Suositelkaa kirjoja mulle!

  • Viestiketjun aloittaja "hih"
  • Ensimmäinen viesti
"hih"
Eli, lyhykäisyydessään sanottuna, pidän tositapahtumiin perustuvasta kirjallisuudesta. Ei oo pakko olla tositapahtumiin perustuva! Elämänkerta kirjat, jännitys, romantiikka... mitähän vielä. No, vastikään luin Nancyn ja pidin ERITTÄIN PALJON. Luin sen muutamassa päivässä. Joten sen tyyppistä kirjallisuutta :) Kiitän ja kumarran.
 
"a p"
Niin ja lisään että olen nyt vastikään kiinnostunut kunnolla lukemisesta. Ennen en pitänyt, eikä ollut aikaa. Tätä nykyä pidän lukemisesta kunnon silmälasien myötä, ei tule enää pää kipeäksi!
 
"a p"
Niin ja vielä yksi! Tykkään katsoa tv:stä elokuvia Suomen sotahistoriasta. Maailman sotahistoria ei kiinnosta lainkaan, vain suomen. Ja sellainen jossa kuvataan myös lottien ja sodan aikaisten lasten elämää.
 
"juu"
No vähän ihmishistoriaa myötäileviä kirjoja ois Jean M. Untinen-Auelilla, maan lapset-sarja. Paksuja kirjoja, mutta niissä on sitten jännitystä ja romantiikkaa sekä kuitenkin tietyllä tavalla tositapahtumiin perustuvaakin jos miettii historian kannalta. Osa tietysti myös semmosta, että näin ois voinut tehdä.
 
"paiju"
[QUOTE="a p";23354218]Niin ja vielä yksi! Tykkään katsoa tv:stä elokuvia Suomen sotahistoriasta. Maailman sotahistoria ei kiinnosta lainkaan, vain suomen. Ja sellainen jossa kuvataan myös lottien ja sodan aikaisten lasten elämää.[/QUOTE]

Voi mä voisin niiiiiin monta hyvää kirjaa sulle vinkata, kun olen tämän kaltaista kirjallisuutta lukenut vaikka miten paljon parin viime vuoden aikana.

- Laila Hietamiehen (Hirvisaari) kirjallisuutta voin lämpimästi suositella. Tai siis hänhän on kirjoittanut paljon kirjoja, eivätkä kaikki suinkaan sijoitu Suomen sotavuosiin, mutta kuitenkin. Varsinkin Lehmusten kaupunki -sarja on ihan loistava.

- Mauri Paasilinna: Rovaniemi-sarja (Sotamorsian on ensimmäinen osa) puhdasta fiktiota.

- Reino Lehväslaiho: Lottien sota (lottien omia kertomuksia)

- Veriruusut, jonka kirjailijaa en nyt muista. Sijoittuu vuoden 1918 tapahtumiin ja löyhästi ihan tositapahtumiin. Vaikuttava kirja.

Se on vaan kumma, että pää vähän niin kuin tyhjenee, kun jotain pitäisi vinkata..
 
"vieras"
Mulla on justiinsa menossa Carita Forsgrenin Kolmen kuun kuningatar joka kertoo Kaarina Maununtyttären tarinan. Kirja siis pohjautuu historiallisiin faktoihin mutta ei tietenkään ole mikään "elämänkerta" vaan fiktiivinen tarina.
 
Torey Haydenin kirjoja suosittelisin minäkin!Varsinkin Tiikerin lapsi,kirjat on kaikki vähän saman tyyppisiä,joten ei niitä montaa kannata putkeen luke =) Mutta hyviä ovat!
Ja Ann Rulen Jos todella Rakastat minua,on kanssa tositapahtumiin perustuva.Eikä siis mikään rakkaushömppä =)
Hmm..mitäs muita..Tuulen viemää,Humiseva Harju,Jane Austenia...Ja sellasia kevyitä kivoja lukemisia on miusta Sidney Sheldonin kirjat,Marian Keysin kirjat...Oishan noita vaikka mitä :whistle:
 

Yhteistyössä