Stepper Viikkopino1

Huomenta!

Eilinen crossitreeni oli 45min intervallityyppisesti, jossa 5min alkulämmittely,2min alueella 60-75%, 1min aluella 75-90% ja nuo kertaa 10. Loppuun loppuverryttely 10 min noin 60%sykkeellä. Ensimmäistä kertaa kokeilin intervallia tuolla crosstrainerillä. Ja ottihan tuo kunnon päälle. Viimeisimmät minuutin rutistukset tuntuivat jo tosi pahalta (= hyvältä..) ;)

Mutta nyt noin tunnin lenkille ennen töihin lähtöä. Ruuan tein onneksi jo valmiiksi aamulla,antaa hiukan joustovaraa tuohon lenkkiin.
 
Täältäkin stepperi löytyis... joku perusmalli millä ei saa säädettyy vastusta. Lähinnä käyttämättömänä tuo ollut ja nyt aattelin kaivaa esiin. Olisikos antaa vinkkejä kauanko kannattais aluks tehdä? Synnytyksestä kuukausi ja en niinkään laihdutusmielessä vaan kiinteytystä haluis. En silti tiä onko siit ees kiinteytyksee apuja...

Mut kuitenki vähä innostusta sai kun näitä juttujanne luki.
 
elviiratar:
Ens alkuun Onnittelut uudesta perheenjäsenestä. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja elviiratar:
Olisikos antaa vinkkejä kauanko kannattais aluks tehdä?
Hobbarin stepperin mukana tulleet treeniohjelmat:

Harjoittelukerrat - harjoitteluajat:
Päivittäin - 10min
2-3 kertaa viikossa - 20-30min
1-2 kertaa viikossa - 30-60min

Mutta aika pian huomasin, ettei mulle sovi alle 20min treenit. Mutta noilla sitä voi aloitella. Vaik ekan viikon tekee 10min/pv. Seuraavalla viikolla tekee 2-3x20min ja sitä seuraavalla 2-3x30min. Sitten taas voi nostaa vaikka 45min tai vastaavaa. Kyllä se nopeasti muotoutuu miten itselle on paras treenata.

Kivaa kun tuut mukaan pinoon. :wave:
 
Heips!
Pitkästä aikaa..vihdoin jaksoin taas tuon stepperin kyytiin hypätä, ollaan oltu kipeenä koko porukka ja lapset valvottanutkin jonkun verran, ei oo jaksanut mitään.
Tuossa eilen saatiin lopultakin vaaka, ja järkytyin kun lukeman katsoin; 81,6kg!!
Viimesillään raskaana painoin n.86kg..
Jouluna tuli syötyä ihan hirveitä määriä kaikkee, ne jouluruuat kun ei mitään keveitä ole. Ja nyt vielä kuun alussa oli vauvamme ristiäisetkin, niin sillonkin tuli popsittua mitä sattuu, hirvee hulina kun oli, niin ei kerennyt oleviaan kunnon ruokaa syömään, ja herkuilla sitten sekin korvattiin..
No, nyt on herkut lopussa, ja osa pakkasessa oottelemassa vieraita.

Tuossa äsken tosiaan steppailin taas vähän..
10min - 630 askelta - 86cal

Tästä on hyvä aloittaa taas..tuli sen verran kuuma kyl, että suihkuun taijan pomppia:) Esikko on hirvee vesipeto, yksinään ei oikeen suihkuunkaan enää pääse.
Tervetuloa uusille! Itsekään en hirmu aktiivinen ole ollut, jospa tuo peilikuva sais vähän vipinää aikaan.
 
Heipä hei :wave: :wave: :wave:

Vieläkö mahtuu mukaan,,,joukkoon iloiseen =) :heart: =) ???

Minä kanssa ostin vajaa vuosi sitten twist stepperin, ja jäin aivan koukkuun siihen ! Tuli suorastaa himo siihen niin että piti melkein "väkisin" pitää huilipäiviä :p . No syksyn mittaan laite jäi sitten vähän sivummalle, kun tuli flunssat + mahataudit ym..ja puoli kuntoisena ei pystynyt/huvittanut steppailla...joten se vähän lössähti :( .

