Suomenlapinkoiraa kellään?

Eli tulevaisuudessa ( muutaman vuoden päästä ) ois toiveissa lappalainen. Nyt oisinkii halukas tietämään onko kellään ko. rotua ja kuinka tulee toimeen lasten kanssa? Oon kyllä lukenut rotumääritelmät ja kasvattajien nettisivuja mut nyt ois hakusessa ihan käytännön kokemukset.
Hiljastahan täällä palstalla on mut yritän kuitenkii... B)
 
Meillä on suomenlapinkoira narttu,ollut nyt kuukauden verran :D
On ihmisystävällinen ja mukava kaveri,tykkää lapsista :heart: Tää on meidän ensimmäinen koira ,joten kokemusta ei ole kauheesti vielä ;)
 
Meiltä löytyy kaksi lappalaispoikaa. Toinen sosiaalinen kaikkien ihmisten kaveri, ja tulee toimeen lastenkin kanssa. Toinen onkin sitten vähän varautuneempi, enkä ihan aukottomasti usko että pienten lasten kanssa välttämättä pärjäisi. Tuokin on niin koirakohtaista, mutta käsittääkseni rodun edustajat tulee yleensä lasten kanssa juttuun.
 
Mun äitillä on,3 vuotias uros.Äitillä ei lapsia enää kotona mutta kun me pyyhelletään siskon kanssa lapsien kanssa paikalle(lapset nyt 7 ja 10 vuotiaat)niin koira on aina yhtä onnessaan.Rakastaa noita lapsia yli kaiken.Muutenkin on tosi kiltti ja rauhallinen.
 
Meillä oli lappalaisnarttu muutama vuosi sitten ja jouduttiin antamaan pois... Osui ilmeisesti harvinaisen kovapäinen yksilö kohdalle, sillä se mm. puri lapsia sekä aikuista useita kertoja... Kouluttaa kyllä koitettiin, ammattilaistenkin konsultoimana, mutta oppi ei mennyt perille. Edelleen olen sitä mieltä, että lappari on "se ainoa oikea koira", mutta en uskalla uutta ottaa ennenkuin lapset ovat isoja.
 
Meillä oli lapinkoirauros, tuli meille aikuisena lapsiperheestä ja hyvin oli tullut lasten kanssa toimeen.

Tämä meidän toinen tapaus lapinporokoiranarttu on ollut aivan mahtava lapsikoira. Oli 5 vuotias kun pikku-ukko synty. Kertaakaan ei ole tarvinnut miettiä uskaltaako jättää lasta ja koiraa keskenään vahtimatta joka ikinen sekunti. Eikä ole tämän kolmen vuoden aikana kertaakaan edes yrittänyt purra lasta vaikka aihettakin olisi välillä ollut.
 
hei, meil on lappalais pentu uros , ja kiintynyt kovaski lapsiin. :)
ei pärjäisi ilman lapsia jos nyt pitäs erottaa. en kyllä koskaan vaihtais tuota meidän pentua ! :) ja onnea jos vain ostatte pennun . =)
olemme jo katsomassa toista pentua kaveriksi , kiintyy itsekkin liikaa kun jo toista itse olen katsomassa NIIN IHANIA !!
 

Yhteistyössä