subtel.fi onko kukaan ostanut?

"Numppa"
Tilasin 16.9.2014 akun Canon D1 kameraan ja kylkeen siihen muistikortin.
Maksoin Suomen verkkomaksujen kautta laskun ja heidän sivuilla näkyy että maksu on vastaanotettu 16.9.2014
17.9 paketti on "lähtenyt" kohti suomea,nyt 6.10. pakettia ei ole näkynyt eikä kuulunut.
Puhelin palveluun soittaessa meni hermo puolentunnin odottelun jälkeen.
Sähköpostiin Emmanuel Gallo seliitteli että paketti on lähtenyt ja on ihan kohta perillä...no tästäkin on jo viikko kun hän niin lupasi.
Seurantakoodia ei kuulemma ole saatavilla,erikoista koska yleensä pakettia lähettäessä joutuu johonkin raapustamaan nimensä jossa on paketin seuranta tiedot.

Rikosilmoitus on seuraavaksi luvassa,katsotaan myös mitä Suomen Verkkomaksut ovat asiasta mieltä.

ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET TILATKO TÄÄLTÄ MITÄÄN!!!!
 
"Numppa"
Päivitystä edelliseen...
Tänään 8.10. tuli vastaus viimeisempään paketin kyselyyn jonka yhteydessä ilmoitin rikosilmoituksen teosta.
ja vastaus oli:

Hei!
Saimme tänään palautuslähetyksesi.

Jotta voimme välitöttämästi palauttaa sinulle **,** EUR, pyydämme sinua lähettämään tilitietosi meille.

Tätä varten tarvitsemme:

Tilinhaltijan nimi:

Pankin nimi:

IBAN:

BIC / SWIFT-Code:

Kiitämme yhteistyötänne.

Kysymysten ilmetessä voit ottaa mielellään yhteyttä asiakaspalveluumme.


Parhain terveisin Berliinistä,

subtel asiakaspalvelu

Katja

subtel GmbH
Mainzer Straße 03
D-10247 Berlin
Germany

Kummallista että ovat saaneet lähettämäni paketin takaisin kun se ei ole vielä edes saapunut tänne.

Kusetusta koko pulju!
 
"VMP"
Pari akkua hajonnut nyt puolen vuoden käytön jälkeen. Eivät kestä kuin puolisen vuotta. Kun aletaan takuu-asioista puhumaan niin asiat mutkistuvatkin aivan älyttömästi. Vaativat akun lähettämistä Saksaan ja tässävaiheessa alkaakin kiva rumba. Ensimmäisen akun suostuivat suoraan Subtelistä hyvittämään, KOSKA rahtifirmat kieltytyivät ottamasta vastaan - nykyään puolivuotta myöhemmin eivät suostu enää hyvittämään.

Itella ei ota vastaan tälläistä pakettia, DHL ei ota vastaan, UPSilta ei voi suoraan edes kysyä, koska tietää hinnan. Fedexillä hinnaksi olisi tullut 150-200e. Kyllä, 150-200e. (Itellalla olisi ollut noin 20e paikkeilla). Hyvittävät vain 7e asti rahtikuluja ja huomattavasti vähemmän pienemmissä akuissa. Heidän ehdottmansa GLS rahtipalvelu ne lähettää, mutta hinta on 39e + 10e noutolisä yhdelle akulle.

Kyseisen puljun business on ostaa näitä samoja kiina-akkuja ebaystä tai vastaavista ja myydä niitä noin 400% katteella tyhmille Suomalaisille. Myyvät akkuja 50e/kpl ja ostavat niitä 10e/kpl hintaan.

En suosittele, älkää ostako ja sokeutuko "2 vuoden takuu" lupauksiin. Liian isot riskit sekä julmettumat kulut tulevat takuupalautuksien kanssa. Helpommalla pääsee kun tilaa itse ebaystä vastaavan ja rikkoutuessaan toimittaa akkujen/paristojen kierrätykseen - sama laatu. Vähemmällä vaivalla pääsee ja huomattavasti pienemmillä kustannuksilla.

Toinen vaihtoehto on käyttää sellaisia kauppoja, jotka toimivat Suomessa ja joihin pystyy takuuasioissa postittamaan tuotteen Suomen sisällä.

