stressi/masennusoireista

hei! millaisia masennus ja stressioireita teillä hyvät äidit on ja on on ollu mikäli olette ko. vaivasta kärsineet? voiko esim. korvien ns. tinnitus jollain tapaa liittyä vakavaan pitkäaikaiseen masennukseen/stressiin? itse olen koko kesän kärsinyt voimakkaasta sairauksien pelosta.lähes kaikki mahdolliset syövät olen mielestäni sairastanut, ja mitä pitemmälle menee niin sitä ihmeellisempiä oireita ilmaantuu. Nyt sitten pelkään jotain aivokasvainta koska oireita löydän itsestäni..ainakin omasta mielestäni.Olen pelosta sekaisin. Mulla masennus on aiheuttanut sydämen voimakasta sykettä, palan tunnetta kurkussa, epätodellista oloa, huimausta, päänsärkyä ja nyt tuota korvien huminaa..auttakaa. En haluaisi joutua lääkärikierteeseen sillä niin monissa tutkimuksissa olen jo käynyt..
 
ja vielä tuosta "tinnituksesta", että tuntuu että korvissa vinkuu ja kohisee silloin jos sitä alkaa hiljaisuudessa oikein kuuntelemalla kuunnella ja vain keskittyä siihen.Sitä ei tunne jos pystyy olla ajattelematta sitä..outoa!
 
mie
juuh, tutulta kuulostaa. mulla paniikkihäiriö ja tuo korvien humina on tuttua. kävin jopa kuulotutkimuksessakin silloin kun se alkoi. on sitä edelleen, mutta en useinkaan enää kiinnitä siihen huomiota.

sun pitäisi nyt löytää hyvä psykiatri, ei kannata muilla lääkäreillä ravata, koska nuo oireet kuulostaa hyvin vahvasti psyykkisperäisiltä. niin se olen minäkin "sairastanut" aikoinaan kaikki aivokasvaimet ja ms-taudit, siis olin varma, että mulla joku vakava juttu on. kunnes sittten diagnosoitiin ja alettiin hoitamaaan paniikki-/poakko-oireista häiriötä. mä oon ollu lääkityksellä kuus vuotta, ja useamman vuoden jo aika hyvässä voinnissa.

voimia sulle!
 
kannattaa ajoissa mennä lääkäriin ja pyytää suoraan esimerkiksi mielialalääkitystä. Mut jos et kärsi unettomuudesta tai nuku puolille päiville ja sittenkään et joudu konttaamaan vessaan väsymyksen takia et ole kovin masentunut. Lievä masennus varmaan hoituisi lievällä lyhytaikaisella lääkityksellä, ulkoilulla, b vitamiinia vahvoja sellaisia ja kalaöljykapseleita nauttien (suurinakin annoksina), jolloin saat aivojen serotoniiniarvon nousemaan. TSEMPPIÄ!
 
kuuluuko masennukseen ja stressaavaan elämäntilanteeseen, että sydämeni alkaa ilman sen kummempaa syytä takoa tuhatta ja sataa? ja sitä kestää jonku tovin..siis se tunne tulee ilman että siihen liittys mitään sen kummempaa..esim.kaupassa.
 
Kyllä useinkin
stressi/masennus toimii myös tinnituksen laukaisijana, kokemusta on. Vielä ei ole lähtenyt kun keväällä oli kova stressi. Siis edelleen vinkuu ja kohisee kun illalla on ihan hiljasta. :ashamed:
 
Kerro lisää
Millaista tuo sinun soiminen on ja kaunko on jo kestänyt? Vai onko jo lähtenyt? Onko se siis sellaista jotain tasaista ääntä vai pätkittäistä? Mulla on nyt masennuksen takia ilmennyt sellaista pätkittäistä "ujellusta", se on siis tasaista silleen, että sen ujelluksen kokoajan kuulee. Kestänyt nyt toistakuukautta. Alan olla jo ihan hermoraunio kun tää ei lopu vaikka kai tähänkin ajankanssa sopeutuisi :ashamed:
 
mie
mä laitan nyt omia kokemuksiani. silloin kun ujellus korvissa alkoi, olin varma, että se on joku junan tms ääni. pyysin mmiestä kuuntelemaan ja ihmettelin, kun ei se mitään kuullut. ajattelin sitten, että olen varmaan tulossa hulluksi ja kuulen ääniä. yritin torjua korvatulpilla ja kaikella mahdol,isella, mutta eihän ne auttaneet, kun ääni tuli sisältä päin. laitoin välillä musiikkiakin soimaan nukahtamisen ajaksi. musta tuntuu, että myös hartiaseudun kireystila vaikutti tohon ujellukseen. pikku hiljaa ääni muuttui vähemmän häiritseväksi, kyllä se varmaan vieläkin ujeltaa, jos jää kuuntelemaan, mutta enää siihen ei yleensä kiinnitä huomiota.

mutta sen tiedän, että rasittava juttu se on!
 
Musta tuntuu että tuo minun ujellus on ihan samantyyppistä. Välillä siihen ei kiinnitä edes huomiota (liekö jo tottunut vai oikeasti hiljentynyt) nyt huomasin että la-ti en kuullut sitä ääntä ollenkaan ekaa kertaa lähes kahteen kuukauteen!!! Mutta eilen illalla taas hyvinkin selvästi. Outoa :/ en sitten tiedä johtuiko siitä että oikein kuuntelemalla kuuntelin illalla että eikö sitä tosiaan enää kuulu "virhe" Kauanko sulla tuo ujellus kaikenkaikkiaan kesti?
 

Yhteistyössä