Sunnuntairuokagallub

"vieras"
Ajateltiin pitää tänään jämäpäivä, eli täytyy katsoa mitä saa kokoon kaapin sisällyksestä. Vihanneksia on ainakin miljoonaa sorttia, ehkä jotain vokkia. Tai sitten jotain linssipataa kukkakaalin, porkkanoiden ja kesäkurpitsan kanssa. Katsellaan...
 
"jojo"
Paistelin porsaanfileestä pihvejä, ensin kunnon ruskistus ja sitten haudutus kerma-pippurikastikkeessa. Seuraksi perunamuusia, kotitekoista puolukkahilloa ja (kiitos Keittiönoidan, joka laittoi tänne palstalle ohjeen), aivan älyttömän hyviä maustekurkkuja :p Ekaa kertaa avattiin purkki ja maistettiin :)
 
...
[QUOTE="vieras";22302555]Saiskos ohjetta? :)[/QUOTE]

En oo edes aikasemmin tehnyt lasagnea tonnikalasta, mutta meinasin soveltaa tätä ohjetta:
http://www.hellapoliisi.fi/pastaruoat/tonnikalalasagne.php

Ajattelin laittaa yhen purkin tavallista tonnikalaa ja toisen chilitonnikalaa. Juustokastikkeen teen ihan samalla lailla kuin normilasagnessakin (eli jauhoja, maitoa, margariinia, juustoraastetta, mausteita), jätän tuossa ohjeessa olevan kaupan valmiin juustokastikkeen pois. :)
 
"vieras"
[QUOTE="mie";22302553]ei pahalla, hurjan juhlallista sunnuntaikisi, hih[/QUOTE]

missä kirjassa se on sanottu, että sunnuntaina pitäis ruoan olla juhlallista!!!!! kunhan mahansa saa täyteen -nih-
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22302870]missä kirjassa se on sanottu, että sunnuntaina pitäis ruoan olla juhlallista!!!!! kunhan mahansa saa täyteen -nih-[/QUOTE]
Niinpä!
T. Se, joka pitää tänään jämäpäivän. :D
 
Jauhemaksapihvejä, perunamuusia, porkkanaraastetta ja puolukkahilloa.
Jälkiruoaksi omenapiirakkaa.

Syöjiä "vain" 16 tänään (kun vävy ja yksi lapsenlapsista on poissa, samoin kuin yksi omista pojista sekä miniäkokelas). :D
 
Viimeksi muokattu:
"jojo"
Teetkö ne jauhemaksapihvit itse, Mummeliisa? Liikenisikö ohjetta? Tai joku edes voisi auttaa. Joku valmistaa kamalan kitkeriä, joku taas saa aikaan mukavan mietoja. Missä ero?
 
[QUOTE="jojo";22302952]Teetkö ne jauhemaksapihvit itse, Mummeliisa? Liikenisikö ohjetta? Tai joku edes voisi auttaa. Joku valmistaa kamalan kitkeriä, joku taas saa aikaan mukavan mietoja. Missä ero?[/QUOTE]

Teen itse. Raastoin jauhetun maksan sekaan raakaa perunaa, omenoita ja tietenkin paljon sipulia. Mausteina valkopippuria, meiramia ja suolaa. Ja aika runsaassa rasvassa paistoin (ja paistan eli vielä tirisee osa hellalla).

Voisiko se ero olla tuossa perunan ja omenan määrässä?
 
"pikkubertta"
[QUOTE="jojo";22302952]Teetkö ne jauhemaksapihvit itse, Mummeliisa? Liikenisikö ohjetta? Tai joku edes voisi auttaa. Joku valmistaa kamalan kitkeriä, joku taas saa aikaan mukavan mietoja. Missä ero?[/QUOTE]

Ja possun maksasta tulee kitkerää, naudan maksasta mietoja!
 
"jojo"
Kiitos jauhemaksapihviavusta! :) Jos saisin vaikka itsekin aikaan niitä, hyviä kun ovat.

Lisään sunnuntairuokagallupin perään vielä itsetehdyt karjalanpiirakat ja munavoin, niitä on kohta iltapalaksi. Tuoksuu jo!
 

Yhteistyössä