suonikohjuista

  • Viestiketjun aloittaja emma-annina
  • Ensimmäinen viesti
emma-annina
Auttakeehan ystävät hyvät! Odotan esikkoa viikolla 13+ ja nyt näkyy vasemmassa jalassa suonikohjun alku. Voiko sen pahenemista mitenkään ehkäistä? Jalkaa myös särkee hiukkasen :( Auttavatko lentosukat? Kalliita sukkia mie en viitsisi ostaa, jos ei noista ole mittään hyötyä... Hieronta? Ylöspäin olen koittanut jalkaani pitää ja se auttaakin hetkellisesti. Onko kenelläkään muulla samanlaista ongelmaa????
 
lentosukat on hyvät ja se että pitää niitä jalkoja aina ku mahollista ylhäällä. liikuntakin auttaa, pistää veren kiertämään niin se ei sitten pakkaudu. runsaasti nesteitä. ja seisomatyötä välttää niin paljon ku mahollista.
 
Ala käyttään tukisukkia tai tukisukkahousuja!Mulla jäi kauheet suonikohjut toisen jalan polvitaipeeseen ku en pitäny tukisukkahousuja....Ne tuntu ahdistavilta enkä sit pitäny.Instrumentariumista saa ainaski sit raskaana oleville äitiysmallisiakin.Sain sovittaa rauhas ja ne olis tilannu mulle, en sit tilannu kummiskaa.Aluks varmaan voit pitää iha tavallisia tukisukkahousuja.
 
-peukku-
Mä tein hoitotyötä raskausaikana ja sain luvan kans ottaa töistä yhdet antiemboliasukat, joita käytetään laskimotukosten ja kohjujen estoon.

Oli meinaan sellaset, että olis voinu nukahtaa seisaalleen ja ryhti olis säilynyt :D

Muuten juu, eipä ollut kohjuja mulla, ei ole tullut kummastakaan raskaudesta. Kurjia kyllä olisivat :/

 
mulle tullut myös nyt järkyt kohjut toisessa raskaudessa. mitään tukisukkia en kyllä oo käyttäny ku ahistaa koko ajatuskin.... nyt mua vaan hirvittää kun tää yks pullistunu suoni alkaa tuolta ihan karvotuksesta, tuntuu et toinen häpyhuuli ois kokonaan yhtä kohjua. en oo uskaltanu peilillä kattoo ja mahan yli en enää nää, viikkoja 30. nyt vielä kun kuulin että kaveri oli oikeesti lähellä kuolemaa, sai tosi pahan verenhukan synnytyksessä kun kätilö leikatessaan välilihaa, oli puhkassu suonikohjun!!! :eek: :eek: katotaan nyt sit mitä lääkäri sanoo kun näkee ton, viikolla 35 pitäis olla tarkastus.
 
Mulle tuli toisessa raskaudessa suonikohjut häpyhuuliin ja voin taata et ei oo kiva! Tein vielä seisomatyötä ja vauva oli tosi alhaalla koko ajan, kyllä tuntu et alapää räjähtää! Yritin pitää tukisukkahousuja, mut ne ahisti niin paljon et tuntu vielä hirveemmältä. Jos suonikohjut on jaloissa voisin kuvitella, et tukisukat ois hyvä juttu, ne kun ei mahaa puristele.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.11.2004 klo 17:22 niisku78 kirjoitti:
Mulle tuli toisessa raskaudessa suonikohjut häpyhuuliin ja voin taata et ei oo kiva! Tein vielä seisomatyötä ja vauva oli tosi alhaalla koko ajan, kyllä tuntu et alapää räjähtää! Yritin pitää tukisukkahousuja, mut ne ahisti niin paljon et tuntu vielä hirveemmältä. Jos suonikohjut on jaloissa voisin kuvitella, et tukisukat ois hyvä juttu, ne kun ei mahaa puristele.
miten sun synnytys sujui kun oli kohjuja siellä häpäreissä? ja paraniko ne siitä .. :\| mulla kanssa tuntuu aina kun jonkun aikaa istuu ja sitten nousee seisomaan niin että räjähtää jotain tuolla alapäässä :eek:
 
emma-annina
Tiedätkö saako noita siun mainitsemia antiemboliasukkia jostain? Ja paljonko maksavat. Vai ovatko ne ihan tavallisia tukiasukkia??? Jotain minun tarttis kyllä tehdä, koska jalat on sen verran kipeät. Saakohan nuita sukkiksia edes jalkaan sitten kun maha on oikein iso? Kun ei kengännauhojakaan välttämättä saa itse solmittua. Tietääkö kukaan mitä kohjuille tapahtuu synnytyksen jälkeen? Eivät taida kadota?!? :/ Pienenävätkö edes??? Ovatkohan vielä kipeät?
 
Kyllä suonikohjut häpäreistä lähtee, ne "kutistuu" heti synnytyksen jälkeen, kun paine häviää. Mut jää niistä vähä jälkiä. Se on tosi harvinaista et joutus alapäästä leikkaa suonikohjuja, onnex! Mut se on melkein takuuvarma juttu et seuraavassa raskaudessa ne tulee uudelleen, siks en enää tee lapsia. Tai jos toi muisti alkaa pätkii :D
 

Yhteistyössä