streptokokki

  • Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti
raskaana
multa löyty streptokokki b emättimestä ja pissasta. sain kuurin siihen.. katoaako tää streptokokki nyt tällä kuurilla sekä pissasta että emättimestä?? ja mua huolesuttaa tää kuuri onko siitä jotain haittaa sikiölle??
 
Strepto tulee ja menee, hyvinki mahdollista että tulee takaisin. Useimmilla oireeton, mutta saattaa aiheuttaa ennenaikaista supistelua ja actionia kohdunsuulla.. Ja synnytyksessä varmasti saat profylaktina ab:n suoneen vauvan suojaamiseksi. AB-kuurista nyt ei sikiölle mitään haittaa ole..
 
"alkup."
Strepto tulee ja menee, hyvinki mahdollista että tulee takaisin. Useimmilla oireeton, mutta saattaa aiheuttaa ennenaikaista supistelua ja actionia kohdunsuulla.. Ja synnytyksessä varmasti saat profylaktina ab:n suoneen vauvan suojaamiseksi. AB-kuurista nyt ei sikiölle mitään haittaa ole..
eikö ole haittaa? tässä lukee kyllä ettei lääkettä pitäisi käyttää raskauden aikana... :/ mutta lääkärin mukaan siitä ei ole haittaa silti huolestuttaa...
 
hh82
suomessa streptotestejä ei tehdä automaattisesti kaikille.
tuo strepto b on kuitenkin yleinen, ja naiselle/äidille vaaraton. se voi kuitenkin tarttua lapseen ja aiheuttaa sille sepsiksen, siksi positiivisen näytteen antaneille annetaan estoksi entibioottitippa synnytyksen ajaksi, jotta tarttuminen vauvaan estetään.
 
hh82
syö ihmeessä lääkkeesi, tosin siltikin saat sitä antibioottia vielä synnyttäessäsikin. tässä maassa odottajille määrätään vain turvallisia lääkkeitä, ja ota huomioon, että streptokokki voi olla lapseen tarttuessaan tappava, siksi antibiootin mahdolliset haitat on tässä tapauksessa mitättömiä!
 
[QUOTE="alkup.";22653923]eikö ole haittaa? tässä lukee kyllä ettei lääkettä pitäisi käyttää raskauden aikana... :/ mutta lääkärin mukaan siitä ei ole haittaa silti huolestuttaa...[/QUOTE]

About joka lääkkeessähän noin lukee, mutta jos olet lääkärille kertonut olevasi raskaana ja hän kuitenkin on kuurin määrännyt niin on kyllä tietoinen 'riskeistä'.
 
"alkup."
syö ihmeessä lääkkeesi, tosin siltikin saat sitä antibioottia vielä synnyttäessäsikin. tässä maassa odottajille määrätään vain turvallisia lääkkeitä, ja ota huomioon, että streptokokki voi olla lapseen tarttuessaan tappava, siksi antibiootin mahdolliset haitat on tässä tapauksessa mitättömiä!
pakkohan se on vissiin syödä. ainakin terkkari sanoi että voi saada keskenmenon jos sitä ei hoideta pois kun se bakteeri löytyi myös virtsasta... inhottava tilanne vain siinä mielessä että olen allerginen kaikille niille antibiooteille joita voi käyttää huoletta raskauden aikana.. joten jouduttiin valitsemaan sellainen jota ei normaalisti käytetä raskaana oleville...
 
"vieras"
Mulla oli B-strepto ja kokeilumielessä katsottiin auttaako antibiootti oireisiin. Enpä suurta apua huomannut. Mutta eipä siitä haittaakaan ollut. Synnytyksen yhteydessä piti aloittaa myös antibiootti suoneen 3h ennen synnytystä, vaan eipä mulla ehtinyt olemaan kuin n. 1h kun likka jo vauhdilla syntyikin. Mitään ongelmaa tästä ei tullut ja tyttö oli terve. :)
 

Yhteistyössä