Sterilisaatiosta

E T
Kertokaa kokemuksianne sterilisaatiosta: toimenpiteestä, jälki oireista jne. Itselleni hormoni-ehkäisy ei sovi joten olen miettinyt sterilisaatiota. Haluaisin myös tietää minkä ikäisiä olette olleet kun päädyitte sterilisaatioon.

 
Mulle on tehty sterilisaatio 2005 tammikuussa. (pieni korjaus vuosilukuun...)Meillä ei enään tehdä synnytyksen yhteydessä. Jonoon pääsin lokakuussa 2003 eli reilu vuosi meni jonossa.
Toimenpide tehtiin nukutuksessa. Saliin menin n.15.05 ja heräämössä katsoin eka kerran kelloa 16.10 (ja saliin menon jälkeen siis tapahtui vielä vaikka mitä, tipan laitot yms
Navan seuduilla on toinen viilto ja alavatsalla toinen. Klipaut tuntuneet jonkinverran ja haavoissa pientä kipua.

Ja Lähetteen sain neuvolalääkäriltä.
Kovasti mulle yritettiin kierukkaakin kaupata vaan en huolinut.

Ainiin tehtiin kunnallisella puolella hintaa tuli 72? päiväkirurgisena.
Sisään menin klo 14.30 ja kotiin lähdon 19.30.
Juu ja kotiin kannattaa varata kipulääkettä/pyytä lääkäriltä resepti mukaan.

Ja tätä kannattaa tosiaan harkita tarkaan haluaako sen tehdä. Entä jos se elämäntilanne muuttuukin?
Itse tätä päätöstäni kadun. Mutta kun koskaan ei voi tietää mitä se elämä tuo tullessaan...
 
Mulle tehtiin tammikuun puolessa välissä. Olen ollut tyytyväinen.

Pari ekaa päivää oli vatsan seutu aikasta arka, mutta kylä sen kanssa toimeen tuli. Kaiken kaikkiaan reilun viikon oli maha arka.

Toimenpide kesti 20 minuuttia ja nukutuksessa tehtiin. Sairaalaan piti ilmottautua 8,30 ja leikkuriin pääsin 9,30. Heräämössä heräsin vajaa 11 ja kotia pääsin vähän yli 12.

Ei pahoin vointia eikä mitään. Kipulääkettä sain ennakkoon, sit laittoivat leikkuirssa ja tiputtivat viel kanyylin kautta ennenkuin kanyyli poistettiin. Kotona otin buranaa ja panacodia.

Päiväkirgisesti tehtiin..

Niin ja ikä 30v ja mikäänehkäisy muoto ei sopinut.
 
Eli vuosi sitten tehtiin sterilisaatio. Jälkioireet. tänään raskausviikkoja 7 ja ensiviikolla aika kaavintaan ja taas sterilisaatioon :| Petti kuin pettikin. Tähystyksellä laitettiin klipsit navan kautta. Eivät enää mielellään leikkauksella tee sektiota sillä silloin joudutaan menemään vatsakalvojen läpi. Annoin kuitenkin luvan ensiviikolla näin toimia jos lääkäri toteaa paremmaksi ratkaisuksi tuon. Niin ja raskaus olisi normaali, mutta ei todellakaan toivottu joten saavat tuon alkuliman imaista pois.
 
Mulle tehtiin sterilisaatio helmikuussa heti synnytyksen jälkeen. Itse leikkaus oli aika simppeli, navan kohtaan tehtiin tähystyshaava ja siitä laitettiin klipsit. Henkilökohtaisesti moitin spinaalipuudutusta, joka laitettiin. Sterilisaation jälkeen olin muutaman päivän tosi kipeä. Ei oikein tiennyt miten päin olisi noussut istumaan sängystä. Sen jälkeen oon ollut tosi tyytyväinen siihen. Kierron puolivälissä maha on ollut tosi kipeä ja menkat on runsaat. Mä olin 30, kun se tehtiin ja kolmen lapsen äiti. Suosittelen!! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja muumimamma3:
Mulle tehtiin sterilisaatio helmikuussa heti synnytyksen jälkeen. Itse leikkaus oli aika simppeli, navan kohtaan tehtiin tähystyshaava ja siitä laitettiin klipsit. Henkilökohtaisesti moitin spinaalipuudutusta, joka laitettiin. Sterilisaation jälkeen olin muutaman päivän tosi kipeä. Ei oikein tiennyt miten päin olisi noussut istumaan sängystä. Sen jälkeen oon ollut tosi tyytyväinen siihen. Kierron puolivälissä maha on ollut tosi kipeä ja menkat on runsaat. Mä olin 30, kun se tehtiin ja kolmen lapsen äiti. Suosittelen!! :)


Mulla ja tehtiin synnytyksen jälkeen katkaisemalla munajohtimet.(2007)Sama kipu myös puolessa välissä kiertoa.ennen ei ole ollut.
 

Yhteistyössä