Kiitos Subtelin Mikalle kesästä 2014 kun hoidit asian kuten piti ja pitkä keskisormi Lisalle Subteliin, joka ei suostu hyvittämiseen. Tälläinen Lisan tapa toimia karsii asiakkaita ja tuo myös julkisesti esiin ongelmat, joista on pakko muille kertoa forumeilla.

Älkää siis ostako mitään - viimeistään takuuasioiden kulut syövät hyödyn!
 
"VMP"
2-3kk oman tappelun jälkeen Subtel laittoi sähköpostia, että heillä on nykyään Helsingissä toimipiste mihin vialliset akut voi toimittaa, mik on ihan kiva teoriassa.

Muuten järjettömän kiva juttu, mutta koska kerkesivät kieltäytymään hoitamasta 2-3kk sitten takuuasiaansa järkevästi ja vaativat kohtuuttomia postittamalla omaan piikkiin akkuja eli samaan hintaan kuin uusi akku olisi maksanut (50e) , niin tässä vaiheessa olin jo kerennyt akun totaalisen hajoamisen jälkeen ostamaan uuden, joten vanhaa ei enää ole, koska se on jo kierrätyksessä.

Eivät silti suostu hyviittämään ja "Lisan" vittuileva asiakaspalvelu senkun jatkuu vaikka mitä yrittää ja tästä kuitenkin mainittu aikoja sitten ja kyseessä toinen akku.

Pointti: Vaikka minulla olisi tuo viallinen akku, niin en tässä vaiheessa enää KOLMATTA noin paska-laatuista akkua enää halua.

Subtelin ongelma tai business malli on edelleen myydä erittäin paskaa laatua korkeaan ylihintaan. Ei Subtel.fi oikeasti ole sen halvempi kuin muutkaan vastaavat. Vanhempiin laitteisiin saa ihan uusia ja alkuperäisiäkin kannettavien akkuja esim. Huuto.netistä tai Tori.fistä edullisesti.

Hinta akuissa määrää laadun aika pitkälle ja alkuperäisellä akulla aina parempi tilanne ja varmempaa kuin näillä kusetusliikkeiden paska-akuilla. Kyseisessä yrityksessä ei ole mitään eroa noihin random ebay-myyjiin, ihan yhtä epäluotettavaa toimintaa varsinkin kun ongelmia tulee. Myynti sujuu yleensä "kivasti".


ÄLKÄÄ ostako, seuraukset tulevat vasta kuukausien päästä perästä.
 
"Jani"
Tilasin kuukausi sitten tuollaisen perus kiinakopion applen iphone latauskaapelista, EIVÄT TIEDÄ TOIMITUSPÄIVÄMÄÄRÄÄ!! tilasin yli kuukausi sitten, laitoin viikko sitten viestiä, sain tänään sähköpostia että ei heillä ole mitään tietoa milloib saavat tuotetta. Pyysin palauttamaan rahat, saa nähdä kauanko siinä kestää, onneksi maksoin paypallilla niin saan varmasti ainakin rahani pois. EN SUOSITTELE!!
 
En suosittele kyseistä firmaa.
Tilattiin 2 lumian akku ja maksettiin ne samantien, tilaus tuli suhtkoht nopeasti, mutta saatiin vain yksi akku vaikka jtilauslistassa luki 2. Mies lähetti sähköpostia firmaan, meni pitkä aika,että vastattiin. Vastaus oli että tilaus on lähetetty,tulee pian. Odotettiin jonkin aikaa, ei tullut akkua. Uutta viestiä firmalle, taas meni monta päivää vastauksessa ja pyysivät kuvaa tuotteesta, se lähetettiin ja nyt molemat lähetettiin sähköpostia, että puuttuva akku pitää lähettää tai maksaa rahat akusta tilille.
Viimmein saatiin toinenkin akku.
 
Viimeksi muokattu:
vierailijaukko
Jokunen viikko sitten tilasin Samsung-puhelimeen tarvikeakun. Toimituksessa kesti lähes kaksi viikkoa. Melkein heti tilauksesta tuli lähetysilmoitus, kun ei viikkoon alkanut kuulua otin yhteyttä Subteliin ja kertoivat että akku oli palautunut Saksan postilta jonkin virheen takia. Sanoivatg lähettävänsä sen uudestaan ja sain myös erikseen kysymällä seurantanumeron, joka toimi Saksan postin sivuilla sekä myös Suomen. Tuossa uudestaan lähetyksessä kesti myös viikon eli kokonaisuudessaan kaksi viikkoa meni saada tuolta akku. Akku on toistaiseksi toiminut.
 
vierailija
Tilasin 4.12 kahteen eri kannettavaan uudet akut. Paketti saapui 10.12 mutta sisällä oli vain yksi akku. Subtel väitti kovasti että ovat lähettäneet molemmat. Paketin paino oli vain yhden akun verran mutta silti eivät suostu lähettämään toista. Joudun nyt Paypalin kautta riitauttamaan kaupan.
Töykeätä asiakaspalvelua kyllä sai. Älkää ostako mitään Subteliltä!
 