No nyt kun joulun jälkeen menin vaa`alle, niin kauhistuksen KAUHISTUS, melk. 8 kiloa tullut takaisin kesän painosta !!! Olin siis ihan hissukseen saanut hyvin pudotettua painoa, mutta NOPEASTI ne näköjään takaisinkin tulee, jos ei syömisiään/liikkumisiaan kontrolloi !!!

Meilläkin on kyllä koiria, joitten kanssa lenkkeilen paljon...mutta myönnän että kesän jälkeen tuli kyllä herkuteltua "vähän" liikaa..ja liian usein, milloin milläkin perusteella :ashamed: ;) :kieh: .

Nyt löysin tämän kivan pinonne, ja ajattelin taas INNOSTUA tuosta mukavasta härvelistä uudestaan ! Minulla on kotona erikseen stepperi päivä kirja johon aina merkitsen ajan ja kulutetut kalorit, niin pystyn vähän seurailemaa miten milloinkin on mennyt. Minun tavoite on, että steppaan yleensä vähintään sen 30 min. -välillä reippaammin, välillä rauhallisemmin.

Muistaako kukaan täällä mikä oli se ns. rasvanpoltto syke ? Oliko se siinä 130 tietämillä...( siis se kun niin sanotusti keho alkaisi polttamaan sitä rasvaa. ) Vastatkaa viisaammat !!! :wave:

Juu, ja kesäksi olisi tavoite ainakin se 10 kg. saada pois.... ;) Ja maha ja "allit" myös :LOL: .
 
ebony ajatukset boldattuna:

Vieläkö mahtuu mukaan,,,joukkoon iloiseen =) :heart: =) ???

Mahtuuhan toki. Ihanaa kun on paljon uusia tullut ja että tänään varsinkin pino roikkunut laihdutus palstan alkupäässä.

Minä kanssa ostin vajaa vuosi sitten twist stepperin, ja jäin aivan koukkuun siihen ! Tuli suorastaa himo siihen niin että piti melkein "väkisin" pitää huilipäiviä :p . No syksyn mittaan laite jäi sitten vähän sivummalle.

Tää on niin valitettava tosiasia. Mitä ei useimmat halua treenauksen alussa miettiä. Treenin rankkuutta nopeasti nostaen tulee väistämättä eteen tilanne, kun laitteen käyttö alkaa maistua puulta. Siihen vain yksinkertaisesti kyllästyy. Välipäivät on hyvä muistaa.

Omalta kohdaltani voin kertoa tuohon sairasteluun liittyen. Että tauon pitää olla tarpeeksi pitkä. Puolikuntoisena ei saa treenata, sen tietää kaikki, mutta meneppä ja yritäppä sitten noudattaa sitä. Tulee hirveä turhautuminen ja stepperi huutaa vieressä "joko kyllästyit, ähäkutti". Silloin tulee olo, että pakko päästä rääkkäämään sitä.


NOPEASTI ne näköjään takaisinkin tulee, jos ei syömisiään/liikkumisiaan kontrolloi !!!

Muistathan sen asian, ettei laihduttaminen kannata. Pitää muuttaa elämäntapojaan. Pudottaa painoa ja sen jälkeen myös jatkuvasti tarkkailla sitä. Kerta viikossa laihtumisen jälkeen kannattaa mitata ja pistää kirjoihin ylös, että pysyy mukana.

Heti kun/jos paino alkaa nousta kilolla tai kahdella tarkistaa elämäntavat, ettei vain vanhoihin herkkuihin tai liikkumattomuuteen olisi lipsahdettu. Muuten ne kilot tulee takaisin, yleensä tuo pari ystäväkiloa mukanaan. Kun pudottaa painoa, pitää muistaa, että pienten asioiden omaksuminen vie aikaa, mutta anna niille aikaa, jotta ne sitten olisivat pysyviä. Tsemppiä.


Minulla on kotona erikseen stepperi päivä kirja johon aina merkitsen ajan ja kulutetut kalorit, niin pystyn vähän seurailemaa miten milloinkin on mennyt.

http://www.treenit.net -- hyvä sivusto. Sinne vain treeniä ylös. Kilometrien kohdalle olen merkinnyt askeleet. Ja kalorit erikseen kommentti -ruutuun. Siellä on myös joka kuukausi vaihtuva linkki, jonka liittämällä kirjoitukseen muutkin pääsevät katsomaan kokonaisvaltaista treeniviikkoasi.

