
Meillä, kuten varmaan teilläkin on tapana tehdä erilaisia ruokia eikä vaan syödä raaka-aineita erikseen. Vauva-aikana annoin sormiruokaa koska se oli helpompaa ja siistimpää ja lapsi oli kiinnostuneempi ruuasta sillä tavoin.

On se helvetin kauheeta jos tämmöstä ehdottaa. Hiekkapilluja taas palsta täynnä.
 
Meillä, kuten varmaan teilläkin on tapana tehdä erilaisia ruokia eikä vaan syödä raaka-aineita erikseen. Vauva-aikana annoin sormiruokaa koska se oli helpompaa ja siistimpää ja lapsi oli kiinnostuneempi ruuasta sillä tavoin.

On se helvetin kauheeta jos tämmöstä ehdottaa. Hiekkapilluja taas palsta täynnä.
OMG - so good to be back kun tällaista tekstiä edelleen vuosien jälkeen :) Jep, sormiruokailu jees ja soseet jees. Kukin tyylillään. Mutta kun soseista nyt kysyttiin niin minäkin vinkkaisin että kukkakaalista saa helposti paremman soseen jonkun toisen kasviksen kanssa. Itse soseutin esim. perunan ja/tai porkkanan ja/tai bataatin kanssa. Kokeilemalla löytää sen hyvän koostumuksen, ilman nestettä tai keitinvettä enemmän jos on mixistä kyse.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä