Suositelkaa hyviä (ranta)lomakohteita 1v:n kanssa helmikuussa?

  • Viestiketjun aloittaja Jeps
  • Ensimmäinen viesti
Jeps
Eli tammi-helmikuussa pitäis johonkin päästä, lapsukainen on silloin reilu 1v. Mielessä olisi löhöloma, mutta olisi kiva jos vähän kulttuuriakin olisi tarjolla. Budjetti n. 700e/aikuinen. Kanariansaaret ei jostain syystä nappaa, mutta kokemuksia niistäkin otetaan vastaan :)
 
katmat
Pystyykö rantalomasta nauttia noin pienen kanssa?? Mä en ainakaa pystyis.Lapset ny 5 ja 2 eikä kävis mielen viereskää lähteä etelään ennenku ovat koulussa,ku reissu tietäis vaan lisärasituksia,ei sielä ehtis noiden termiittien kans rentoutua.Mutta kukin tyylillää :D
 
No jos tohon aikaan ei Kanarialle halua niin sit joutuukin lähtee vähän kauemmaksi jos lämpöä hakee.
Meillä kokemusta Kanariasta ja lasten kanssa ihan kivaa. Valkkaa vaan sellasen rauhallisemman paikan ettei päädy engelsmannien biletys hotelliin :kieh:
 
4n äiti
no välimerellä ei ole oikein lämmintä tuohon aikaan, joten pakko mennä alemmaksi tai itään. kanarialla on tasaisesti lämpöä ja pöpjä ei tartte pelätä. egyptissä olisi kulttuuria, mutta kallistakin. thaimaa on kanssa hintava ja riittääkö viikko? kyllä sitä paitsi kanariallakin ON kulttuuria, paljon vanhempaa kuin täällä. sieltä saa pienelle kivasti muonaa ja tarvikkeita kaupoista. jos ette etsi lämpöä niin silloin mahdollisuudet ovat moninaiset.
 
ap
Ajateltiin lähteä kun tyttö on vielä noin pieni, eikä maksa kuin n. 50e. Yli 2vuotiaasta menee jo ainakin puolet aikuisen hinnasta. Varmasti pystyy nauttia, tyttö kun on melko helppo tapaus :)
 
4n äiti
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Pystyykö rantalomasta nauttia noin pienen kanssa?? Mä en ainakaa pystyis.Lapset ny 5 ja 2 eikä kävis mielen viereskää lähteä etelään ennenku ovat koulussa,ku reissu tietäis vaan lisärasituksia,ei sielä ehtis noiden termiittien kans rentoutua.Mutta kukin tyylillää :D
ihmisiä on kahdenlaisia: toisista matkailu avartaa ja he opettavat lapset pienestä asti matkustamaan. toisen mielestä se on rasittavaa ja lasten kanssa vielä enempi sitä. jokainen tyylillään. *meidän 2,5 vee lähtee marraskuussa kolmannen kerran kanarialle...*
 
4n äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ajateltiin lähteä kun tyttö on vielä noin pieni, eikä maksa kuin n. 50e. Yli 2vuotiaasta menee jo ainakin puolet aikuisen hinnasta. Varmasti pystyy nauttia, tyttö kun on melko helppo tapaus :)
oikea asenne. mitä pienenpi, sitä helpompi lentomatkustaja. uhmaikäinen on vaikein, muttei mahdoton. meillä ollut 3kk pienin kanariankävijä eikä matkalla ollut mitään ongelmia.
 
xx
Meille kanarian saaret on ihan ehdoton. Käyty jo monta kertaa ja meille se sopii. Siistiä, turvallista, helppoa. Varsinkin lapsen kanssa. Kanarialla on monta erilaista vaihtoehtoa, pienenmpää ja suurempaa paikkaa, enemmän ja vähemmän turistirysää. Me mennään taas joulukuussa! 2,5kk vielä odotettavaa!!!!!
 
ap
Oi, kiitoksia paljon vastauksista! Thaimaahan ei tosiaan riitä rahat, ehkä se kanaria sitten olisi varteenotettava vaihtoehto :) Mitkäs saaret siellä sitten on nuorten paikkoja? Näköjään Ingles ainakin :D
 
4n äiti
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Meille kanarian saaret on ihan ehdoton. Käyty jo monta kertaa ja meille se sopii. Siistiä, turvallista, helppoa. Varsinkin lapsen kanssa. Kanarialla on monta erilaista vaihtoehtoa, pienenmpää ja suurempaa paikkaa, enemmän ja vähemmän turistirysää. Me mennään taas joulukuussa! 2,5kk vielä odotettavaa!!!!!
me mennään marraskuussa. olen kanssasi niin samaa mieltä kanariasta, ihan turhaan jotkut haukkuu ja pitää junttina. siellä on lisäksi sellaisia vaatekauppoja, joita Suomessa ei ole. murkuille tärkeää meillä.
me käymme sitten miehen kanssa kahdestaan "laatulomilla" hakemassa korkeampaa kulttuuria.
 
4n äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Oi, kiitoksia paljon vastauksista! Thaimaahan ei tosiaan riitä rahat, ehkä se kanaria sitten olisi varteenotettava vaihtoehto :) Mitkäs saaret siellä sitten on nuorten paikkoja? Näköjään Ingles ainakin :D
Bahia Feliz on meidän suosikki pienten kanssa. puolihoito, ranta, ostari ja uima-altaat 500 m:n alueella. Atlanticon isoon ostariin ei ole pitkä matka. lentokentältä on Gran Canarialla lyhin matka tuonne. mutta muillakin saarilla on kivoja kohteita.
 
mekin....
Minäkin olisin kiinnostunut kohteista, meidän tyttäremme on maalis-huhtikuussa (jolloin olisi siis tarkoitus lähteä) 8-9kk. Jonnekin lämpimään, ja ns."turvalliseen" paikkaan? Dubai? Thaimaa?

(Ja ap ei kysynyt kannattaako lähteä, vaan että MIHIN kannattaa lähteä.. Pysykää kotona jos ette halua lähteä ja pitäkää moraalisaarnat itsellänne.. todella raivostuttavaa..)
 
katmat
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Pystyykö rantalomasta nauttia noin pienen kanssa?? Mä en ainakaa pystyis.Lapset ny 5 ja 2 eikä kävis mielen viereskää lähteä etelään ennenku ovat koulussa,ku reissu tietäis vaan lisärasituksia,ei sielä ehtis noiden termiittien kans rentoutua.Mutta kukin tyylillää :D
ihmisiä on kahdenlaisia: toisista matkailu avartaa ja he opettavat lapset pienestä asti matkustamaan. toisen mielestä se on rasittavaa ja lasten kanssa vielä enempi sitä. jokainen tyylillään. *meidän 2,5 vee lähtee marraskuussa kolmannen kerran kanarialle...*
Niin,minä kuulun niihin joiden mielestä paras loma on se kun saa olla kotona eikä tartte tehdä mitään.Metsäretket luontoon ja laavulle sekä ystävien tapaaminen riittävät.Mua aivan ahdistaa ajatus,että pitäis alkaa pakata jotaki etelänmatkaa varten noiden pienten lasten kans.ja lisäksi pienempihän on vielä niin pieni että eihän se myöhemmin muistais koko reissusta mitään...Kyllä mä uskon,että ne ehtivät avartaa maailmaansa matkailun parissa sitten kun ovat kouluiässä,silloin joku etelänmatkaki tuntuu mielekkäämmältä. Kyllä se on enempi vanhempien oma tarve kun pienen kanssa lähdetään matkaan,ei se alle kouluikäinen siitä paljon kostu,mutta tietenkin jos reissu auttaa vanhempia jaksamaan arkea niin se on tärkeä reissu :) Itse en lähtis,vaikka nyt joku tulis antaan ilmaiset liput...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mekin....:
Minäkin olisin kiinnostunut kohteista, meidän tyttäremme on maalis-huhtikuussa (jolloin olisi siis tarkoitus lähteä) 8-9kk. Jonnekin lämpimään, ja ns."turvalliseen" paikkaan? Dubai? Thaimaa?

(Ja ap ei kysynyt kannattaako lähteä, vaan että MIHIN kannattaa lähteä.. Pysykää kotona jos ette halua lähteä ja pitäkää moraalisaarnat itsellänne.. todella raivostuttavaa..)
Aivan :D
 
katmat
Alkuperäinen kirjoittaja mekin....:
Minäkin olisin kiinnostunut kohteista, meidän tyttäremme on maalis-huhtikuussa (jolloin olisi siis tarkoitus lähteä) 8-9kk. Jonnekin lämpimään, ja ns."turvalliseen" paikkaan? Dubai? Thaimaa?

(Ja ap ei kysynyt kannattaako lähteä, vaan että MIHIN kannattaa lähteä.. Pysykää kotona jos ette halua lähteä ja pitäkää moraalisaarnat itsellänne.. todella raivostuttavaa..)
ei ollu tarkoitus pitää mitää moraalisaarnaa.Halusin vain tietää että onko olemassa joku joka oikeasti virkistyy ja rentoutuu lähtiessään pienen kanssa etelään.Sen vain halusin tietää...
 
4n äiti
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Pystyykö rantalomasta nauttia noin pienen kanssa?? Mä en ainakaa pystyis.Lapset ny 5 ja 2 eikä kävis mielen viereskää lähteä etelään ennenku ovat koulussa,ku reissu tietäis vaan lisärasituksia,ei sielä ehtis noiden termiittien kans rentoutua.Mutta kukin tyylillää :D
ihmisiä on kahdenlaisia: toisista matkailu avartaa ja he opettavat lapset pienestä asti matkustamaan. toisen mielestä se on rasittavaa ja lasten kanssa vielä enempi sitä. jokainen tyylillään. *meidän 2,5 vee lähtee marraskuussa kolmannen kerran kanarialle...*
Niin,minä kuulun niihin joiden mielestä paras loma on se kun saa olla kotona eikä tartte tehdä mitään.Metsäretket luontoon ja laavulle sekä ystävien tapaaminen riittävät.Mua aivan ahdistaa ajatus,että pitäis alkaa pakata jotaki etelänmatkaa varten noiden pienten lasten kans.ja lisäksi pienempihän on vielä niin pieni että eihän se myöhemmin muistais koko reissusta mitään...Kyllä mä uskon,että ne ehtivät avartaa maailmaansa matkailun parissa sitten kun ovat kouluiässä,silloin joku etelänmatkaki tuntuu mielekkäämmältä. Kyllä se on enempi vanhempien oma tarve kun pienen kanssa lähdetään matkaan,ei se alle kouluikäinen siitä paljon kostu,mutta tietenkin jos reissu auttaa vanhempia jaksamaan arkea niin se on tärkeä reissu :) Itse en lähtis,vaikka nyt joku tulis antaan ilmaiset liput...
tietenkin matkailu lasten kanssa on aikuisia varten. mutta iloisia ne meillä ovat aina olleet auringossa talvisin, eikä sinne tarvitse pakata paljon mitään. vaeltamassa käymme miehen kanssa kahdestaan tai yksikseen. sekin on mukavaa lomailua. mutta loma pelkästään kotona ei ole minulle loma. sen verta mustalainen vissiin olen ma.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Oi, kiitoksia paljon vastauksista! Thaimaahan ei tosiaan riitä rahat, ehkä se kanaria sitten olisi varteenotettava vaihtoehto :) Mitkäs saaret siellä sitten on nuorten paikkoja? Näköjään Ingles ainakin :D
Bahia Feliz on meidän suosikki pienten kanssa. puolihoito, ranta, ostari ja uima-altaat 500 m:n alueella. Atlanticon isoon ostariin ei ole pitkä matka. lentokentältä on Gran Canarialla lyhin matka tuonne. mutta muillakin saarilla on kivoja kohteita.
Voi vitsi, kuulostaa hyvältä!
 
4n äiti
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Alkuperäinen kirjoittaja mekin....:
Minäkin olisin kiinnostunut kohteista, meidän tyttäremme on maalis-huhtikuussa (jolloin olisi siis tarkoitus lähteä) 8-9kk. Jonnekin lämpimään, ja ns."turvalliseen" paikkaan? Dubai? Thaimaa?

(Ja ap ei kysynyt kannattaako lähteä, vaan että MIHIN kannattaa lähteä.. Pysykää kotona jos ette halua lähteä ja pitäkää moraalisaarnat itsellänne.. todella raivostuttavaa..)
ei ollu tarkoitus pitää mitää moraalisaarnaa.Halusin vain tietää että onko olemassa joku joka oikeasti virkistyy ja rentoutuu lähtiessään pienen kanssa etelään.Sen vain halusin tietää...
kyllä me voimme sanoa olevamme virkistyneitä ja arkea taas jaksaa kun käymme lämmössä keskellä talvea.
 