Itse olen myös lisäillyt painoa ja mittoja mukaan. Tuossa esimerkki minun tammikuusta 2008 http://treenit.net/q.php?q=OTYxNEAyMDA4LTE= Tätä ei kukaan muu ole vielä ottanut käyttöön, mutta infoan tästä uusille kävijöille pilke silmäkulmassa.


Minun tavoite on, että steppaan yleensä vähintään sen 30 min. -välillä reippaammin, välillä rauhallisemmin.

Painonhallinnan ja kunnonkehittymisen vuoksi suositellaan vaihtelevaa harjoittelua. Eli pitkiä ja hitaita treenejä sekä lyhyitä ja rankkoja. Tämä myös ehkäisee laitteen tai lajiin kyllästymistä.

En itse tätä neuvoa osaa noudattaa.


Muistaako kukaan täällä mikä oli se ns. rasvanpoltto syke ? Oliko se siinä 130 tietämillä...( siis se kun niin sanotusti keho alkaisi polttamaan sitä rasvaa. ) Vastatkaa viisaammat !!!

Käyppä lukemassa tuolta rasvanpoltosta ja sykkeistä yleensäkin: http://www.kuntoplus.fi/Crosslink.jsp?d=271&a=147


Ja maha ja "allit" myös.

Muista ylävartalo treeni. Ota käyttöön puntit tai jumppakuminauhat. Kyseisistä harjoituksista löydät ilmaista materiaalia niin ikään Kunto+ sivustolta. http://www.kuntoplus.fi

Itse olen ollut siltä osin erittäin saamaton. Tässä vielä opiskelen stepperi rytmin löytymistä ja sitä, että treeni sujuu vaivatta. Sen jälkeen lisään ylävartalo treeniä pikkuhiljaa.



Muutama sana vielä minulta:

Ihanaa kun tulet jakamaan treenejäsi meidän kesken.

Itse en ole mikään tiukkapipo, vaikka se saattaa joissain kommenteissani siltä tuntuakin. Lisään vielä etten kuvittele tietäväni kaikesta kaikkea.

Jaan omat mielipiteeni ja omat jutut missä mennyt itse joskus vikaan. Asioista on kiva keskustella, mutta en missään nimessä halua loukata toisten tunteita tai arvostella heidän tekemisiään. Ja jos näin käy, siitä voi minulle sanoa.

Tsemppiä meille kaikille alkaneen vuoden treeneihin. :heart:
 
Twist vk 2 yhteens:
4 tree - 1h 50min - 890kcal - 7350askelta

Twist vk 3 yhteens:
0 tree - 0h 00min - 0kcal - 0askelta

Twist vk 4 yhteens:
0 tree - 0h 00min - 0kcal - 0askelta


Miin Treenit ja Mitat 2008
Tammikuu: http://treenit.net/q.php?q=OTYxNEAyMDA4LTE=

 
Huomenia,
Eilen illalla rääkkäsin itteeni ja tein semmoisen treenin et samassa ajassa piti tulla saman verran askelia, eli 40min ja 4000 askelta. Minuutti minuutilta menin tuolla tavalla, Siinähän pitää ottaa 100 askelta minuutissa. Välillä piti tosiaan kiriä että pysy vauhdissa. Treenin jälkeen huomas et jalat meni maitohapoille! Tehokasta! Kannattaa kokeilla!


Niin vielä... minusta Miilla on tän ketjun "kantava voima". Tosi auliisti jakelet neuvoja ja hyviä nettisaitteja..Kiitoksia! :flower:
 
Tervehdys taas !

Lämmin Kiitos Miilla, kun jaksoit noin perusteellisesti vastata kysymyksiini. Minusta on mukava kuulla muittenkin mielipiteitä, ja kaikesta voi aina oppia jotain uutta. Siis sehän pätee joka asiaan.