Noi akut on paskoja,ei kannata ostaa. Ton yhen kerran kokeiltiin kyseistä firmaa,ei kiitos enää koskaan. :mad:
 
vierailija
Tilasin viime keväänä 2015 huhtikuussa akut ja akkukahvat kahteen Nikonin kameraan. Kun tilausta ei kuulut, aloin kysellä. Akut löytyi mutta akkukahvoja ei. Lupasin odottaa. Heinäkuussa akkukahvat löytyi mutta akkuja ei.- olivat myyneet akut jonnekkin välistä..tätä jatkui joulukuulle saakka, eli odottelin akkuja jotka saapuvat "parin viikon päästä". Joulukuussa kyllästyin odottamiseen ja peruin tilauksen. Palauttivat maksamani rahat ilman korkoja kahdessa päivässä. Tilasin samat tuotteet BatteryUpradelta ja ne saapuivat kahdessa viikossa.
 
vierailija
Ostin SubTelista 3 akkua läppäreihin Dell, Asus, Acer. Dellin akku ei ottanut virtaa => palautin heidän ohjeensa mukaisesti Suomen osoitteeseen. Rahojen takaisinsaanti vaati hirveästi työtä ja riitelyä ja kesti puoli vuotta; kuljetuksen ~9EUR vielä jouduin maksamaan itse. Nyt Asuksen vähän yli vuoden vanha akku lopetti lataantumisen. Shit!
 
vierailija
Tilasin läppäriin laturin, kesti muutaman päivän. Kävi niin kuumana ettei kestänyt koskea, piti ihme sirinää ja siihen loppui lataukset. Lähetin annettuun osoitteeseen mutta paketti lähti tulemaan takaisin. Pyysivät lähettämään uudestaan mutta arvaa lähetänkö? Lisää tällaisia yrityksiä niin postilaitos on oikea kultakaivos. En ikinä osta mitään kyseiseltä yritykseltä!!
 
vierailija
Läppärin akku simahti puolen vuoden käytön jälkeen. Pyysivät palauttamaan omalla kustannuksella Helsingin osoitteeseen (tilinumeron kera), josta akku jatkaisi sitten matkaa Berliiniin. Ei ole vaihtoakkua eikä lähetyskulujen palautusta omalle tilille näkynyt...
 
Laatu vaihtelee
Canon SX60 kameran akku kesti vain vuoden! Uutta en tuolta enää suostu tilamaan, eikä takuuasiat todellakaan toimi!
Kannettavan Compaq Presario CQ62 akku kesti noin kaksi vuotta! Nyt kannettava sammuu akun 70% kohdalla!
Mitkään kalibroinnnnit tai asetusmuutokset ei akkuun vaikuta.
Laatutaso vaihtelee aivan liikaa, eikä Suomessa ole virallista toimipistettä.
Virtuaali nettisivut ainoastaan Suomen kielellä.
 
vierailija
Minä tilasin kameran akun. Ensiksi tilaus makasi pari viikkoa siksi, ettei maksuni kuulemma näkynyt heidän tietokannassaan. Kun pommitin meileillä, maksu alkoi lopulta näkyä.

Nyt olen reilun kuukauden odotellut, ja viimeisin tieto on, että posti on kuulemma hukannut lähetyksen. Seurantakoodia eivät antaneet, mutta Mika Berliinistä ilmoitti, että pistävät uuden tulemaan. Uskon kun näen.

Olen jo vähän varautunut siihen, että hukkaan meni sekin kymppi. En jaksa alkaa ulkomaalaisen firman kanssa käräjöimäänkään.
no,kyllä sää suomi myyjäkin tavaraa saat kaupaksi kun laitat hnnat edes,,kohtuullisiksi.
 

Yhteistyössä