Suositelkaa mulle pyykinpesuainetta!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Lumme ollut nyt käytössä mutta tuntuu että vaatteet alkaa kovettua? Tiedä sitten alkaako pesukone tulla tiensä päähän vai onko tuo Lumme vaan jotenkin huonosti pois huuhtoutuvaa...

Mutta, kriteerit olisi seuraavat: Ei kovin voimakasta tuoksua, pyykki saisi jäädä pehmeäksi ja tahrojen olisi toki suotavaa näin lapsiperheessä lähteä pois. Ehdottakaa?
 
Koita huviksesi, miten teillä toimii Perlana. :)

Tuoksu on hyvä, ei voimakas, pyykki jää pehmeäksi. Miinusta rasvatahroista eli niitä se ei minun mielestäni poista kovin hyvin, mutta olen lisännyt vanishia mukaan ja sitten yleensä kyllä lähtee. Huuhteluainetta en ton kanssa ole tarvinnut.

Ennen käytin Sertoa. Hyvä pesuaine, lähtee tahrat usein ilman vanishiakin. Mutta tuoksu, vaikka on mieto, ei oikein ole mun makuun ja vaatii huuhteluaineen, muuten jää koppurainen pyykki.
 
neljän äiti
Nestemäinen Omo Color, sellasta violettia nestettä. Mieto tuoksu ja tarhat lähtee, eikä myöskään "pilaa" konetta niinkuin zeoliittia sisältävät jauheet.
 
"Ellis"
Oletko kokeillut pesupähkinöitä? Ei ne kaikelle pyykille sovi, mutta halpaa ja hyvää esim. värillisille pyyhkeille.

Meillä pähkinät, sensitive nestemäinen Minirisk, mustalle tekstiilille oma neste ja lisäksi kerran kuussa sitruunahapon jälkeen pesen jauheella lakanoita.
 
"mie"
Alkuperäinen kirjoittaja Bööö;24759048:
Omo ja Bio Luvil, ne nestemäiset sensitive-pesuaineet. Ei haise pyykki miltään :) Kyllä muuten kesti ennen kuin löysin enkä hevillä luovu!
Samat meillä ja olen erittäin tyytyväinen. Varsinkin Omo on todellä hyvää. Pesee puhtaaks niin lasten sotkut kun raksamiehen paidatkin!
 
"vieras"
Pesupähkinöille toinen ääni.

Pesen ihan kaiken pyykin pesupähkinöillä, vaippapyykistä arkivaatteisiin ja lakanoihin. Tahrat käsittelen ennen pesua sappisaippualla jos on pahoja (pinttynyt kakka, veri, mustikka jne.).
Etenkin valkopesuohjelman jälkeen jää pyyhkeisiin ihana puhtauden tuoksu (hajuttomuus). En vaihtaisi enää jauheisiin.

Hävyttömän halpaa vieläpä.
 

Yhteistyössä