Suolainen piirakka, millä korvata kermaviili?

Löytyiskös täältä pikaisesti neuvoa.

Olen tekemässä vieraille kinkkupiirakkaa. Taikinan päälle siis normaalisti kinkkua, paprikaa, kermaviili ja juustoa.

Millä voisin korvata kermaviilin ja juuston kun pitäisi olla maidotonta?
 
"kotikokki"
Niin, jos siis tosiaan pitää olla maidoton, niin silloinhan pitää korvata sekä kermaviili että juusto. Ja siloin on jo vähän vaikeaa...
Jos taas pitää olla laktoositon, niin silloin ko tuotteita löytyy laktoosittomana.
 
"vieras"
En minäkään tekisi tollaista, jos kaksikin noin olennaista ainesosaa pitäisi korvata jollakin. varsinkaan, jos munakaan ei käy. Juuston korvaaminenkin tossa reseptissä olisi ainakin tosi hankalaa, tofujuusto ei käyttäydy uunissa sillälailla kuin tavallinen juusto.
Mikset tekisi vaikka tortilloja, kebabeja tai jotakin salaattia?
 
halipupu harmaana
Mä oon tehny kinkkupiirakan ilman maitoa omalle pojalle ja kyllä se lapselle maistu ilman juustoakin, mutta muille tein tavallisen kinkkupiirakan kermalla ja juustoraasteella. Kaurakerma on leivonnassa ja ruuanlaitossa suunnilleen saman makuista kuin ruokakermat eli ei erota kumpaa on käytetty kovin helposti.
 
vierailija
Oletteko kokeilleet Koskenlaskija-juustoa? Se mielestäni laktoositonta. Sulaa helposti veteen.
Tein itse siihen riisipuuronkin kun laktoosi-intoleranssi oli todella paha. En kestänyt edes lihalientä, jossa joskus oli maitijotain. Kuulemma toi lihan maun esille, sanoi edustaja.
 
vierailija
Oletteko kokeilleet Koskenlaskija-juustoa? Se mielestäni laktoositonta. Sulaa helposti veteen.
Tein itse siihen riisipuuronkin kun laktoosi-intoleranssi oli todella paha. En kestänyt edes lihalientä, jossa joskus oli maitijotain. Kuulemma toi lihan maun esille, sanoi edustaja.
Laktoositon ei riitä maitoallergiselle..
Vaan pitää olla täysin maidoton (ei maitoproteiinia)

Ja mitä hittoo, riisipuuro koskenlaskijaan vaikka laktoosittomia maitojuomia ja kermoja on vaikka kuinka :ROFLMAO:
 

Yhteistyössä