Suositelkaa hyviä kirjoja. Olen valmis poikkeamaan mukavuusalueeltani.

"harmaana"
Anna-Leena Härkönen, Leena Lehtolainen, Nora Roberts (hömppä romantiikkaa), Robin Cook (lääketieteellisiä jännäreitä), Tess Gerritsen (lääketieteellisiä jännäreitä), Torey Hayden (psykologin kirjoittamia kirjoja lapsia hoitavasta psykologista)
Dave Pelzer- Pimeän poika (melko karmiva tarina hirveästä äidistä ja hänen pojastaan)
Johan Theorin: Sankta Psykon kasvatit (pohjimmiltaan kertoo rakkaudesta, jännäri)

Ai että, näitä ois niin paljon :)
 
  • Tykkää
Reactions: Äidin blogi
kerros
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30235984:
Joo..lähden kyllä noiden rikosten jäljille. En halua lukea kirjaa ja itkeä joka sivun kohdalla.
Olen liian heikkohermoinen "tosi tarinoille"..nuorena ne meni paremmin. Muutama viikko sitten luin jälleen Nancyn. Olin ostanut sen 1995 ja lukenut silloin ekan kerran.

En varmasti ikinä ole itkenyt niin silmiäni päästä kuin sitä lukiessani.
No, vanha herkkä pieru:ashamed::D
Mäkin luin Nancyn uudelleen äskettäin ja itkin suorastaan hysteerisesti. Luin sen joskus teininä ja silloin se tuntui lähinnä jännittävältä :O

Kestosuosikkini, joita aina tuputan:
Gabriel Garcia Marquez
Toni Morrison

Jeanette Winterson (Majakanvartija), Andrea Levy (onkohan jo suomennoksia?).

Tällä hetkellä luen Salman Rushdien Keskiyön lapsia. Olen lukenut pari muuta Rushdien kirjaa, mutta tämä sai koukkuun ihan eri tavalla, upea kirja. Seuraavaksi luen Saatanalliset säkeet uudemman kerran, jos saisin siitä nyt enemmän irti.
 
"Lukutoukka"
Tapani (tai Tapio) Sopanen: "Kyyneleet eivät puhdista" Siitä on tosi kauan aikaa, kun luin, mutta vaikka en enää muista edes kunnolla juonta, muistan sen tunteen, jonka kirja sai aikaan. Jossain kohtaa oli kyllä pakko itkeäkin.

Joskus tein niin, että lainasin kirjastosta järjestään kirjoja 1/kirjailija. Jos innostuin, luin tekijän muutkin teokset, muuten palautus alun luettuani. Löysin yllättävän paljon ihania kirjoja, joiden kirjoittajista en ollut koskaan kuullutkaan.
 
[QUOTE="Lukutoukka";30236275]Tapani (tai Tapio) Sopanen: "Kyyneleet eivät puhdista" Siitä on tosi kauan aikaa, kun luin, mutta vaikka en enää muista edes kunnolla juonta, muistan sen tunteen, jonka kirja sai aikaan. Jossain kohtaa oli kyllä pakko itkeäkin.

Joskus tein niin, että lainasin kirjastosta järjestään kirjoja 1/kirjailija. Jos innostuin, luin tekijän muutkin teokset, muuten palautus alun luettuani. Löysin yllättävän paljon ihania kirjoja, joiden kirjoittajista en ollut koskaan kuullutkaan.[/QUOTE]


Kiinnostaisi..muistatko ketään? Tai kirjan nimeä?
 
Dead parrot
Minäkin suosittelen Khaled Hosseinia ja Ulla-Lena Lundbergia. Jälkimmäisen tuotannon aloittaisin 'Jään' sijaan kylläkin esikoisromaanista: Kuninkaan Anna | Gummerus Kustannus

Muita viimeaikaisia varauksetta suositeltavia:
Tommi Kinnunen - Neljäntienristeys
Jhumpa Lahiri - Tulvaniitty
Tuomas Kyrö - Ilosia aikoja, Mielensäpahoittaja

Joitain yksittäisiä äkkiseltään mieleentulevia:
Seppo Heikinheimo - Mätämunan muistelmat
John Irvingin varhaisempi tuotanto
Juha Itkonen - Myöhempien aikojen pyhiä
Stieg Larssonin trilogia (varaa muutama päivä pelkästään lukemiseen, nämä tulee ahmittua!)
Linn Ullman - Ennen unta
Christian Jungersen - Poikkeus säännöstä
 
"Jenis"
Amy Tanin ja Anne Tylerin kirjat on mukavaa luettavaa - suht kevyttä ja sujuvaa mutta ei aivan täysin hömppää :)

Murakami on kans hyvä, mutta vaatii enemmän keskittymistä.
 
"Lukutoukka"
Hei #36, valitettavasti en enää muista. Olen lukenut noin 40 vuotta kirjoja, ahkerimmillaan yksi/päivä. Lasten ollessa pieniä luin vähemmän, nipistin joka toisesta yöstä muutaman tunnin lukemiseen. Vain harvat ovat jääneet mieleeni niminä. Useimmat ovat mielessäni kuin kokemuksina ja tunteina.
 

Yhteistyössä