4n äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Oi, kiitoksia paljon vastauksista! Thaimaahan ei tosiaan riitä rahat, ehkä se kanaria sitten olisi varteenotettava vaihtoehto :) Mitkäs saaret siellä sitten on nuorten paikkoja? Näköjään Ingles ainakin :D
Bahia Feliz on meidän suosikki pienten kanssa. puolihoito, ranta, ostari ja uima-altaat 500 m:n alueella. Atlanticon isoon ostariin ei ole pitkä matka. lentokentältä on Gran Canarialla lyhin matka tuonne. mutta muillakin saarilla on kivoja kohteita.
Voi vitsi, kuulostaa hyvältä!
sanon suoraan, että siellä tämä äiti lepää. kuohari muuten maksaa vaan 4 egeä plo, joten suosittelen sitä sieltä lähikaupasta! en viime vuonna liikkunu 500 m:n alueelta minnekään ja en ois ikinä tahtonu sieltä kotio...en tehnyt siellä mitään kotihommia enkä töitä viikkoon. samanlainen loma tulossa, 2kk vielä....menemme siis ihan samaan paikkaan!
 
katmat
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Alkuperäinen kirjoittaja mekin....:
Minäkin olisin kiinnostunut kohteista, meidän tyttäremme on maalis-huhtikuussa (jolloin olisi siis tarkoitus lähteä) 8-9kk. Jonnekin lämpimään, ja ns."turvalliseen" paikkaan? Dubai? Thaimaa?

(Ja ap ei kysynyt kannattaako lähteä, vaan että MIHIN kannattaa lähteä.. Pysykää kotona jos ette halua lähteä ja pitäkää moraalisaarnat itsellänne.. todella raivostuttavaa..)
ei ollu tarkoitus pitää mitää moraalisaarnaa.Halusin vain tietää että onko olemassa joku joka oikeasti virkistyy ja rentoutuu lähtiessään pienen kanssa etelään.Sen vain halusin tietää...
kyllä me voimme sanoa olevamme virkistyneitä ja arkea taas jaksaa kun käymme lämmössä keskellä talvea.
No se on mukavaa.Me,kun olemme joitakin kertoja olleet kotimaassa muutaman päivän kylpylälomalla noiden pienten kanssa,niin ollaan oltu ihan
rättipoikki ja on seuraava viikko pitäny toipua "loma"reissusta... :D
 
ap
Itse en ole koskaan ollut etelässä, enkä perheen kanssa Ruotsin reissua pidemmällä. Toki etelään lähdemme meidän aikuisten takia, eikä varmasti tyttö muista reissusta yhtikäs mitään. Mutta pitäisikö lapsi komeroon lukita, kun ei kuitenkaan muista lapsuudesta mitään??

Haluan totuttaa lapseni kaikenlaiseen menoon, leffassa ollan käyty sekä ketjuravintoloissa syömässä. Miksei siis myös etelänmatkalla? Kanaria kyllä houkuttelisi helppouden takia, vaikka aikaisemmin vannoin etten ikinä tule astumaan mihinkään Kanariansaarille :D Luin jonkun jutun joskus, kun vanhemmat oli lähteneet kahden vaippaikäisen lapsen kanssa reilaamaan pitkin Eurooppaa! Ei asioista tarvitse aina niin vaikeita tehdä, vaikka itse en lähtisi edes yhden lapsen kanssa reilireissulle :D
 
mekin...
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Alkuperäinen kirjoittaja mekin....:
Minäkin olisin kiinnostunut kohteista, meidän tyttäremme on maalis-huhtikuussa (jolloin olisi siis tarkoitus lähteä) 8-9kk. Jonnekin lämpimään, ja ns."turvalliseen" paikkaan? Dubai? Thaimaa?

(Ja ap ei kysynyt kannattaako lähteä, vaan että MIHIN kannattaa lähteä.. Pysykää kotona jos ette halua lähteä ja pitäkää moraalisaarnat itsellänne.. todella raivostuttavaa..)
ei ollu tarkoitus pitää mitää moraalisaarnaa.Halusin vain tietää että onko olemassa joku joka oikeasti virkistyy ja rentoutuu lähtiessään pienen kanssa etelään.Sen vain halusin tietää...
Juu, kyllä on olemassa, usko tai älä. Meille metsäretket luontoon ja ystävien tapaaminen on ihan arkipäivää, joten ulkomaille lämpimään lähteminen on lomailua ja rentoutumista. Matkustelimme mieheni kanssa paljon jo ennen vauvaa, joten miksi pitäisi jäädä nyt kotiin? Itse muistan loman etelään vanhempieni kanssa 5-vuotiaana, ja siitä eteenpäin kaikki paikat missä kävimme, ihanina, ikimuistoisina reissuina joita odotettiin puoli vuotta etukäteen ja laskettiin öitä loman alkuun. Haluan myös omien lasteni saavan matkailumuistoja. Ettei nyt olisi kateutta kehissä...?
 

Yhteistyössä