Olen pidempään ollut ns. kevyemmällä linjalla ruuan suhteen, ja tiedän että se on pitkä projekti, jos vaikka pitää saada esim. 10-20 kg pois, ja että sen saa pysymään. Senhän sanoo jo maalaisjärkikin, että jos palaa niihin ruoka tottumuksiin, jota söi ylipainoisena, niin siihenhän se painokin palaa...ja usein miten juuri nuitten kaveri kilojen kanssa, niin kuin Miillakin juuri tuossa sanoi.

Nuo KuntoPlus sivut ovat tosi hyvät. Minulla joku aika sitten tulikin tuo lehti, mutta kiva kun saa täältä suoraan se linkit sinne oikeille sivuille, niin ei tarvitse lähteä kaivamaan niitä lehtiä esiin ja etsimään kyseistä asiaa ;) =) . Minä olen kanssa aina tykännyt liikunnasta, nuorempana urheilin ihan kilpaakin...mutta nyt lapsien ja iän myötä liikunta on jäänyt ns. kotitasolle :D -tarkoitan arkiliikuntaan. Salilla koitin käydä välillä, mutta siihen oli niin vaikea keksiä sopivaa "aika-rakoa" niin siksi ostinkin juuri tuon stepperin, että saa kotonakin treenata omaan tahtiin ja pääsee omaan suihkuun. Minulla on käytössä kevyet käsipainot, jotka ovat kyllä tehokkaat. Mietin, että ostaisin sellaiset "ranne painot" . Ne voisivat olla hyvät stepatessa, kun polkee, niin voipi paremmin keskittyä siihen tasapainoon samalla kun treenaa käsiä.

Ja yksi millä motivoin itseäni aina kun on vain mahdollista, niin laitan popin soimaan ja kuulokkeet korville ! Siinä ei edes huomaa kuinka askeleita kertyy, ja sitten kun tulee joku hyvä NOPEA biisi, niin siinä ei raaski lopettaa steppaamista vaikka kuin hiki olisi ja jaloissa tuntuisi.
Mietinkin joskus että pitäisi tallentaa mp3 soittimeen joku hyvä setti, jossa on sopivia rauhallisia lämmittely biisejä ja sitten nopeampia sykkeen nostattajia =) .

No tuleehan taas paljon teksiä,,, mutta oikein paljon KIITOKSIA tsemppauksesta ja vinkeistä !!! Otan KAIKKI mielelläni vastaan ja nuo nettilinkitkin on kaikki tervetulleita ! Aloitan tänään tämän steppi kuntoilun kun on flunssat toivuttu pois,,,on tuolla makkarissa tuo ABRider:kin jossa voi "keikkua" niitä vatsalihaksia, mutta minusta tuo stepperi on paljon tehokkaampi. Vatsapenkin möin naapureille, kun lapset käyttivät sitä vain liukumäkenä :LOL: . Kuten huomaatte, olen aivan stepperi fani :heart: -joten eikun hommiin !!! :D

Tulen sitten kirjoittelemaan, miten "reenit" meni........ :wave:
 
Hei taas..... :wave:

Piti tulla heti "tilittämään", että tuli 30 min. stepattua. Eli 1717 askelta ja 240 cal. Tuntui aluksi aika jäykältä se stepperi, kun se oli vanhoissa raskaammissa "säädöissä", -edellisen kerran jälkeen. Mutta en sitten viitsinyt keventää sitä, ajattelin etten "luista" yhtään kun olen ennenkin jaksanut niin :D . Mutta HYVÄLTÄ tuntui, ja nytten siirryn tuonne KEVYIDEN ruoka reseptien pariin...siis surffailemman täällä netissä =) . On vapaa päivä töistä, niin täytyy kaikki aika käyttää hyödyksi...
 
Vinkkinä muuten jos olette kiinnostuneet jumppaamaan kotona. Netanttilassa erilaisia aerobictyyppisiä dvd:itä 3,99?/kpl Tilasin sieltä 3 (vai neljä...) lihaskuntoon painottuvaa filmiä, tänään saan ne käsiini, kunhan mies vain tulee kotiin.Huomenna vielä vapaata, niin pitää katsoa ne läpi että onko niistä mitään iloa. Halvalla sai niin ostin ;)
 
Tänään ei olisi yhtään ollut intoa tuohon illan treeniin. Tein sen päätöksen että jos 10 minuutin jälkeen ei vieläkään huvita touhu niin treeni jää siihen. Kummasti alkoi kuitenkin maistua. Niinhän se on että aloittaminen on kaikkein vaikeinta..

Tein tuolla polarin sivuilla kunto-ohjelman jota yritän noudattaa. Neljästi viikossa on treeni vaihtelevalla sykealueella ja pituudella. Nuo treenit teen crosstrainerilla/stepperillä, kävelyt tulevat sitten vain siihen päälle. Tämän illan treenin piti olla 50 min sykealueella 70-80% maksimista.

Aloitin crostrainerilla 15 min, sitten stepperillä 10 min, nuo kertaa 2. Loppuun 5min vielä crosstrainerilla. Yht. 55min. Sykkeen sain helposti alun jälkeen pysymään tuolla tavoitealueella. Ka oli 143 bpm (74%) Askeleita tuli 1075/20min

Huomaan että tuo vempainten vaihtelu sopii minulle. Ei ala maistua puulta kun 10 min menee äkkiä, sitten onkin jo aika vaihtaa laitetta. Ja kuitenkin nuo tuntuvat ottavan hiukan eri lihaksiinkin. Käsipainot pitäisi vielä ottaa stepperi osuudelle, mutta koitan ensin saada olemattomat käsilihakseni kestämään tuon crosstrainertreenin :D

 
ebony:
Palaan vielä tähän ns. rasvanpoltto sykkeeseen. Paras rasvanpolttosyke on se, millä jaksat liikkua pitkään ja tehokkaasti. :whistle:

Minska80 ja häkkyrä:
Kiva kun otitte käyttöön ton http://www.treenit.net jotenkin tuntuu helpommalta seurata teidän tuloksia. =)

Muuta:
Alkaa olo helpottaa, josko tänään tekis treenin. Tai sitten vielä päivän toipuis. Saa nähdä miten noi työt alkaa maistumaan, ehtiikö sitä koneelta sitten noustakaan.
 
Joo, mä luulen kans et toisen on helpompi lukee listaa ja saada kokonaiskäsitys jos taas ilmoittaa yhden suorituksen miten sattuu! Pitää vielä täydentää tuota mun kalenteria... täydensin vaan tämän vuoden suoritukset...
 
Laitoin eilen vkon 2 yhteenvedon mut jostakin syystä
ei ole tullut perille :/
Elikkäs vko 2
ma 10 min - 500 askelta - 69 kcal
ti 5 min - 250 askelta - 34 kcal (armoton päänsärky, ei pystynyt enempää :( )
ke 15 min - 730 askelta - 100 kcal
to 60 min kuntojumppa (naisvoimistelijat)
pe vapaa
la vapaa
su 60 min pilates (kansalaisopiston)

lauantaina oli tarkoitus steppailla mut tuli yllätysvieraita ja se sitten jäi :ashamed:
 
Polarin "kunto-ohjelman" mukainen toinen treeni nyt takana. Kovempi treeni jossa sykkeen piti olla 80-90% maksimista ja kestää 40min. Tein niin että crossailin 5min lämmittelyksi, sitten vedin tuon 40 min (syke n.82-85% maksimista), loppuun 15 min jäähdyttely 60-70% maksimista. Koko treenin ka 149 bpm (77%) ja maksimi 171 (89%)

Tuossa ohjelmassa on 5 treenipäivää, ei neljä niiinkuin aiemmin kirjoittelin. Niin että 1treeni on 50min ja alueella 60-80%, 2 treeniä 50min ja 70-80%, yksi treeni on tuollainen kovempi 40min ja 80-90%,ja yksi pitkä noin puolentoista tunnin treeni 60-70%

Huomaa että on töissä kevyempi viikko, ihan erilailla on tätä ylimääräistä energiaa ja tietysti myös aikaa. Tein myös sellaisen havainnon että onpas tullut treenailtua enimmäkseen sellaisella tasolla missä tuntuu vain mukavalta, siis en ole tehnyt tuollaisia kovempia rutistuksia (varsinkaan pidempiä) tarpeeksi usein.

Oli rankka treeni, joten taidan mennä venyttelemään hetkiseksi että pääsen vielä huomenna ylös sängystä ;)

Missäs muut ovat?
 
Hukassa..
Muut on hukassa. ;)

Muuta:
Ei, kun itellä alkaa olee olo sitä luokkaa että vois treenata, niin eiköhän polvi sitten taas ole sen verta kipee ettei sitä oikein tahtos rasittaa. Multa jäi koulussa yks kurssi väliin ja nyt olis aikaa, kun ti vasta kouluun takas.

Treenin tehoista ja kestoista: häkkyrälle
Tässä reilun kuukauden ajatellut, että pitäis aloittaa toteuttamaan sitä polarin suosittelemaa kunto-ohjelmaa.. Oon häkkyrä erittäin samaa mieltä kanssasi, että jos jämähtää siihen 40min - 50min treeniin jatkuvasti, niin ei siitä ole mitään hyötyä. Kuntoplussassa just luki aiheesta. :whistle:



Mulle polar suosittelee tämmöistä:
Kunto-ohjelmaa, joka kehittää kuntoa:

2x Normaali:
300kcal = 40min=70-80%
1x Lyhyt:
250kcal = 15min=70-80% + 15min=80%-90%
1x Pitkä:
450kcal = 55min=60%-70% + 15min=70%-80%

Yhteensä 4harjoitusta:
Kulutus: 300 + 250 + 300 + 450 = 1300kcal
kesto: 40 + 30 + 40 + 70 = 3h

Viikottainen harjoitusaika tavoitesykealueella:
Kevyt: (HR 60-70) = 55min
Keskitaso: (HR% 70-80) = 1h 50min
Raskas: (HR% 80-90) = 15min
 
Illalla pitää vetästä treeni... ma ja ti ja myöskin eilinen VAPAA! :ashamed: :ashamed:

Ahaa..elikkäs oliskin suositeltavaa että treenien kestot vaihtelisi...kiva et VAAN 15 min treeni on sallittu! Ite tosiaan kans jämähtänyt tuohon 40-50 minuuttiin. Aikaisemmin ei halua lopettaa..

Mullakin on ilmennyt polven vihlontaa ja olen yhistänyt sen tohon stepperiin.. Onkohan muuten loppujen lopuksi miten hyvä polville?!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minska80:
kiva et VAAN 15 min treeni on sallittu!

Mullakin on ilmennyt polven vihlontaa ja olen yhistänyt sen tohon stepperiin.. Onkohan muuten loppujen lopuksi miten hyvä polville?!
Tuossa mun polarin treenissä ei ollut 15min treenipätkiä. Mutta mikä tahansa liikunta SAA kestää VAIN 10min minuuttia. Jos 10min päästä tympäisee vielä niin SAA lopettaa. Esim. lenkille lähtiessä. Päättää, että käy kiertämässä sen korttelin ympäri, jos ei maistun niin SAA tulla kotiin. Se liikkeelle lähtö tai treenin aloittaminen on useille pidemmän päälle (alkuinnostuksen n. 3kk jälkeen) todella vaikeaa. Mutta kun on päässyt liikkeelle, huomaa että haluaakin jatkaa. Jo 10min treeni kuluttaa kaloreita ja rasvaa. Jos tekee joka päivä 5x10min treeniä, siinä on jo 50min.

Mulla on polvissa kulumat, tuli 13 vuotiaana joukkuekilpavoimistelun yhteydessä - liian rankka treeni liian nuorena.



Lainaus 01/08 kunto+ lehdestä:
Kaksinkertainen hyöty kuntoilusta, hylkää rutiinit!


4 vaihtelun ilmeistä hyötyä:

1) Kehittyminen on varmaa:
Keho saa jatkuvasti uusia haasteita, kun sitä rasitetaan koko ajan vaihtelevilla tavoilla. Tämä estää kehittymisen juuttumista paikalleen. Kunto kohenee entisestään joka ikisellä harjoituskerralla.

2) Vammat vähenevät:
Suuri määrä yksitoikkoista harjoittelua johtaa helposti ylirasitusvammoihin, koska kehoa kuormitetaan toistuvasti samoilla liikkeillä. Keho rasittuu joka kerralla kun hieman eri tavalla, jos kuntoilua muunnellaan esimerkiksi tekemällä osittain uusia voimaharjoituksia tai vaihtelemalla lenkkien vauhtia. Näin keho välttyy yksipuoliselta kulumiselta.

