suosittele pyykinpesukonetta

Käytössämme päältä täytettävä pesukone jossa 800 kierroksen linkous. Ei riitä tehot enää 4-henkiselle perheelle.
Suosittele edestätäytettävää pesukonetta.
- hiljainen (tulee kerrostaloon, pieneen vessaan)
- ei tarvita teknisiä erikoisuuksia
- linkous tulisi olla 1400 ?
- mahdollisuus yhdistää myöhemmin kuivausrumpu (kuivataan nyt vaatteet olohuoneessa, telineessä) Pitkän päälle ei onnistune ja pyykit olisi mukava saada pehmeiksi joskus
KIITOS!
 
Pesijätär
Saksalainen Siemens on kestävä valinta, hintavampi kuin moni merkki, mutta kestää ja kestää eikä ole ollut vikoja. Meillä on Siemensin kuivausrumpu ja pesukone ja olemme olleet tosi tyytyväisiä.

Itse olen tykännyt digitaalisesta koneesta, niin ei mekaaninen ohjelmakiekko hajoa. Ja pesuajan näyttö on kätevä, niin tietää missä mennään.
 
Kirke
Miele on tehokas, hiljainen ja yksinkertaisesti paras, kun kerran Mielen ostaa ei muihin merkkeihin ole paluuta. AInut mahdollinen haittapuoli on se, että muihin merkkeihin ei ole tämän jälkeen paluuta.
 
meillä on LG ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä. tuossa meidän versiossa (maksoi vain jotain 350 euroa) on 900 kierroksen linkous ja on ihan riittävä, ei farkutkaan ole sen linkouksen jälkeen lorisevan märät. lisäksi tuossa meidän vehkeessä on 7 kilon täyttö, mikä on ihan luksusta. pystyy pesemään meidän tuplaleveän parisängyn peitonkin tosi hyvin.
hyvät on myös ohjelmointimahdollisuudet ihan "käsinpesusta" alkaen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2006 klo 18:12 viivi kirjoitti:
meillä on LG ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä. tuossa meidän versiossa (maksoi vain jotain 350 euroa) on 900 kierroksen linkous ja on ihan riittävä, ei farkutkaan ole sen linkouksen jälkeen lorisevan märät. lisäksi tuossa meidän vehkeessä on 7 kilon täyttö, mikä on ihan luksusta. pystyy pesemään meidän tuplaleveän parisängyn peitonkin tosi hyvin.
hyvät on myös ohjelmointimahdollisuudet ihan "käsinpesusta" alkaen.

Meillä myös LG, tosin 1400 kierroksen linkouksella. Ja mahtuu 7 kg, meillä on viiden hengen perhe. Olen ollut tosi tyytyväinen, mutta siskon vastaava, uudempi malli on jatkuvasti huollossa ja taisivat nyt viimein saada uuden koneen. :(

Ai niin; noin isot kierrosmäärät ja pieni vedenkäyttö tekivät kyllä sen, että vaatteet jäivät aina ryppyisiksi! Ennen kuivausrumpua sain silittää KAIKKI pyykit (paitsi sukat ja alushousut!) ja hermo meni. Nyt rummun kanssa ei mitään valittamista. Uusissa malleissa on lisätty rypistymisenesto.
 
Meillä on LG:n suoravetokone. Yleensä on lingotessa hiljainen, mutta joskus vaippapyykkiä pestessä täristää. Voi olla että kone on ehkä liiankin täynnä, tai sitten emme vain ole säätäneet jalkoja niin että kone olisi täysin suorassa.

Koneessa on kyllä hiukan ärsyttävä piirre se, että se ei suostu linkoamaan jos pyykki on vähänkään epätasaisesti rummussa. Kahta tyynyä on hankala pestä, ne eivät ikinä mene tarpeeksi tasaisesti että kone alkaisi lingota. Joskus olen yrittänyt pesaista lapsen välikausihaalaria 30 minuutin pikapesulla (jossa ei koneeseen saakaan laittaa kuin muistaaksni puolet täyttömäärästä), ei kone suostunut sitäkään linkoamaan.

Mutta yleensä ottaen olen todella tyytyväinen koneeseen ja kuivausrumpuun. Ihanaa pestä lakanoitakin kun koko perheen lakanat peseytyvät kerralla ja ne saa rummun ansiosta kaappiinkin muutaman tunnin kuluessa. Eikä ole koneessa ollut mitään vikaakaan, kerran soitin huoltoon kun ei poistanut vettä, mutta "viaksi" osoittautui karannut pestävä liivinsuoja, jonka ongin nukkasihdin takana olevasta putkesta ulos.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.11.2006 klo 10:15 Flupke kirjoitti:
Onko jollakin kokemusta niistä suoravetomoottotisista koneista? onko hyviä? Sen olen kuullut että olisivat hiljaisempia, pitääkö paikkansa?
Tuo meidän LG on myös suoravetomoottori. On hiljainen, mutta kun on khh:ssa, niin eipä se kuuluisi muutenkaan. Eli on hyvin kestänyt!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.11.2006 klo 16:24 Lionheart kirjoitti:
Meillä on LG:n suoravetokone.

Joskus olen yrittänyt pesaista lapsen välikausihaalaria 30 minuutin pikapesulla (jossa ei koneeseen saakaan laittaa kuin muistaaksni puolet täyttömäärästä), ei kone suostunut sitäkään linkoamaan.
Laita pesun jälkeen ohjelmaksi linkous tai ensin vedenpoisto ja sitten linkous. Paina ensin pesu nappulaa niin monta kertaa, ettei koneessa ole valoa ollenkaan pesuvaihtoehdon kohdalla. Tee sama huuhteluille jne Näin poistat ne vaihtoehdot, joita et halua käyttää ja jäljelle jää pelkkä linkous tai vedenpoisto.


Ap:lle
http://www.tekniset.fi/Valikoima3.asp?Tuoteryhma_id=6&Alatuoteryhma_id=21

täällä on aika hyvin esitelty eri koneita ja mukana myös hinnat ja mitat<br><br>
 
kukkerikuu
Meillä on AEG ja hyvin toimii. Meillä kans 4 henkinen perhe ja paljon pyykkiä. Edellinen AEG on nyt 15 v. vanha, käytössä vielä, muttei meillä kun kävi meille liian pieneksi.
 
Meillä on 2v. vanha LG:n suoravetomoottorinen pesukone. Oli tuolloin tarjouksessa 750?. 7kg:n täytöllä.

Jo uudesta asti se on tehny pyykkiin sellasia 'p*skarantuja'. Siis sitä hienosta nukkaa, mitä vaatteista irtoaa, jää sellaseksi harmaiksi viiruiksi pyykkiin paikkapaikoin. Sitä on siinä lasissaki niin paljo, että mä väh. joka toisen koneellisen jälkeen sen luutulla pyyhin. Oon kokeillu aivan kaikkee: täyttäny vähän, täytänyt paljon, kokeillu markkinoitten jokaista pesuainetta, jne. Soittanu liikkeeseen (josta siis koneen ostimme) n. pari kertaa ja molemmilla kerroilla on annettu ymmärtää, että mä joko käytän konetta väärin tai sit oon luulosairas.
Maahantuojalle soitin tuohtuneena viimme keväänä (olimme menossa juhliin, ja viimme häräs pesin häjymmän valkosen kauluspaidan ja huomasin vasta aamulla kuivas paidas TAAAS sellasen p*askarannun keskellä rinnusta ...tana). Maahantuojan mukaan oli muka aivan ennenkuulumatonta, että siinä jotain vikaa olis... Hän oli sitä mieltä, että ne on nää nykyajan pesuaineet, ku niissä on sitä saippuaa, josta taas jää niitä jäämiä... Sovittiin sitte, että mä teen super-hyper-puhdistuksen koneelle (eli laitan sen n. kerran kuus 90 ast kieppuun ihan tyhjänä) ja kattotaan sitte vähän ajan päästä. Ja mä lupasin. Hullu ku olin.

Meni pari kuukautta ja mulla taas kilahti yhen pyykkikuorman jälkeen. Isännys otti ja soitti sinne liikkeeseen ja jo seuraavan päivänä oli korjaaja kotona. Siitä oli menny sen pääakseli. Jo luultavasti uudesta asti.

