stressi tmv estää?

kuinka monelle on sanottu että stressiä pitäisi vähentää tmv? tai että esim pitäisi joitain juttuja jättää tekemättä että raskaus alkaisi.........?


vaikee selittää mut mulle toitotetaan tuota..ei lääkäri kylläkään snaonut tuota mutta kaikkki muut ja tuntuu tuota joka tuutista lukevan..

mutta mistä tiedän onko mulla stressiä?

en tunne sitä..olen kyllä kiireinen joo ja harratsan paljon mutta kunn tykkään.....
 
Mulle kans kaikki hokeneet samaa ja tietääkseni en oo ressannu itteeni millään sen kummemmin.. Olen myös "kiireinen", mut osaan kyl pysähtyä jos tarvis.. Lisäksi mulle on hoettu, et lakatkaa yrittämästä niin heti tärppää.. Mut kun ei ovuloi pco:sta johtuen, ei siin mikää ressittömyys auta tai yrittämisen lopettaminen...
 
Odottamaton
Pötypuhetta sanon minä. Ei se raskaus ala vaikka jätettäis aivot narikkaan ja unohdettais koko vauvantekojuttu. Tulee ne muutkin raskaaks, vaikka olis kuinka kauhee ressi. Ja toiset vielä tahtomattaan! Mulle on kanssa hoettu tota stressaamattomuutta.
Mutta ei kai siitä lapsenteosta stressiä ole esim. vain muutaman kuukauden yrittämisen jälkeen. Eli miksei se raskaus alkanut silloin!?
 


Parillekin tutulle on käynyt niin, että kun päättävät lopettaa yrittämisen ja hankkivat lemmikin niin heti tärppää. :D

...Mutta eihän sitä tosiaan voi olla stressaamatta ja ajattelematta väkisin...
Sen todistaa vanha lasten juttukin: koitapa olla hetki ajattelematta vaaleanpunaista elefanttia! :LOL:
 
Ristiina
Joo, sitä mäkin olen yrittänyt moista väittäville (siis "älkää ressatko, väkisin yrittäminen ei ole hyväksi"), mutta kun on pakko mennä klinikalle tiettynä päivänä ja kellonaikana, eikä lääkäri voi mitenkään huomaamatta tai puolivahingossa :D niitä siittöitä/alkioita tuikata, niin kyllä tämän on vähän pakko olla niin kuin tietoista. Ja kun etukäteen tietää nämä aikataulut, niin ei voi ajatella tulevansa klinikalla "vahingossa" raskaaksi :LOL:
 
Kai siinä jotain perää on kun sitä kerran hoetaan koko ajan. Onhan se totta, että elimistö kehittää stressihormonia ja se voi hieman estää raskaaksituloa. IVF-lapuissakin lukee, että kiirettä ja stressiä tulisi välttää hoitojen aikana. Mut ota noista nyt selvää...tosiaan aika vaikea olla ajattelematta lapsentekoa kun se on aika pinnalla.
 
Odottamaton
Mä kyllä oon sitä mieltä yhä, että se stressi tulee lapsettomuudesta, eikä lapsettomuus stressistä. Mekin alettiin lapsenteko ihan sillä mielellä, että tuleehan noita lapsia. Ei ollut stressistä tietoakaan. Mä oon kyllä muutenkin niin stressitön ihminen, että monet pitävät jopa tunteettomana. Eikä mun elämä tosiaan ole siitä kiinni, saanko lapsia vai en. Ihan onnellinen olen ilmankin.
 
Moikka!

mä olen vähän sitä mieltä, että ne jotka sanovat "kun lakkaatte yrittämästä /stressaamasta niin kyllä se tärppää" ei ole itse koskaan kokenut vastaavaa tilannetta.
Mielelläänhän siitä ois stressaamatta, vähät välittäis mikä kierron päivä on menossa ja silleen mutta kun se on aika paljon helpommin sanottu kun tehty.

Toivon ja epätoivon välillä kamppailusta huolimatta aurinkoista ja iloista kevään odottelua kaikille!
 

Yhteistyössä