3) Oppimiskyky paranee:
Kehon totuttautuminen moniin erilaisiin harjoituksiin kehittää kykyä oppia uutta, sillä monipuoliset haasteet varmistavat myös monipuoliset motoriset kyvyt.

4) Motivaatio kohenee:
Pelkästään terveyden edistämiseksi tai painoa pudottaakseen kuntoilevat eivät välttämättä tarvitse jatkuvaa vaihtelua kuten huipputuloksiin tähtäävät, mutta uusien tekniikoiden opettelemistason silti iloa. Harjoittelun vaihteleminen estää tehokkaasti kyllästymistä. Kuntoiluun on helpompi sitoutua ja lenkkikenkien nyörit tulee sidottua riittävän usein kun treenaaminen on monipuolista ja motivoivaa.


Esimerkki:

Treenaaja A:
Käyttää 3 treeni tuntiaan: 3x60min spinningiä samalla teholla.
Huomio:
Yksitoikkoinen harjoittelu johtaa ajan myötä vääjäämättä kunnon heikkenemiseen. Keho reagoi kuntoiluun sitä heikommin, mitä kauemmin se saa tottua tietynlaiseen treeniin. Keho vaipuu tietyssä mielessä horrokseen.

Treenaaja B:
Käyttää 3 treeni tuntiaan: 3x25min erittäin rasittavaa spinningiä. 1 x Voimaharjoittelua. 1x20km hölkkälenkki. 1 x Intervallilenkki.
Huomio:
Monipuolinen kuntoilu sen sijaan tarjoaa keholle jatkuvasti uusia haasteita. Keho ei tiedä koskaan etukäteen, mikä sitä odottaa, ja se kehittyy kokoajan vaihtelevan ponnistelun vuoksi lisää. Treenaaminen palkitaan ajan mittaan huippukunnolla.
 
Iltaa!

Polarin treenin 3. päivä. Kesto 50min josta 20 min 60-70% maksimista ja 30 min 70-80% maksimista.

Noin siis piti olla... Taisi eilinen kuitenkin sen verran tuntua jaloissa että tein tuollaisen sekametelisoppatreenin.

Hiukan alkulämmittelyä (marssia, polven nostoja yms) sitten Dvd:ltä lihasmuokkaus 1 lihaskunto-osuus n. 20min matalalla sykkeellä.

Sitten crossarilla 5min, stepperillä 5min (265 askelta) ja loppuun crossilla vielä 10 min (matka yht. 4,84 km, vai mitä lie ovatkaan...?) Syke oli jossain 60-70% maksimista. Koko treenin ka oli 113 (59%) ja maksimi 151 (78%) kaloreita kului 212 kcal

Tavoittesta jäi sykkeitten osalta, mutta sehän on tärkeintä että muistaa omaa kroppansakin kuunnella.. Tämä aina unohtuu ainakin minulta helposti.. Aiemmin aamulla kävin 5,5km lenkin rämpimässä tuolla kaatosateessa ja jäätiköllä.. Tulisipa jo kunnon talvi... :|

Nyt pari päivää töitä (iltavuoroa) joten tässä oli varmaan viikon varsinaiset treenit. Lenkit kuitenkin joka loppuviikonkin päivälle ja sunnuntaina ratsastamaan :)

Ensi viikolla treenit jäävät kun on 6päivää pelkkää iltaa peräkkäin. Siinä on hyvä jos ehtii aamulla edes koirat lenkittää kunnolla. Varsinkin kun mies on aamuvuorossa,niin että pitää tuo typykkä raahata lenkeille mukaan..

Mutta hyvää viikonloppua kaikille ja palaillaan!
 
MInäpäs eilen tilasin sen kuntoplussan pari numeroa..
kiva päästä sitä sykemittaria kokeilemaan, niin osaan sit paremmin arvoida treenien tehoja...

Kiitoksia taas oikeasta tietotulvasta... pitää vähän sulatella!
Eipä uskois et minä ikuinen sohvaperuna alan kiinnostumaan paremmista elämäntavoista! :saint: Kiitos vaan motivoinnista! :heart:
 

Yhteistyössä