sterilisaatio sektion yhteydessä?

Jossain sektioaiheisessa dokkarissa näytettiin, miten kohtu tyhjennetään ja sterilisaatio tehdään. Oli aika oksu katsoa, kun kohtu vedettiin mahan ulkopuolelle tyhjentämistä varten. :x
Ne leikkasi munanjohtimet poikki.
 
Määää
Mullekin tehtiin pari kuukautta sitten. Kaksi sektiota takana ennen sitä. Ei muuta eroa kun että vähän kauemmin joutui makamaan leikkurissa. Yhtä nopeasti toivuin.
 
n
Oli sovittu että katkaistaan, lääkäri laittoikin klipsit, olin kyllä kipeämpi kuin 2 edellisen sektion jälkeen. Jälkeenpäin toinen gyne sanoi että klipsejä ei suositella laitettavaksi synnytyksen yhteydessä kun on johtimet turvonneet ja kun turvotus laskee niin klipsit voi pettää. Nyt sitten koko ajan pelkään että sterilisaatio pettää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja n:
Oli sovittu että katkaistaan, lääkäri laittoikin klipsit, olin kyllä kipeämpi kuin 2 edellisen sektion jälkeen. Jälkeenpäin toinen gyne sanoi että klipsejä ei suositella laitettavaksi synnytyksen yhteydessä kun on johtimet turvonneet ja kun turvotus laskee niin klipsit voi pettää. Nyt sitten koko ajan pelkään että sterilisaatio pettää...
No miksi ne laittoivat klipsit, jos oli jo muusta sovittu? Käsittämätöntä.
 
kiitos
Mulle tulossa suunniteltu sektio tuossa vuoden vaihteessa ja ajatelin ihan tätä samaa et pistäisi tuon toisen piuhan poikki kans. Toinen siis poistettu aikaisemmin kohdun ulkopuolisen raskuden takia. Pitäisi olla tämä ainakin iisi juttu :)
Pitääkö siinä jokin paperi tehdä ja kuinka paljon aikaisemmin?
 
n
Alkuperäinen kirjoittaja torture:
Alkuperäinen kirjoittaja n:
Oli sovittu että katkaistaan, lääkäri laittoikin klipsit, olin kyllä kipeämpi kuin 2 edellisen sektion jälkeen. Jälkeenpäin toinen gyne sanoi että klipsejä ei suositella laitettavaksi synnytyksen yhteydessä kun on johtimet turvonneet ja kun turvotus laskee niin klipsit voi pettää. Nyt sitten koko ajan pelkään että sterilisaatio pettää...
No miksi ne laittoivat klipsit, jos oli jo muusta sovittu? Käsittämätöntä.
Käsittämätöntä minustakin, ylilääkäri tokaisi vain että näin oli nuori leikkaava lääkäri päättänyt toimenpiteen aikana
 
kätilö
Alkuperäinen kirjoittaja kiitos:
Mulle tulossa suunniteltu sektio tuossa vuoden vaihteessa ja ajatelin ihan tätä samaa et pistäisi tuon toisen piuhan poikki kans. Toinen siis poistettu aikaisemmin kohdun ulkopuolisen raskuden takia. Pitäisi olla tämä ainakin iisi juttu :)
Pitääkö siinä jokin paperi tehdä ja kuinka paljon aikaisemmin?
Synnytyksen suunnittelun yhteydessä otat asian esille ja jos täytät kriteerit, niin yhden lääkärin päätös riittää. Nimi vaan alle. Ei siis tartte ottaa kovin aikaiseen.
 
hoitsu
Alkuperäinen kirjoittaja n:
Alkuperäinen kirjoittaja torture:
Alkuperäinen kirjoittaja n:
Oli sovittu että katkaistaan, lääkäri laittoikin klipsit, olin kyllä kipeämpi kuin 2 edellisen sektion jälkeen. Jälkeenpäin toinen gyne sanoi että klipsejä ei suositella laitettavaksi synnytyksen yhteydessä kun on johtimet turvonneet ja kun turvotus laskee niin klipsit voi pettää. Nyt sitten koko ajan pelkään että sterilisaatio pettää...
No miksi ne laittoivat klipsit, jos oli jo muusta sovittu? Käsittämätöntä.
Käsittämätöntä minustakin, ylilääkäri tokaisi vain että näin oli nuori leikkaava lääkäri päättänyt toimenpiteen aikana
Klipseillä ne yleensä laitetaan, ainakin täällä.
 

Yhteistyössä