Suositelkaa hyvää musiikkia

  • Viestiketjun aloittaja Sirveli
  • Ensimmäinen viesti
Sirveli
Mulla on viime vuodet pyöriny nuo samat artistit nuissa levy hankinnoissa. Joten nyt toivoisin teidän kertovan vinkkejä oikein hyvästä musiikista. Ei kiinnosta mikään tusinapoppi vaan aikuisempi ja ehkä erikoisempikin (varsinkin mystinen) musiikki ja sellainen jossa on jotain sisältöäkin sanoissa.

Itse tykkään erityisesti Juha Tapiosta ja Enigmasta.
 
Mie tykkään kovasti Stingistä. Se ei ole tusinapoppia, vaan aikuisempaa musaa. Ei ehkä kuitenkaan kovin mystistä....paitsi että eikös se tehnyt just uuden levyn vähän erilaisempaa musiikkia kuin yleensä... en vaan ole vielä ehtinyt siihen tutustua!
Kotimaisesta musasta ei iske oikein mikään sillai erityisesti. Anna Erikssonista tykkään.
 
Maijun mamma harmaan
Heip, ulkolaisista suosittelen kokeilemaan kanadalaista lauluntekijää, laulajaa nimeltään Sarah McLachlan. Tutustuin artistiin jo vuosia sitten ja vei sydämeni aivan totaalisesti! Erittäin suosittu artisti tuolla "rapakon takana" ja joitain biisejä löytyy esim leffojen soundtrackeilta. Aivan loistavaa aikuista musaa...
 
Käyhän jossain levyliikkeessa kuuntelemassa (on ainakin Free Record Shop:n valikoimissa):
Cafe' Del Mar volumen Cinco 1998 (ehdoton suosikkini) ja
Cafe' Del Mar volumen Cuatro 1997 (hyvänä kakkosena).
Molemmat levyt on erinomaista taustamusaa, kaunista, melodista, rentouttavaa ja hieman mystistäkin. Itse en niihin varmaan ikinä kyllästy!
Noita kokoelmia (Cafe' Del Mar) on useita mutta nämä kaksi on ovat:
Compiled with love by José Padilla. Suosittelen lämpimästi :p !
 
äityli savosta
Hei,

Minulle on kolahtanut Cristina Agilleran musiikki ihan täysin (en tiiä, kirjoitetaanki sukunimi noin). Naisella aivan upee ääni, ja kappaleiden melodiat aikuiselle sopivaa musiikkia. Kappale "Hurt" on ollut nyt paljon soitettuna radiossa, Suosittelen! ;)
 
Vaikeata suositella hyvää musaa..itse kuuntelen laidasta laitaan ja mielialan mukaan :kieh: Jo mainittuja;Christina Aguilera,Shakira,Pink.Suomalaisista Apulanta,Poets of the fall,NIghwish..lista on loputon =)
 

Yhteistyössä