Seuraavalla kerralla ku laitoin koneen pyöriin, niin mun piti oikein mennä tarkistaan khh:n että onko koko masiina päällä, ku siittä oli tullu hiljanen. :LOL:

Mut edelleen se niitä p*skarantuja tekee... Oon jo luovuttanu :(
...EN siis suosittele. Osta Miele!!!
 
Ja Mari!!!!!

Olis tosi kiva tietää, mikä siinä sun siskon konees oli? Mä oon niin hermona koko masiinaa, että haluisin laittaa vaan pommin sisälle ja sytytyslanka sähiseen! ARGH!!!!!
Ei anna kuitenkaan luonto periks, että mä 2v. vanhaa konetta rupeisin uusimaan. VArsinki ku edellinen palveli loistavasti 15vuotta.
Mistä viasta sun siskos oli saanu uuden koneen? Ja antoko sen liike vai maahantuoja? Täälä meillä liike pesi kätensä heti alkumetreillä...

Kiitän tiedoista etukäteen :)
 
Meillä on alle vuoden vanha Siemensin pesutorni ja kovin on hiljasia koneita, vaikka ei ns. suoravetomoottori olekaan. Ainoastaan linkouksen ääni kuuluu, vaikka kodinhoitohuoneen ovi onkin useimmiten auki. Tässä meidän mallissa on tosi hyvä "outdoor" toiminto, joka pesee ulkovaatteet todella hellävaraisesti joten vettähylkivä ja hengittävä pinta säilyy hyvänä. Kone on kuuden kilon ja meidän perheelle oikein passeli. Outdoor toiminnon lisäksi hyviä on mm. 35 asteen pikapesu, jota käytän esimerkiksi ulkovaatteiden ja kuravaatteiden "huuhteluun". Koneessa on myös muita hyviä toimintoja, mutta ihan kaikkiin en vielä ole ehtinyt tutustumaan

Kuivausrumpu oli myös minulle erittäin positiivinen yllätys, se tekee pyykistä ihanan pehmeää ja sileää, kauluspaidoistakin täytyy silittää vaan pelkät kaulukset! =) =) Laiskan perheen unelma...
 
Meillä näytää olevan sama kone ja samat ongelmat sen kansa kun Ööööllä. Luvattu että on markinoiden hiljäisin muutta on kaikkea muuta... Jos väliovet jää auki (khh on talon toisessa päässä) aamuyöstä siihen meteliin herää.. (käytän ajastin toiminta) Ja niitä harmoja viiruja ilmestyy jatkuvaasti vaikka putsan tiivistet melkein joka kerta... nyt vauvelini heräsi... mitä konen kansa vois tehdä? sututtaa..
 
Hei Oho-hoi!!!!
Kuinka vanha teidän pesukone on? Onko tehny tuota 'kiusaa' jo uudesta asti, kuten meillä?

Se on TODELLA raivostuttavaa, ku samaa paitaa saa moneen kertaan pyörittää koneessa, että saisi sen puhtaaksi. Ja esim. 60 asteen pesuohjelma pyörii MELKEIN KOLME TUNTIA!!!!! AARGH!!!

Ootko ajatellut soittavasi maahantuojalle asiasta? Sais seki ukko vähä todistetta toiseltaki samasta ongelmasta...

Olisin erittäin halukas vaikka yhteityöhön kanssasi asian tiimoilta. JOS VAIKKA SAATAIS KONEET KUNTOON TAI UUDET VAKOTTIMET :D

 
Hei Öööö! meidän kone on noin 2 vuotta vanha ja muistaakseni ongelma on ollut alusta asti. Takuuhuollosta neuvottiin vaihtamaan pesuainetta sellaiseen jka ei sisällä Zeoliittia. Ei siitä ollut apua... Olin jotenkin saamaton ajamaan asiaa eteenpäin, kun se varmaan vaatii rautaisia hermoja... Mutta olisin valmis liittoutumaan. Asun Porissa. T: Oho-hoi
 

Yhteistyössä