Suosittele kaupunkiloma kohdetta euroopasta!

Tarkoitus olisi viettää pitkä viikonloppu ja katkaista kaamos. Matkaan lähtisivät myös 2 lasta, joten plussaa olisi, jos määränpäässä olisi jotain heillekin. Ja matkaan lähdemme ennen joulua.
 
"vieras"
Barca kuten tuolla jo mainittiin, Ateenakin on hieno. Esim. Saksan monissa kaupungeissa, Prahassa, Wienissä on joulumarkkinoita, jotka ovat tosi ihania. Lontoossa taas riittää tekemistä kaikenikäisille. Toki lasten iät vaikuttavat siihen, mitä tekemistä he kaipaavat.
 
rooma
Rooma. Uudessa yhteishyvä-lehdessä oli hyvä juttu mitä tehdä Roomassa lasten kanssa. Olimme miehen kanssa kaksin siellä, mutta kaupunkina lapsiystävällinen ja kaunis.
 
Ei ole tarkoitus päästä rannalle tms. aurinkokohteeseen. Uskoisin, että keskieuroopassa on kuitenkin valoisampaa kuin täällä. Ilmanalan viileys ei haittaa.

Itse olen aina halunnut käydä Wienissä. pitääpä surffata, tapahtuuko siellä just nyt mitään. Lapset ovat 5 ja 8 vuotiaita. Nauttivat jo pelkästään siitä, että päästään hotelliin, mutta extrakivaahan se olisi, jos vielä olis jokin lapsille suunnattu juttu.
 
geg
Keski-Euroopassa ei sitten välttämättä ole lunta, joten siellä voi olla pimeämpää kuin täällä, ja sataa paljon. Jos haluaa suuremmalla todennäköisyydellä valoisampaa, kannattaa lentää mahdollisimman etelään; Barcelona, Madrid, Lissabon, Ateena, Rooma jne.
 
Berliini on kyllä aivan mahtava. Itse olin reppureissulla berliinissä viimkesänä viikon ajan ja ehdottomasti menen uudestaan. Todella valtavia metsäpuistoja joissa voi olla piknikillä jne keskellä suurkaupunkia. Ne jotka berliiniä ja saksaa haukkuvat eivät ole siellä varmasti edes käynneet. Autoliikenne on keskustassa paljon hiljaisempaa kuin helsingissä. Syynä aivan fantastisen julkisen liikenteen, pääasiassa s-bahn (kaupunkijuna joka pysähtyy parin kilometrin välein) ja metro. Metroa taisin käyttää kerran, mutta tuo s-bahn on aivan mahtava, pääsee aivan joka paikkaan berliinissä. Berliinin päärautatieasema on myös aivan mahtava kompleksi. Junat lähtevät kolmesta kerroksesta. Ylinnä ja maan alta menee hbf lähi ja kaukojunat, maan tasolta lähtee s-bahn.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä