Stailaa mun vessa

Seiniin pitäs jotain väriä saada. Kaakeleiden saumaus on tollanen betonin värinen, miten jos värjäis seinien yläosat harmaalla? Vai pitäskö se olla toisin päin, eli alaosa tummempi ku yläosa...

Kaakeleiden maalaustakin mietin, nuokun sattuu olemaan varmaan ne halvimmat mitä rakennuttaja on löytänyt. Jos maalais kaakelit tumman harmaaksi ja yläosa vaaleammalla harmaalla?

Säilytystilaakin pitäs saada lisää, allaskaappi olis ehdoton...onkohan sellanen hankala asentaa itse jos ei ole minkäänlaista kokemusta remppahommista :xmas:

[IMG=http://img707.imageshack.us/img707/3135/036sh.th.jpg][/IMG]
 
kud
Osta sellanen reilunkokonen allaskaappi (ni saat tuon punaset hyllykön pois), saumaat kaakelit uusiksi ja laitat vaik ylös jonku värikkään pordin (myös tapetti vois olla ok ja tapetin/kaakelin saumakohtaan lista), pyytäsin kyl jotain miehenpuolta apuun..
 
En tiennytkään että sitä saumaväriä saa muunkin värisenä kuin valkoisena. Allaskaappi pitäs tosiaan hommata, mutta tossa on jotenkin niin ahdas toi altaan alusta että en edes tiedä löytyykö siihen tarpeeksi kapeeta kaappia mistään. Muuten se tulee tosta oven karmista silleen yli.

Tapettia mä ajattelinkin tohon yläosaan yhtenä vaihtoehtona, mutta sit pitäs ostaa kaikki tapetointivehkeet kun omasta takaa ei ole mitään. Ehkä mä siis maalauksen puolelle kallistun. Ja sekin kyllä mietityttää että tuleeko tosta sit liian ahtaan tuntunen jos kaikki seinät maalaa.

Maaleistakaan en tiedä mitään, mutta jos alkaisin noita kaakeleita värittää niin kattelin netistä että niille on ihan omat maalinsa.
 
åå
Laatoille sopii esim. P-K Tile Paint tai Plast-kote. Onnistuu myös et maalaat pohjat Otex-pohjamaalilla ja sit pintaan Tikkurilan Lujalla. Tapetointiin ei tartte paljonkaan vehkeitä, mut jos et o aiemmin tapetoinut en suosittele sitä ainakaan yksin tekemään. Yksi vaihtoehto: vedät yläosan lasikuitutapetilla ja maalaat sen (sitä erilaisilla kuvioinnellakin)
Maalaamalla helpoin, ja voithan tehä niinkin et maalaat ikkuna seinän valkoiseks ja muut jollain värillä... tuo valosuutta...
 
k
Mitä sinä teet allaskaapilla? Oikeasti? Panosta mielummin tasoon, sen alle hylly niille harvoille tavaroille, jota allaskaapissa on ja sitten lisäksi korkea kaappi

Maalattu kaakeli ei kestä kosteutta sitten kunnolla. Ota se huomioon.
 
kinuski
Meillä on ihan saman mallinen vessa (ilman ikkunaa), edelliset asukkaat sen rempanneet ihan siististi, mutta ei ole yhtään mun makuun... Alaosan laatat on vaalean harmaat, ja sitten on harmaa allaskaappi ja peilikaappi. Sit vähän outoo et ovat jättäneet vanhan ruman muovimaton, mutta me meinataan kyllä laatottaa se lattia.
 
mimmi06
laittaisin allaskalusteen niin että taso jatkuisi takaseinään asti. Olisi laatikolla ja jalusta sen verran irti lattiasta että pikkujakkara mahtuis vaikka alle. Seinään vain litteä iso peili valolistalla, ei mitään peilikaappia. Lattian kaakelit joko maalaisin tai vaihtaisin toisen värisiin. Seinän yläosat maalaisin joillain lämpimällä mutta vaalealla sävyllä. Seinälaatat ovat ok, saumoja voisi värjätä lattiaan sopivaksi.
 

Yhteistyössä