sukulaisesta oli tehty ls-ilmo, kun nukutti vauvaa ulkona -18 asteen pakkasessa

"Hömelö"
[QUOTE="nessu";29473763]mä en ymmärrä koko ulkona nukuttamisen ideaa,neuvolassakin aina kysyivät että joko nukkuu ulkona,lopulta sanoin että joo toki. En nuku itsekkään ulkona kylmässä,miksi laittaisin sinne vauvan jolla ei toimi lämmön säätelykyky? hölmön hommaa, lapset nukku sisällä päikkärit 99% ja terveitä ovat[/QUOTE]

Joitakin vauvoja ei yksinkertasesti saa nukkumana sisällä. Omani oli just semmonen. Huutoo riitti vaikka tuntitolkulla, mutta unet sängyssä oli joidenkin minuuttien torkkuja. Ulkona nukku huomattavasti paremmin.
 
"Simpsons"
Se vaan sattuu olemaan fakta, että ulkoilmassa ihminen nukkuu paremmin. Telttailijat tietävät tämän!

Miettikääpä itse, kun vertaa pölyistä, tunkkaista hiilidioksidipitoista sisäilmaa raikkaaseen ulkoilmaan. Pienen lapsen kehitys on vauhdikasta, joten ainakin minä haluan tarjota parhaat edellytykset siihen nukuttamalla raikkaassa talvisäässä.
 
"Simpsons"
[QUOTE="Simpsons";29474133]Se vaan sattuu olemaan fakta, että ulkoilmassa ihminen nukkuu paremmin. Telttailijat tietävät tämän!

Miettikääpä itse, kun vertaa pölyistä, tunkkaista hiilidioksidipitoista sisäilmaa raikkaaseen ulkoilmaan. Pienen lapsen kehitys on vauhdikasta, joten ainakin minä haluan tarjota parhaat edellytykset siihen nukuttamalla raikkaassa talvisäässä.[/QUOTE]

Vielä oikein kylmällä törkkään sellaisen digitaalisen lämpömittarin anturin sinne vaatteiden väliin, niin pystyn helposti seurailemaan lämpötilaa.
 
"Hömelö"
[QUOTE="äipppä";29473909]No jos nyt YHTÄÄN VIITSIT lukea ketjua, sanoinkin jo tuolla että kaupassa on usein käytävä, ja harvan kauppamatka kuitenkaan on verrattavissa vauvan makuuttamiseen 3 tuntia vaunuissa -20 asteen pakkasilla.

Sanokaat mitä sanotte, minusta vähäjärkistä noilla astella pistää pieni vauva ulos tuntikausiksi, ja monella siinä voi mennä paljonkin pieleen sen pukemisen suhteen. Mutta johan täällä nyt joku sanoikin, että "ei se niin vaarallista ole jos nyt joskus vähän joku lapsista saa paleltumia". Halleluja.[/QUOTE]

Mun muistaakseni joku sano, ettei kylmät kädet ja varpaat haittaa, ei että paleltumat ei haittaa. Tosin että en mäkään usko että se ei haittais yhtään mitään, että ne varpaat ja sormet on vauvalla kylmät.

En tiedä muista, mutta ite ainaki nukutin lasta parvekkeella loppukesästä alkaen, eli ilmat kylmeni pikkuhiljaa. Ei sitä lasta tyrkätty ihan yks kaks kolmeks tunniks 25 asteen pakkaseen yksinään ja tehty pientä testiä että pysyyköhän se siellä lämpimänä. Jos lapsi on pysyny lämpimänä plus kympissä, sen jälkeen viidessä plusasteessa, nollakelillä, muutamassa pakkasasteessa jne. sinne pariinkymmeneen pakkasasteeseen asti, niin eiköhän siinä sillon voi olla lapsen tarkenemisesta ihan niin varma kun nyt mistää ylipäätään voi olla.
 
"Hömelö"
Mikä idea siinä on laittaa vauva kovalla pakkasella ulos vaunuihin nukkumaan ja sen jälkeen yrittää tilkitä se vaunu niin ettei kylmä pääse sisään? Eihän se enää ole raikkaassa ilmassa nukkumista, jos vauva on ympäröity tunkkaisilla (kärjistys) vilteillä. Raittiin ilman saamisella ei tuota enää voi oikein perustella, mutta toki monella voi olla ulkona rauhallisempi ympäristö, ja tiukasti topattuna ja käärittynä nukkuu paremmin.
Taisit ihan itse vastata omaan kysymyksees...
 
"Hömelö"
[QUOTE="äipppä";29474055]Nukkuuks se yötkin sit ulkona vaunuissa? :D[/QUOTE]

No ainaki meillä yöt oliki yhtä tuskaa. Että onneks nukku edes päiväunia jonkun verran ulkona.
 
VieVieras
Ja ainakin jo vähän isompi taapero herää takuulla itsekin siihen, jos on kylmä. Olen sitä mieltä, ettei muksu takuulla vetäisisi lähemmäs kolmen tunnin päikkäreitä, jos palelisi. Ihan pieni vauva on tietysti eri asia.
 
Rollolainen
Ongelmahan ei ole siinä, onko lapsen nukuttaminen pakkasessa turvalista vai ei, vaan siitä että sossu voi milloin tahansa viedä lapset minkä tahansa syyn takia, olipa lapsi siten vaarassa tai ei. Sossun mielipide asiasta riittää huostaanoton perusteeksi.
älä nyt viitsi provosoida, et usko tuohon itsekän. Aina on näissää huostaanottotapauksiaas vain kuulty yhtä osapuolta, kun sossujen päätökset on asalaisia, ei niitä saa levitellä julkisuudessa
 
"Hömelö"
Mä en oikeesti usko että turhaan sossut kenenkään lapsia vie. Eihän ne saanu vietyy Eerikaakan (eiks sen kuolleen tytön nimi ollu Eerika..?). En usko että kovinkaan moni vanhempi suostuu julkisuudessa tosta noin vaan myöntämään, että joo, vähän on tullu annettua selkään lapselle ja vähän on jääny ruokkimatta lapsi ja on tullu dokattua lapsen läsnäollessa, jätettyä yöks kotiin yksin, ei kiinnosta lintsaako lapsi koulusta jne. Ja jos nyt ei ihan älyttömästi oo lasta piessy tai käyttäny hyväks, niin eiköhän aika monen lapsen mielestä tuttu vaikkakin turvaton oma vanhempi oo silti mieluisampi vaihtoehto kuin se että väkisin joku sossun täti vie johonki laitokseen.
 

Yhteistyössä