Soseista

Miten on, teettekö itse paljon soseita lapsillenne vai käytättekö valmiita purkkeja? Meillä on käytetty valmiita mutta olisi kiva tehdä kyllä omiakin kokeiluja. Poika on pian 8 kk.

Olisiko teillä hyviä ohjeita tai vinkkejä?
 
Mä paistan tytölle hirven jauhelihaa ja pakastan sen jääpalamuoteissa sopiviksi annospaloiksi. Lisäksi teen bataatti-porkkanasosetta ja usein laitan sitäkin pakkaseen. Perunasta neidillä menee maha kovalle, joten suosin bataattia. Lounaaksi tarjoan tuota hirvenlihabataattiporkkanasosetta yleensä ja päivällisen tarjoan sitten purkista vaihdellen eri lihoja, kaloja ja kanaa.
 
Minä pakastan kaiken jääpalakuutioina, kukin maku erikseen. Päivittäin keitän perunaa ja laitan soseutetun perunan joukkoon makuja (esim. porkkanakuutio palsternakkanokare, broileri+liemi-kuutio ja kastikekuutio).

Kaupan ruuat ei tälle maistu senkään vertaa kuin esikoiselle aikoinaan.
 
mä olen tehnyt pilttipurkkeihin soseet niin, että heitän kattilaan sekavihannespussin, tai perunaa-porkkanaa-sipulia, ja lisäks joko seitiä,lohta, jauhelihaa tai kanasuikaleita. keittelen ne kypsäksi, sitten tehosekoittimella hienommaksi. kauhalla purkkeihin, kannet tiiviisti kiinni, niin että se "kupla" jää kanteen. jäähtymään ja pakkaseen :D tässä taannoin tein kaikkia, kalaa kanaa ja lihaa. yhteensä päälle 30 purkkia. mutta aina on ruokaa valmiina. lisäksi keittää sitten perunaa tai riisiä.
vauva kyllästyy aina aika ajoin, ja silloin säädetään kaupan ruuilla. :)
 

Yhteistyössä