Suositelkaa mulle... (vaunu ja ratasasiaa)

Mietinkin että jos hommaisin ISO koppaiset vaunut ja sitten erikseen rattaat. EN siis yhdistelmiä. Rattaat olisi hyvät jos niihin saisi alkuun adapterilla kaukalon ja sitten sen jälkeen olisivat rattaina.

Voitteko suositella mulle merkkejä ja malleja?
 
Kopkop
Alkuperäinen kirjoittaja vinkki:
osta jotkut todella halvat makuuvaunut ja satsaa rattaisiin! Ihan totta, ne makuuvaunuajat on niin lyhyet!
Mullakin tuli heti mieleen vaunuiksi jotkut ihanat kirppislöydyt, sellaiset isopyöräiset, joita meidän lapsuudessa oli. :)
 
Mä haluan nimenomaan ison vaunukopan, jotta lapsi saisi nukkua mahdollisimman pitkään vaunussa ulkona. esikolla kun oli Brio kombi ja ei mahtunu siihen koppaan kuin puolivuotiaaksi. Vaunujen pitäisi olla kuitenkin hyvät ja toimivat jotta pystyy kävellä lenkkejä niiden kanssa.
 
vinkki
Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Mä haluan nimenomaan ison vaunukopan, jotta lapsi saisi nukkua mahdollisimman pitkään vaunussa ulkona. esikolla kun oli Brio kombi ja ei mahtunu siihen koppaan kuin puolivuotiaaksi. Vaunujen pitäisi olla kuitenkin hyvät ja toimivat jotta pystyy kävellä lenkkejä niiden kanssa.
Lapsihan voi ola mallia "en nuku vaunuissa" ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vinkki:
Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Mä haluan nimenomaan ison vaunukopan, jotta lapsi saisi nukkua mahdollisimman pitkään vaunussa ulkona. esikolla kun oli Brio kombi ja ei mahtunu siihen koppaan kuin puolivuotiaaksi. Vaunujen pitäisi olla kuitenkin hyvät ja toimivat jotta pystyy kävellä lenkkejä niiden kanssa.
Lapsihan voi ola mallia "en nuku vaunuissa" ;)
Eikä takuulla ole :D
 
Meillä oli Brio Duot: eli ensin samassa rungossa oli vaununkoppa (tyttö nukkui siellä päikkärinsä vuosikkaaksi) ja myöhemmin siihen vaihdettiin ratasosa. Uudemmissa malleissa samaan runkoon saa vielä Brion kaukalonkin kiinni. Vastaavia löytyy suunnilleen kaikilta valmistajilta. Viime talvena ostimme perusrattaat käyttörattaiksi (tyttö kahden) ja Duot jatkoivat tytön päiväunielämän loppuun saakka unirattaina. Jälkiviisaana ostaisin käyttörattaat (meillä Emmaljunga Scooter) noin 1½-vuotiaalle, sillä ne on kevyemmät lykkiä isomman lapsen kanssa.

Matkarattaita meille ei ole edes harkittu. Asumme maalla ja matkarattaiden renkaat painuvat aivan liian syvälle soraan/mutaan/sohjoon/lumeen, jotta niitä haluaisi käyttää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pop-Pop-Pop:
tuli deja vuu..Ihan niinku tällänen alotus olis ollu joka päivä ja vielä sun alottama.. :ashamed:
Kerran olen emmaljungien hinnasta kyselly :D Monessa emmaljunga aloituksessa olen kirjotellut. Mutta tälläistä en ole ennen kysyny :snotty:
 
halipupu harmaana
Pidemmän aikaahan lapsi pystyy rattaissa nukkumaan kuin koppavaunuissa, meillä kuopus nukku reilu 2v:ksi asti rattaissa päikkärinsä. Ja pehmeä koppa oli käytössä n. 5kuiseksi ja sitten koppa pois ja pelkät rattaat käyttöön, pehmeä koppa vie paljon säilytystilaa.
 
vieras
Mitkä on Suomeen tuotavien Emmaljungien sisämitat? Jostain luin et Tanskaan valmistetaan kopaltaan isompia vaunuja kun lapset nukkuu siel ulkona aina kolmivuotiaaksi. 97cm näyttäis olevan siel se sisäpituus.
 
v
Suosittelen että ostan brio sing, i'coo pii yms. rattaita, joissa on kova koppa ja saa turvakaukalon kiinni runkoon. Itselläni on emmaljungista huonoa kokemuksia. Nyt meillä teutonia cosmo ja olemme ollut enemmän kuin tyytyväisiä. Ei enää emmaljungaa meille, joten sitä en suosittele kellekkää.
 
Riina
http://www.orashop.fi/www/popupcard.php?id=242

Tuossa on hyvät pelkät makuuvaunut.

Mutta jos saa suositella yhdistelmiä, niin Emmaljunga Duo Edgessä on aivan loistava vaununkoppa, saa valjaat ja on ilmastoitu. Myös selkänoja on.

Edgeihin saa adapterin turvakaukalolle ja niissä on myös erittäin hyvin muotoiltu ratasistuin. Ja rungon saa valita kolmesta vaihtoehdosta!
 
Ite oon aatellu ostaa Hartanin tai Gesslainin yhdistelmät pehmeellä kantokopalla ja sitten ostaa lisävarusteena niihin myytävän "jatkoperän" ja sellasen jalkapeitteen. Näin saa pienelle vauvalle enemmän suojaa kantokopassa, mutta isompikin mahtuu vielä nukkumaan vaunumaisesti juuri tuon jatkoperän kanssa, kun jalkapeite toimii "kantena".

Ja rattaiksi ostaisin sitten erikseen PerPegon Pliko (vaimikäsenytoli) ns. matkarattaat, jotka kuitenkin tosi tukevat ja hyvin kulkevat, paitsi ihan kamalimmassa sohjossa ja mudassa.
 
jassukka
Minä suosittelen, että pysyttelet merkissä, mutta vaihdat mallia. Meillä on brio sing ja ystävälläni brio go. Lenkillä aina työntelemme toistemme vaunuja. Molemmat tosi mainioita. Ja tuo k.u:n mainitsema brio happy oli meillä pitkään vaihtoehtona. Kovakoppa oli mielestämme tosi ihana, mutta päätyimme kuitenkin sitte tuohon sing malliin.
 

Yhteistyössä