Stokke Sleepystä ensisänky?

Moi,

Saimme ystävältä Stokke Sleepy sängyn ja olen kuullut että sängystä voisi ensin koota pienemmän, vastasyntyneelle sopivamman ensisängyn. Mitenhän tuo onnistuu? Itse en ainakaan löytänyt netistä mitään tietoa. Tarviiko hankkia jotain lisäosia? Vai onnistuuko suoraan peruspalasista muokkaamalla?

 
Stokke Seepy on meilläkin. Lisäosat olisi pitänyt ostaa samalla kun osti sängyn. Jälkikäteen ei nykyään enää onnistu. Käyttöaikakin on niin lyhyt että näin sen itse aivan turhaksi. Hintaakin suunnilleen sama kuin itse sängyllä. Voit yrittää tietenkin ostaa käytettynä. Ja nyt ei saa sitten polttaa roviolla jos tietoni on väärä!! ;) Näin oli ainakin syksyllä -05 kun omamme ostimme.

Itse pienensin sänkyä laittamalla molempiin päätyihin tyynyt ja lapsen nukkumaan keskelle poikittain. Toimi ihan hyvin ainakin meillä. :)
 
Taisi olla vuonna 2005, kun tuli uusi malli, jolloin kaikki sänkykoot ovat omia sänkyjään, joita ei siis voi muuttaa. Sitä ennen sängystä sai tehtyä sen vastasyntyneen ensikoon. Patjakin oli sellainen palasista tehty. Eli selvitä kumpi malli sinulla on, uusi vai vanha.
 
siis uusista sleepyistä saa kehdon mutta vanhoista ei. Meillä on uusi stokken sänky ja jos ei ole ostanut koko pakettia kehdon lisäosineen niin lisäosat saa hintaan n.270 euroa. Silloin tällöin näkee esim. huutiksesssa noita lisäosia myytävänä olevan... Käyttöikä n. 5-6kk. Tosi näppärä kun vauvelia voi kärrätä huoneesta toiseen. Meillä vauvelin sänky muutti omaan huoneeseen samalla kun muutettiin sänky isommaksi, pyörät on edelleen alla mutta kärrääminen huoneesta toiseen on jo koon puolesta vaikeampaa. Sänkyosat kehtoon kulkevat nimellä sleepy minikit.
 
Alkuperäinen kirjoittaja venera:
siis uusista sleepyistä saa kehdon mutta vanhoista ei. Meillä on uusi stokken sänky ja jos ei ole ostanut koko pakettia kehdon lisäosineen niin lisäosat saa hintaan n.270 euroa.
Vanhoista sai kyllä myös sen kehtoversion, eikä silloin tarvinnut ostaa mitään erillistä pakettia, kuten nykyään. =) (Ovat alkaneet rahastamaan...)
Sänky on hieman muuttunut ja nykyään jokainen sänkykokonsa (3 eri kokoa) tarvitsevat omat osansa ja patjansa. Vanhassa mallissa oli yksi patja, johon laitettiin välikappale kun haluttiin muuttaa kehdosta isompaan... Ei siis tarvittu mitään lisäosia. Ja sängystä sai tehtyä sekä kehdon, että tavallisen sängyn että ns. sohvatyyppisen avosängyn.
Kannattaa kysyä esim. maahantuojalta, osaavat kyllä varmasti kertoa mikä malli sinulla on, mitä palasia tarvitset ja onko niitä mahdollista saada vai ei.
 
Meillä on varmasti vanhan mallinen, kun on ostettu kaverin tytölle joka on nyt jo 6v. Tuossa on patja kolmessa osassa, mutta en kyllä ymmärrä miten tuon patjan kaksi reunaosaa saa yhteen, kun ovat molemmat soikion mallisia ja keskimmäinen sitten se yhdistävä palanen... Mistähän löytyisi ohjeita tuohon? Kaverilla ei ole asiasta mitään hajua.

Hyvähän toi on noinkin, mutta mielelläni tekisin siitä pienemmän jos vain mahdollista. Tai kehtohan kuulostaa tosi hyvältä! Jos joku tietää enemmän tai osaa neuvoa, niin mielelläni otan vastaan neuvoja! :)
 

Yhteistyössä