Spagettia metalli siivilässä!

  • Viestiketjun aloittaja hermot menee...
  • Ensimmäinen viesti
hermot menee...
Keitettyäni spagettia valutan siitä vedet pois metalli siivilässä (koska muovisessa on liian isot reiät) ja AINA siivilää saa tiskata, liottaa ja hinkata monta kertaa että spagetti "lima" irtoaa siitä.

Onko tähän jotain järkevää niksiä jota en oo oivaltanut? :D
 
Tahtoo tietää!
Mistä, oi mistä olet löytänyt ison metallisiivilän, paljonko sen halkaisija on? Itse olen hakenut vastaavaa kissojen ja koirien kanssa pitkin maita ja mantuja mutta tähän asti kaikki löytyneet ovat olleet auttamatta liian pieniä pastan valuttamiseen :(
 
aloit.
Alkuperäinen kirjoittaja Tahtoo tietää!;25391743:
Mistä, oi mistä olet löytänyt ison metallisiivilän, paljonko sen halkaisija on? Itse olen hakenut vastaavaa kissojen ja koirien kanssa pitkin maita ja mantuja mutta tähän asti kaikki löytyneet ovat olleet auttamatta liian pieniä pastan valuttamiseen :(
Hmm.. mitähän se olis, reilu 15cm? Mä oon niin huono arviomaan mittoja, no sellanen et menee just sopivasti "peruskattilan" :D päälle.

Ihan tuo on prismasta/cittarista ostettu.
 
Mä siirrän spagetin takaisin kattilaan valutuksen jälkeen ja lima irtoaa ihan tulikuuman veden alla, toki tiskiaineella pesen kunnolla. Jos sitä siivilää seisottaa, eikä pese heti, on puhdistus aiiiivan liian työlästä: Liottaminen pesualtaassa tai siinä isoimmassa kattilassa kuumalla vedellä ja sen jälkeen astianpesuaineen kanssa harjalla.

Mulla on pari eri reikäkoon muovisiivilääkin. Isoimmassa on noin senttiset reiät. Ei valu spagetti niistäkään rei'istä läpi, eli kaikkia kolmea siivilää voi käyttää. Mun mieskin aikanaan luuli, että se spagu menee niistä isoista rei'istä läpi, mutta jos on pitkää spagua, niin ei se kyllä sieltä siivilästä mihinkään luikertele koko pituudelta.
 

Yhteistyössä