"Sukkapuikkokivut", supistuksiako?

Nyt rv 34, parin päivän ajan on ollut ns. sukkapuikkokipuja kohdunsuulla. Onko ne jotain supistuksia? menkkakipumaisia tuntemuksia ollut koko raskauden ajan ja nyt myös harjoitussupistuksia, koko vatsa menee ihan kovaksi palloksi.
 
jojo
Mulla ne ei oikeastaan esiintyneet (harjoitus) supistusten yhteydessä vaan ihan erikseen, mutta ekasta pistosta meni puolitoista viikkoa synnytykseen, eli eivät olleet pitkäikäinen juttu
 
.
Mulla on nyt rv35 ja kyseisiä kipuja on ollut jo useamman kuukauden ajan. Kivut loppuu kun vauva kiinnittyy ja laskeutuu. kivut tulee siitä kun lapsi poraa teitään alaspäin. Näin lääkäri mulle asian on selittänyt.
 
vieras
mä esitin saman kysymyksen neuvolassa ja eivät oikein tienneet asiasta. Kuitenkin jokainen ystävä, jolla lapsi tietää tuntee. ihan kuin äkkiä joku vetäis puikolla alapäästä sisään. sattuu kaameesti, mutta kestää vain pari sekuntia. Mulla meni pari kolme viikkoa synnytykseen, alkoi tuleen tiuhaan niitä. Kuitenkin kun synnytys lähti käyntiin, supistuksen on ihan erilaisia. ei siis ole synnytys suppareita. kai se pehmentää jotenkin kohdun suuta. Toisaalta kävin tarkistuksessa ( muista syistä ) ,eikä sukkapuikko suppareista huolimatta ollut tapahtunut mitään suurta kohdunsuulla. eli tiedä sitten. molemmat raskaudet meni yliaikaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tarkse:
Ei ne mulla ainakaan ollu supistuksia, kun niitä liitoskipuja. Sattu ihan sikana!
Liitoskipuja mulla on ollu rv 20 asti, jolloin jäin sairauslomalle- päivääkään en pärjää ilman särkylääkkeitä. Liitoskivut mulla tuntuu tossa karvakukkulalla ( :D ) ja lonkissa sekä alaselässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Mulla on nyt rv35 ja kyseisiä kipuja on ollut jo useamman kuukauden ajan. Kivut loppuu kun vauva kiinnittyy ja laskeutuu. kivut tulee siitä kun lapsi poraa teitään alaspäin. Näin lääkäri mulle asian on selittänyt.
Näin mäkin ajattelen, vauva jotenkin työntyy kohdunsuuta vasten ja se "venyy" ja sattuu tollai pistävästi.
 
vierailija
Mulla on rv17 ja muutamia kertoja nyt tullut vastaavanlaisia kipuja, kuin joku neulalla tökkisi alapäähän. Toivottavasti ei liity mitenkään kohdunsuun pehmenemiseen...
 

Yhteistyössä